1 - indløb
2 - kartene / pleje
3 - korall grus / Ls og alger
og der efter en bobbel fælde
4 - retur skummer som smider vandet retur til kammer 1

mvh per
takker for svarMarco R skrev:Hey per,
Jo den ser fint udMen det rum til karantene, hvis det er meningen, at du vil medicinere i det, så er den ikke så god, da det vil røge med ud i displayakvariet
Men hvis det for at fodre en fisk op, som du har købt, en jaget fisk eller noget i den stil, som bare skal have noget ro, så er det helt super
ja men morten min skummer pumpe kommer til at stå i kammer nr 1 retur vandet løber ud i nr 2 men selve skummeren kommer til at stå i nr 4Gzus.dk skrev:Hej Per
Hvis du satser på at dit refugium skal lave noget micro-liv (pods m.m.) som du vil have tilført dit akvarie, skal du nok have skummeren før dit refugium, såldes at de ikke bliver skummet væk
/Morten N
Ja, det lyder godt nok forvirrendeNielsen'sbilplejeAalborg skrev:ja men morten min skummer pumpe kommer til at stå i kammer nr 1 retur vandet løber ud i nr 2 men selve skummeren kommer til at stå i nr 4Gzus.dk skrev:Hej Per
Hvis du satser på at dit refugium skal lave noget micro-liv (pods m.m.) som du vil have tilført dit akvarie, skal du nok have skummeren før dit refugium, såldes at de ikke bliver skummet væk
/Morten Nda jeg kan komme til sumpen fra begge sider skulle det gerne ende sådan at skummeren kommer til at stå længst tilbage i skabet
Jeg tænkte mere på din skummer ?Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:ja for at få det fordelt så jeg får nogle halv store kammere med lidt i hver
herzberg skrev:Nu kan jeg ikke helt overskue fysikken i det, men min sunde fornuft siger mig, at hvis du har din skummerpumpe til at stå i rum 1 og skummerudgangen i rum 4, så tror jeg at du vil opleve, at rum 1 bliver tømt for vand og flowet igennem rum 2 og 3 vil stoppe. Men som sagt, jeg er ikke lige fysik-haj, måske andre kan be- eller afkræfte dette.
Jeg vil nu sige, at det har duNielsen'sbilplejeAalborg skrev:ok ja men det lyder da super fornuftig
kan i så ikk vise mig den perfekte sump op deling / evt billled af en
jeg regner med at skal ha i min sump
1 skummer med føde pumpe
1 stk retur pumpe til at løfte vandet op igen![]()
og så et rum med LS
og måske alger
og et lille op fodring af en fisk eller til en bisse der skal videre
Nej det er helt fin, som den er nuNielsen'sbilplejeAalborg skrev:hæ hæ marco
ja men det har du helt ret i men ville jeg få mere ud af en sunp med mange flere indelinger i / skillerum til forskellig ting i
Jamen så vil jeg bestemt sige, at den er, som den skal væreNielsen'sbilplejeAalborg skrev:ok super ... takker...men ang ferskvand påfyldningskammer så bliver bygget uden for sumpen og på ca 50 l vand
Okay glæder mig til at se det færdige resultatNielsen'sbilplejeAalborg skrev:takker Marco R
jeg fik skåret glas i går aftes / natog så har lige lime dem i idag mangler kun en --nu så er den også færdig
Det lyder lækkert, glæder mig til at se det færdige resultatNielsen'sbilplejeAalborg skrev:det gør jeg også.....men det går da frem af nu
Har du hørt om en hoppy knivNielsen'sbilplejeAalborg skrev:hæ hæ hougaard den er sku blevet limet nu ....