Hanna HI 713 Phosphate Photometer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Hanna HI 713 Phosphate Photometer

Indlæg af TimW »

så ku jeg sku ikke dy mig længere så nu blev det nye Hanna HI 713 Phosphate Photometer bestilt. Ku være spænende lige at samenligne prøver med andre der har sådane metre vis der er nogle der er friske når det lander ? vis der er andre der går med tanken så har jeg bestilt her fra
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
spdiving
Reactions:

Re: Hanna HI 713 Phosphate Photometer

Indlæg af spdiving »

Jeg er frisk på en samenligning.
Steen
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Den er ikke god nok usikkerheden på målingen er +,- 0,04 , dvs. hvis du måler det laveste niveau =0,0, så ved man ikke om der faktisk er en værdi på 0,04 som er for meget. (altså i min verden :wink: )
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

hvilke phosfat tester skal man så bruge leif??

pt bruger jeg rowa testsæt!
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

TimW skrev:så ku jeg sku ikke dy mig længere så nu blev det nye Hanna HI 713 Phosphate Photometer bestilt. Ku være spænende lige at samenligne prøver med andre der har sådane metre vis der er nogle der er friske når det lander ? vis der er andre der går med tanken så har jeg bestilt her fra
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Smider du ikke en produktanmeldelse når du har testet det?
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

StarF skrev:hvilke phosfat tester skal man så bruge leif??

Jeg har selv det dyre fra Rowa....men jeg tester aldrig mere for fosfat, nitrat, nitrit, ammonium...kun Kh og salinitet meget ofte (næsten dagligt) , Ca en gang om måneden og Mg sjældent.
Jeg kører med Zeovit og hvis noget er galt ser jeg det straks på korallerne og svag begyndende algevækst på rude og sten.
Faktisk mener jeg ikke det skulle være nødvendigt at måle næringstofferne da der er så mange ting i akvariet som fortæller om der er overskud af næring.
Jeg vil vædde på at også du som erfaren "saltmand" kan se på dit akvarium om der er noget galt.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

leifkrarup skrev:
StarF skrev:hvilke phosfat tester skal man så bruge leif??

Jeg har selv det dyre fra Rowa....men jeg tester aldrig mere for fosfat, nitrat, nitrit, ammonium...kun Kh og salinitet meget ofte (næsten dagligt) , Ca en gang om måneden og Mg sjældent.
Jeg kører med Zeovit og hvis noget er galt ser jeg det straks på korallerne og svag begyndende algevækst på rude og sten.
Faktisk mener jeg ikke det skulle være nødvendigt at måle næringstofferne da der er så mange ting i akvariet som fortæller om der er overskud af næring.
Jeg vil vædde på at også du som erfaren "saltmand" kan se på dit akvarium om der er noget galt.
Jeg er af samme mening, jeg måler heller ikke fosfat. Hvis man kan måle fosfat er det allerede gået galt for korallerne.. Den bedste indikator i mit akvarie er de blå acropora vækstspidser. Hvis de begynder at falme til brun er den gal..
Men jeg forebygger og skifter rowafos i reaktoren hver 6. uge - den har heldigvis indtil nu været fint. Måske overdrevet skift og brug af rowa, umuligt at finde ud af..
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

spdiving skrev:Jeg er frisk på en samenligning.
Steen

Super vender lige tilbage til dig når det lander
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

Så er det sku landet uden at måtte betale Told og div sælger hade sælgeren hade sendt det som verdi på 10doller så det ku ikke være bedre. gir lige fedback her senere om det er noget der virker
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

Så fik vi klaret sammenligningen af dem tak til spdiving for at gide og bruge tid på det i dag og konklusionen bir at de måler så godt som ens, det der kan være lidt ireterrende ved den er at den slukker selv og vis man ikke er hurtig nok med at få hældt puveret i og ryste så slukker den men der er heldig vis 2 glas med så man kan bare bruge dem begge så kan det sagten klares/nåes men ellers et lille smart apparat
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Selv tak Tim.

Som du siger er det lidt øv at den slukker hurtig. Men bruger man begge test glas er det ikke et problem. Det gode er at begge måler helt det samme. Så helt klart er en Hanna HI 713 Phosphate værd at overveje.

Steen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"