Jeg er ved at skulle finde en løsning ved strømafbrydelse, og jeg er blevet lidt interessret i Vortech-pumperne, så jeg ville lige høre, hvorvidt der er nogen, som har erfaringer med dem. Larmer de? er de nemme at placere i akvariet (jeg har selv 500 l, hvor jeg pt. har en tunze 12000 l i timen og en på 6000 L i timen og en tunze nano) Jeg havde forestillet mig at købe en Vortec 10 og en 40 og bibeholde min nano tunzepumpe. Jeg vil købe to batterier. Det bliver imidertid en lidt dyr fornøjelse, så jeg havde lidt overvejet at købe en kraftig ups på ca. 3000 W, hvor jeg vil tilkoble mine tunzepumper. Er der nogen, som har indkøbt en kraftig ups og har mulighed for at dele sine erfaringer med indkøb osv ??
ER der i øvrigt andre end Petsupply, der forhandler Vortec ??
Hilsen
Flemming
ERfaringer med Vortech-pumper eller anden form for back up
- StarF
- Rev haj

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: ERfaringer med Vortech-pumper eller anden form for back up
Deepocean / Moby gør vist.
Mener også saltvandsbutikken har dem.
Angående larm, så syntes jeg når de køre på max så larmer de noget. Det skal dog siges her efter de har kørt i ldit over ½ år, larmer de ikke specielt meget mere. de giver et fedt flow, der kommer en god understrøm af dem. Den nye controler, de bliver solgt med, skulle også være endnu bedre, og have en mode, specielt lavet til at fjerne skidt fra akvariet.
Mener også saltvandsbutikken har dem.
Angående larm, så syntes jeg når de køre på max så larmer de noget. Det skal dog siges her efter de har kørt i ldit over ½ år, larmer de ikke specielt meget mere. de giver et fedt flow, der kommer en god understrøm af dem. Den nye controler, de bliver solgt med, skulle også være endnu bedre, og have en mode, specielt lavet til at fjerne skidt fra akvariet.
SPS = Stability Provides Succes
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
- AcroFarm DK
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: ERfaringer med Vortech-pumper eller anden form for back up
Jeg har altid haft returpumpe tilsluttet UPS, af en størrelse, hvor den vil kunne køre i 12 timer uden strøm.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
[center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center][center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]