Da der evt kan blive varm inde i ens stue ved godt at man ikk kan hele tiden putte is i evt
Jeg havde en uge uden køler på mit 250 l., hvor jeg konstant havde 2 stk. 2 l. sodavandsflasker med is i sumpen + 4 i frysren. Ved at rokere disse 3 gange om dagen kunne jeg få temperaturen ned fra 30 til 28,5, hvilket er en betydningsfuld temperaturforskel, når man er oppe i den temperatur.AndersGS skrev:Øg fordampningen.
Den med is er en gammel skrøne og fungerer ikke i praksis.
En 0,5L flaske med is ved -18 grader vil køle et 54L akvarie som er 32 grader, 0,45 grader.. Så det nytter ingenting.
Problemet er så bare, at luftfugtigheden mange gange er højere udenfor om sommeren, end den bør ligge indendørs.Carsten skrev:Det er vel ikke det store problem med at en ventilator skaber større fugtighed i huset/lejligheden.
Da det jo er om sommeren, står et vindue vel åbent? Og selvom der er lukket i de timer man er på arbejde, så lufter man vel ud når man kommer hjem.
Det er nu nok tættere på 2 grader og 2 ville kunne sænke temperaturen 3-4 grader.Den med is er en gammel skrøne og fungerer ikke i praksis.
En 0,5L flaske med is ved -18 grader vil køle et 54L akvarie som er 32 grader, 0,45 grader.. Så det nytter ingenting.