Fik lige en lille tanke... Den gang jeg havde ferskvands akvarie havde jeg skildpadder i et par år... kan man os få det i en saltvands udgave? eller blir det for voldsom men en " hav skildpadde " i stuen..???
Igang med større balje projekt.. 760l... Ting tager tid... !
Jeg vil nu hellere ha mig et " hand job " end jeg vil gå arbejdsløs... !
Jeg har fornyligt drøftet på dette emne med Marin Biologen på Kattegat Centret, da jeg i min uvidenhed foreslog at de kunne holde een i deres "Tropiske Lagune" 30.000 liter, m. tilhørende sandstrand...
Det er forsøgt i offentlige akvarier uden held, da det medfører stereotyp adfærd i dyrene med den relative plads. Og som kvitterer med at forsøge at svømme op ad ruden...
- De stresses desuden let, og i deres forsøg på flugt og søge skjul faktisk risikerer druknedød ved ikke at turde at gå op og ånde!
Den indføres derfor ikke i Kattegat Centret, end ikke som ungt eksemplar!
- Jeg finder det desuden tvivlsomt at et sådant dyr nogensinde skulle blive tilgængeligt for private akvarister...
Ocean Park i Hong Kong har en del store green turtles i deres akvarie, men de virkede nu (som alt andet i deres akvarier) ikke specielt "glade"..... Hvor længe de kan holde liv i dem, skal jeg ikke kunne sige noget om
Crown-of-thorns skrev:Ocean Park i Hong Kong har en del store green turtles i deres akvarie, men de virkede nu (som alt andet i deres akvarier) ikke specielt "glade"..... Hvor længe de kan holde liv i dem, skal jeg ikke kunne sige noget om
Kunne det ikke være at de med jævne mellemrum blev skiftet ud?? De kommer jo trods alt fra "nærområdet"
- Og denne fotograf og dykker bosat på Hawaii udtaler dette jeg beskriver med deres stress adfærd og flugt, og som følge risikerer druknedød...
Jeg deler tråd starters fascination for dette dyr. Men bedst efterladt, og betragtet i naturen for adfærd... Og ikke betragtet for blot at være objekt!
Crown-of-thorns skrev:Ocean Park i Hong Kong har en del store green turtles i deres akvarie, men de virkede nu (som alt andet i deres akvarier) ikke specielt "glade"..... Hvor længe de kan holde liv i dem, skal jeg ikke kunne sige noget om
Kunne det ikke være at de med jævne mellemrum blev skiftet ud?? De kommer jo trods alt fra "nærområdet"
Det kunne sagtens tænkes, var flere af deres dyr der ikke så ud til at have det godt. Bl.a. en samling af Nautilus, som lå halvt på siderne oppe i vandoverfladen. Men er ikke noget at sige til, med den konstante banken på samtlige akvarieruder og kamara blitz hvert sekund. Aldrig før har jeg set så respektløst et publikum i et akvarium!
Mærkligt at man ikke forbyder brug af flash og straffer dette med omgåendne exit. Der er ikke noget være end at se folk lade deres afkom (unger) løbe rundt og te sig uden indgriben imens de voksne ikke tager hendsyn til dyrene og flasher løs mod dyrene som en anden flok japaner der istedet burde side i bur.
spdiving skrev:Mærkligt at man ikke forbyder brug af flash og straffer dette med omgåendne exit. Der er ikke noget være end at se folk lade deres afkom (unger) løbe rundt og te sig uden indgriben imens de voksne ikke tager hendsyn til dyrene og flasher løs mod dyrene som en anden flok japaner der istedet burde side i bur.
Steen
Der var skam forbud mod flash, store skilte alle steder! Det blev bare ikke overholdt. Havde de smidt folk ud, som bruger blitz, så havde jeg sku været den eneste tilbage der inde! Nå nok galde for denne omgang