Tunze stream
-
Kimos
- Dværg kejser

- Reactions: 0
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Odense SØ.
Tunze stream
Hej!
Skal lige høre, jeg overvejer at købe en Tunze stream kit 7000 ltr. med kontroller, fotocelle og magnetholder.
Mit akvarie et 250 ltr. hvor jeg vil placere pumpen i den ene ende, er akvariet for lille til denne pumpe, kan pumpen drejes/vinkles på magnetholderen.
Det er som erstatning for 3 andre pumper med 1000 ltr./t. pr stk.
Er det for voldsomt, men modsat så behøver Tunzeen vel ikke og hammeres op på max flow.
Mvh.
Kim Sørensen
Skal lige høre, jeg overvejer at købe en Tunze stream kit 7000 ltr. med kontroller, fotocelle og magnetholder.
Mit akvarie et 250 ltr. hvor jeg vil placere pumpen i den ene ende, er akvariet for lille til denne pumpe, kan pumpen drejes/vinkles på magnetholderen.
Det er som erstatning for 3 andre pumper med 1000 ltr./t. pr stk.
Er det for voldsomt, men modsat så behøver Tunzeen vel ikke og hammeres op på max flow.
Mvh.
Kim Sørensen
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 3
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Ikke hvis man er bare lidt "fix"mads-fisk skrev:Fylder Marea ikke mere end stream pumperne?
Og så skal man bestemt ikke benytte vertikal-kassen - det er bare skrummel der tager alt for meget plads og ydelse !
-
Anders månsson
- Rev haj

- Reactions: 56
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
jeg har to Marea 3200L/t jeg har sat mine på timere, så de kører på interval på 15minutter!
Jeg syntes dog de larmer lidt når de starter op! Har jeg sat dem lidt forkert, hvad siger du Hougaard, larmer dine også ved opstart?
ellers gode lydsvage pumper!
Jeg syntes dog de larmer lidt når de starter op! Har jeg sat dem lidt forkert, hvad siger du Hougaard, larmer dine også ved opstart?
ellers gode lydsvage pumper!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- mads-fisk
- Rev haj

- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Ok. er der mulighed for at få lidt mål på pumpen når den er "fixet"?Hougaard skrev:Ikke hvis man er bare lidt "fix"mads-fisk skrev:Fylder Marea ikke mere end stream pumperne?Jeg har pumperne hængende under sideafstiverne .. Lidt svært at forklare .. men der medfølger en frygtelig masse for ophængsmuligheder - og med et par strips er der endnu flere - mange af dem fylder meget lidt.
Og så skal man bestemt ikke benytte vertikal-kassen - det er bare skrummel der tager alt for meget plads og ydelse !
Evt. et billede, ville være helt kanon.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 3
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det skal jeg nok lave, men det bliver nok først i morgen, er på vej til påskearrangement og kører inden lyset tændermads-fisk skrev:Ok. er der mulighed for at få lidt mål på pumpen når den er "fixet"?Hougaard skrev:Ikke hvis man er bare lidt "fix"mads-fisk skrev:Fylder Marea ikke mere end stream pumperne?Jeg har pumperne hængende under sideafstiverne .. Lidt svært at forklare .. men der medfølger en frygtelig masse for ophængsmuligheder - og med et par strips er der endnu flere - mange af dem fylder meget lidt.
Evt. et billede, ville være helt kanon.
- Brian
- Æresmedlem

- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jeg har en 12.000 liters stream i mit 270 liters og det virker mere end godt. Har den på maks/min pulsning og der er et fantastisk flow mønster i mit akvarie, uden døde zoner.
Men det er også langt og smalt
Men det er også langt og smalt
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]-
wondersurfer
- Rev haj

- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
-
wondersurfer
- Rev haj

- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
-
Kimos
- Dværg kejser

- 21
Jeg har idag fået min Tunze pumpe.
Ang. magnetholderen, hvordan får I den flyttet igen, hvis det er aktuelt, jeg blev lidt overrasket over hvor kraftig den er, og blev lidt bange for glasset i akvariet, da jeg kom til at sætte dem sammen, da jeg sad med dem og næsten ikke kunne skille den ad igen.
Nogen som har haft problemer?
Kim
Ang. magnetholderen, hvordan får I den flyttet igen, hvis det er aktuelt, jeg blev lidt overrasket over hvor kraftig den er, og blev lidt bange for glasset i akvariet, da jeg kom til at sætte dem sammen, da jeg sad med dem og næsten ikke kunne skille den ad igen.
Nogen som har haft problemer?
Kim
- Peters1
- Rev haj

- 21
- Postnummer: 5800 Nyborg
Hej Kim.
Tillykke med den nye pumpe.. Man skal passe godt på snitterne nå man sidder og leger med den... Blev dælme også overrasket da jeg var ved at miste lidt maveskin....
Jeg flyttede min ved stille og roligt at skubbe til magneten på ydersiden, men det var meget lidt jeg skulle flytte den.
Kan da også sige at jeg var hammer nervøs da den skulle sættes på glasset og havde derfor allieret mig med en kammerat til at holde den yderste imens jeg havde den inderste.. Ligeledes da den skulle af igen.
Held og lykke med den nye pumpe.
Tillykke med den nye pumpe.. Man skal passe godt på snitterne nå man sidder og leger med den... Blev dælme også overrasket da jeg var ved at miste lidt maveskin....
Jeg flyttede min ved stille og roligt at skubbe til magneten på ydersiden, men det var meget lidt jeg skulle flytte den.
Kan da også sige at jeg var hammer nervøs da den skulle sættes på glasset og havde derfor allieret mig med en kammerat til at holde den yderste imens jeg havde den inderste.. Ligeledes da den skulle af igen.
Held og lykke med den nye pumpe.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
Anders månsson
- Rev haj

- Reactions: 56
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
nej ikke de de store Marea på 6000L/T men til små akvarier er det perfekt med Marea 2400L/T f.eks på 5W.
Tunze stream starter på 6000L.
Jeg har selv 2X3200 Marea på 15W og er meget tilfreds med dem!
Tunze stream starter på 6000L.
Jeg har selv 2X3200 Marea på 15W og er meget tilfreds med dem!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
Kimos
- Dværg kejser

- 21
Hej!
Jeg har nu haft monteret min Tunze i fire dage, og jeg køre den fra minimum til halv styrke, nogle af korallerne er kommet mere frem med deres polypper, det virkede lidt voldsomt på fiskene den første dage men nu går det umiddelbart fint.
Det jeg vil høre om er, kan I andre høre at pumpen står og køre op og ned med lidt brummen til følge, eller har I nogen løsning som kan fjerne det?
Den hænger på magnet.
Kim
Jeg har nu haft monteret min Tunze i fire dage, og jeg køre den fra minimum til halv styrke, nogle af korallerne er kommet mere frem med deres polypper, det virkede lidt voldsomt på fiskene den første dage men nu går det umiddelbart fint.
Det jeg vil høre om er, kan I andre høre at pumpen står og køre op og ned med lidt brummen til følge, eller har I nogen løsning som kan fjerne det?
Den hænger på magnet.
Kim