"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Baggrund

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
msek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: tirs 10. nov 2009 13:51
14
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Baggrund

Indlæg af msek »

Hej igen.

så er jeg snart ved at have samlet udstyr etc. sammen. jeg vil selvfølgelig gerne have en baggrund i mit akvarie, der giver følelsen af " det uendelige hav". hvad har i andre gjort?
jeg overvejer at male det, men er det noget der holder. ville egentlig helst undgå at ødelægge akvariet for meget ved at slibe og så male.
har også overvejet at montere en akrylplade på ydersiden af akvariet - nogen der har nogle erfaringer med det?

er ikke så meget for en klæbebaggrund - tænker at den kommer til at boble over tid.

håber på nogle konstruktive svar :-o
/ Maria
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Re: Baggrund

Indlæg af mads-fisk »

Du ødelægger skam intet ved at male bagruden. Hvis du en dag vil have det af, er det lige til at tage med en barberbladsskraber. Jeg synes fordelen ved en malet baggrund er, at der ikke kan løbe saltspor ned mellem rude og baggrund.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
THC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: tirs 2. feb 2010 17:23
14
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden?: 2009

Re: Baggrund

Indlæg af THC »

Vi havde i vores lille akvarie en baggrund af folie, eller hvad det nu hedder. Men som mads-fisk siger, er det bare ikke optimalt, med salt ned mellem, og pumperne folder baggrunden.

Hop du hellere i føtex, panduro, silvan eller noget andet i den dur, køb noget blå akryl maling. Det bliver rigtigt godt, og du behøver ikke slibe først, der skal bare et par lag maling til, så er det dækket.
msek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: tirs 10. nov 2009 13:51
14
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Re: Baggrund

Indlæg af msek »

synes ellers jeg havde læst at man skal slibe først, men det er måske lige meget?
/ Maria
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1558
Tilmeldt: lør 30. dec 2006 15:19
17
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Re: Baggrund

Indlæg af DDT2 »

msek mit akvarie købte jeg brugt med sort malet baggrund der var i hvert fald ikke brugt nogen form for slibe ting for der var en pæn glat overflade inden under efter at have brugt en barberblad til at skrabe det hele af.
Kunne forestille mig man skal rense godt af som man nu ellers skal med så meget andet inden man begynder at male.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Re: Baggrund

Indlæg af mads-fisk »

Nej man skal bestemt ikke begynde at slibe. Tør det af med lidt acetone, og så mal det over tre gange med en rulle.

Hvis du kan komme til akvariet bagfra, er der også mulighed for at sætte en akrylplade bagpå. Fordelen ved dette er, at man nemt kan skifte farve, hvis man får lyst til det.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
msek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: tirs 10. nov 2009 13:51
14
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Re: Baggrund

Indlæg af msek »

mads-fisk: i fald man vælger en akrylplade, hvordan skal sådan en filur så fastgøres på akvariet?
/ Maria
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"