Hjælp Åndsvage krabbe..
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9600 Aars
- Saltvand siden?: 2010
Hjælp Åndsvage krabbe..
Hej saltvands-tosser=)
Jeg har været så uheldig og få en krabbe i mit akvarie, men kan ikke finde den nu, og det er endda selv om at jeg har tjekket alle sten, og bunden?
Hvordan skal jeg fange den lille bandit? Og kan den leve hvis den kommer op af saltvand, og er væk fra det i lang tid?
Håber der er nogle der har nogle snedige ideer til hvordan jeg kommer af med den lille gnasker..
Mvh Kasper=)
Jeg har været så uheldig og få en krabbe i mit akvarie, men kan ikke finde den nu, og det er endda selv om at jeg har tjekket alle sten, og bunden?
Hvordan skal jeg fange den lille bandit? Og kan den leve hvis den kommer op af saltvand, og er væk fra det i lang tid?
Håber der er nogle der har nogle snedige ideer til hvordan jeg kommer af med den lille gnasker..
Mvh Kasper=)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Hjælp Åndsvage krabbe..
hejsa prøv at still et glas med noget foder i der hvor du sidst så den og put den i en pose med vand og så i fryseren det burde gi en langsom og sikker død frem for en kogning,det er dyr som også kan føle smerte 

- Martin LF
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8400 Ebeltoft
- Geografisk sted: Ebeltoft
Det er nemmest om natten med mading på snor og et næt der er klar til at sætte under når den slipper sit bytte.
- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Jeg tror altså du skal regne med at alle dyr, indtil andet er bevist, kan føle smerte. Men slår jo også hummere ihjel ved kogning og kyllinger med strøm, så hvis man bare gør det hurtigt, så mener jeg ikke der er forskel på metoden. Jeg synes den med fryseren lyder som om man trækker pinen ud meget længe!ole. skrev:hejsa prøv at still et glas med noget foder i der hvor du sidst så den og put den i en pose med vand og så i fryseren det burde gi en langsom og sikker død frem for en kogning,det er dyr som også kan føle smerte
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Geografisk sted: Brøndby
krabber går jo ikke i hi ligesom skildpadder. så jeg tror heller ikke det er den mest humane måde at gøre det på.ole. skrev:hejsa prøv at still et glas med noget foder i der hvor du sidst så den og put den i en pose med vand og så i fryseren det burde gi en langsom og sikker død frem for en kogning,det er dyr som også kan føle smerte
- Fiskeminister
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
Jeg tog den sten ud hvor krabben boede, den gang jeg havde så´n fætter.. fik ´den rystet ud af sit hul, lagde den på en avis, lige bukked hjørnet hen over så den ik ku rendenogen steder, og så fik den ellers et ordentlig slag med en hammer.. den splatted helt ud.. lidt babarisk, men så nåede den ik at føle nogen form for smerte.. bare du rammer første gange hehe
Igang med større balje projekt.. 760l... Ting tager tid... !
Jeg vil nu hellere ha mig et " hand job " end jeg vil gå arbejdsløs... !
Jeg vil nu hellere ha mig et " hand job " end jeg vil gå arbejdsløs... !
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
ville det ikke være en ide at finde ud af om krabben overhovedet gør noget forkert i akavriet i stedet for al det påstyr. jeg har da selv 3 krabber som ikke laver ballade.
den med frysningen er jeg nu os modstander af det er da bare at trække en smerte længere
den med frysningen er jeg nu os modstander af det er da bare at trække en smerte længere
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Fandt den i nat da jeg kom hjem lettere beruset, fangede den og gjorde som Fiskeminister. Det var en af dem der står som dårlige krabber inde på saltvandswiki.
Samtidig så jeg en eller anden form for orm inde i en af stenene, det ene øjeblik var en der, det andet var den væk.. Om det bare var alkoholen der fik mig til og se syner skal jeg ikke kunne sige.. Men jeg var nu ret sikker på der var noget:D
Nogle der har en ide om hvad det kan være? Den var gennemsigtig og ret flad i enden:P
Mvh Kasper
Samtidig så jeg en eller anden form for orm inde i en af stenene, det ene øjeblik var en der, det andet var den væk.. Om det bare var alkoholen der fik mig til og se syner skal jeg ikke kunne sige.. Men jeg var nu ret sikker på der var noget:D
Nogle der har en ide om hvad det kan være? Den var gennemsigtig og ret flad i enden:P
Mvh Kasper
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Kasper,kapz skrev:Fandt den i nat da jeg kom hjem lettere beruset, fangede den og gjorde som Fiskeminister. Det var en af dem der står som dårlige krabber inde på saltvandswiki.
Mvh Kasper
Tillykke med fangsten måske du skulle have drukket dig lidt fuld før, så havde den været fanget

Men du har skam set rigtig angående ormen

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Hvor kommer sådan en orm fra? Og tak for svaret Marco R.
Ja, jeg burde faktisk drikke mig fuld hver weekend og kigge på akvariet om natten.. Der er mere gang i alle de små ting
Kaper
Ja, jeg burde faktisk drikke mig fuld hver weekend og kigge på akvariet om natten.. Der er mere gang i alle de små ting

Kaper
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hejsa igen Kasper,kapz skrev:Hvor kommer sådan en orm fra? Og tak for svaret Marco R.
Ja, jeg burde faktisk drikke mig fuld hver weekend og kigge på akvariet om natten.. Der er mere gang i alle de små ting![]()
Kaper
Velbekomme

Haha ja og du opdager alt det sjove der............................... Og mange andre ting pga. at du er fuld

Marco
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Martin LF
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8400 Ebeltoft
- Geografisk sted: Ebeltoft
De der lyserøde elefanter skal du ikke prøve at fange , det vil simpelt hen ikke lykkes