Der findes ingen lydløse skummere. Der er nogle der er mere støjsvage end andre. Men lydløst det findes altså ikke. Et saltvandsakvarium vil brumme lidt med alt den teknik. Og jo mere man presser pumper mv. sammen, jo større er chancen for resonans mv.
Problemet er vist bare at der ikke umiddelbart er plads til en anden skummer i den indbyggede sump. Husk at undersøge dimensionerne godt inden du køber noget...
En bubbleking mini 160 er meget støjsvag og koster ikke så meget, en red dragon mini 2500 ville også passe. Det vil nok være en udgift på ca. 6000 men så er akvariet også helt lydløst
lkba skrev:Skal slummeren udfylde pladsen fra den originale skummer i den indbyggede sump? Hvis det er tilfældet vil en bubbelking ikke kunne være der.
Det kan jeg så ikke udtale mig om da jeg ikke kende størrelsen på den indbyggede sump?
lkba skrev:Skal slummeren udfylde pladsen fra den originale skummer i den indbyggede sump? Hvis det er tilfældet vil en bubbelking ikke kunne være der.
Det kan jeg så ikke udtale mig om da jeg ikke kende størrelsen på den indbyggede sump?
selve rummet skummeren står i måler kun 16,5cm x 13cm, så der er ikke fråst med pladsen