Hej,
Jo længere du skal ned i frekvens, jo blødere skal du som regel lave dit ophæng/fjedre/underlag. Pumpen skal afkobles fuldstændigt fra omgivelserne (som i, hænges i lange bløde elastikker eller sættes på meget bløde fjedre. Den må ikke røre noget-som-helst

). Ofte er det umuligt at dæmpe rigtig lave frekvenser da stabiliteten af opsætningen bliver for dårlig og det hele vælter, eller er upraktisk under vand/i en sump. Du kan prøve med en par gummipakningen (en kompensator. Se et eksempel til større systemer her:
http://www.armatec.com/pages/5529/webba ... _46_DK.pdf) et sted på slangen, men den skal være betydelig blødere end slangen og måske op til en 15cm lang ? Jeg ville måske eksperimentere med at hænge pumpen i udløbsslangen og sætte en kompensator i mellem pumpe og ophæng, men sørg selvfølgelig for det holder !

Måske kan et store bløde elastikker holde pumpen frit svævende i sumpen ? Elastikkerne skal nok ikke i vandet, men et par strips kan måske holde pumpen ?
hmm... et ophæng i sump loftet med elastikker til vandoverfladen og så stips ned til pumpen. Nu får jeg helt lyst til at forsøge med min
/Kaspar