Bevares Bobbelking er en dejlig
skummer, men der er altså mange andre skummere end lige bobbelking som kan klare opgaven på et 530 liters
akvarie, Ingen tvivl om at bobbelking er lavet i en rigtig god kvalitet og den
skummer super godt men guld kan altså også købes for dyrt som i dette tilfælde efter min mening.
Muligt jeg bliver sablet ned med denne kommentar, men til mange af jer med Bobbelking så er der altså også andre gode skummere på markedet end lige dette "dyre" mærke som snilt kan klare opgaven. Det skal dog siges at bobbelking også for mig er en drømme
skummer, men har altså klaret mig ganske fint uden med et ret så belastet
akvarie på 12-1300 liter vand også endda med en
skummer til 1/3 af prisen ifh til en bobbel king.
Her er et link til Aquapro2000 som forhandler skummere fra mange producenter. Ikke fordi du skal handle der men mere for at se et stort udvalg af skummere uden at skulle besøge en masse forskellige sider:
http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... 12_13.html
Indlægget er ikke skrevet for at skræmme dig væk fra Bobbel king, men mere for at du også skal vide at der bestemt findes andre mærker som fint vil kunne klare dit
akvarie......Et godt råd ved valg af
skummer er at vælge en som er overdimentioneret ifh til din vandvolume, gerne dobbelt da den gerne skulle kunne klare et evt. uheld med en
anemone i pumpe eller andet som nu kan ske i vores akvarier. Yderligere er indlægget ej heller skrevet for at genere ejere af bobbel king skummere som bestemt er en super god
skummer.