PVC i overløb
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
PVC i overløb
Hej
Jeg sidder og overvejer hvilket af mit PVC jeg skal lime i mit overløb. Har overvejet at lade mit sikkerheds nedløb være u-limet, således at jeg kan kan løfte det op og få suget vandet nede i bunden. Hovedrøret ville jeg lade være limet fast. Desuden ville jeg så bruge muffe tricket på mit sikkerheds rør således at jeg kan ramme den rigtige mængde vand så det ikke larmet.
Returrøret havde jeg tænkt at lime fast i gennemføringen, og også det første 90 graders buk, samt røret der går ud over tænderne. Men de to næste buk havde jeg så overvejet at lade være u-limet, således at jeg kan dreje det således at jeg skal kan ændre på hvor vandet løbet hen. Er dette en god ide, eller vil vandtrykket bare skubbe de to buk af ?
/Morten N
Jeg sidder og overvejer hvilket af mit PVC jeg skal lime i mit overløb. Har overvejet at lade mit sikkerheds nedløb være u-limet, således at jeg kan kan løfte det op og få suget vandet nede i bunden. Hovedrøret ville jeg lade være limet fast. Desuden ville jeg så bruge muffe tricket på mit sikkerheds rør således at jeg kan ramme den rigtige mængde vand så det ikke larmet.
Returrøret havde jeg tænkt at lime fast i gennemføringen, og også det første 90 graders buk, samt røret der går ud over tænderne. Men de to næste buk havde jeg så overvejet at lade være u-limet, således at jeg kan dreje det således at jeg skal kan ændre på hvor vandet løbet hen. Er dette en god ide, eller vil vandtrykket bare skubbe de to buk af ?
/Morten N
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: PVC i overløb
Hej Morten,Gzus.dk skrev:Returrøret havde jeg tænkt at lime fast i gennemføringen, og også det første 90 graders buk, samt røret der går ud over tænderne. Men de to næste buk havde jeg så overvejet at lade være u-limet, således at jeg kan dreje det således at jeg skal kan ændre på hvor vandet løbet hen. Er dette en god ide, eller vil vandtrykket bare skubbe de to buk af ?
/Morten N
Det med returrøret har jeg gjort det samme, og det virkede helt perfekt

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Er der tryk på, så skal det limes, ellers vil det blive utæt. Jeg limer dog også resten, men jeg er også en tøsedreng..
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
hos mig er alt hvad der sidder inde i akvariet/overløbet ulimet, selv mit returrør og det har ikke givet anledning til nogen problemer
heller ikke med en Laguna 11000
heller ikke med en Laguna 11000
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg har ikke limet det retur-PVC, der sidder over akvariekanten på mit. For en sikkerheds skyld, har jeg lige viklet en gang teflon-tape omkring røret, så det klemmer lidt.
/Kim
/Kim
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
samme her...Nolan skrev:Jeg har ikke limet det retur-PVC, der sidder over akvariekanten på mit. For en sikkerheds skyld, har jeg lige viklet en gang teflon-tape omkring røret, så det klemmer lidt.
/Kim
Alt PVC i overløbet og stikker ned i vandet på akvariet er heller ikke limet på system men har der imod fået paktape.
Det PVC der er monteret i sumpen er heller ikke limet.
Så det PVC der er limet er kun dem ude for akvarierne.
Det gode ved ikke at lime er at det altid kan skildes uden at man behøver købe nyt PVC.
Steen
Det PVC der er monteret i sumpen er heller ikke limet.
Så det PVC der er limet er kun dem ude for akvarierne.
Det gode ved ikke at lime er at det altid kan skildes uden at man behøver købe nyt PVC.
Steen
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Limer også alt her, for jeg er også en tøsedreng.Hougaard skrev:Er der tryk på, så skal det limes, ellers vil det blive utæt. Jeg limer dog også resten, men jeg er også en tøsedreng..

Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.