hvilken returpumpe? til 250 liter med 80 liter sump

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

hvilken returpumpe? til 250 liter med 80 liter sump

Indlæg af Jerslev »

Konen (som jo bestemmer alt) har set sig gal på min ellers driftsikre returpumpe en Eheim 1262 med 3500 liter/time - den larmer for meget siger hun, så mit spørgsmål er:

Hvilken returpumpe vil I foreslå - den skal være absolut lydløs og uden ræsonnans eller vibrationer til gulv med videre, når jeg ikke har rørgennemføring til retur? Pt har jeg et returløb via slange, der går over akvariekanten til en Eheim udstrømmer - en såkaldt spray - bar , der går langs bølgebryderen og er fastgjort med sugekopper.

Kan man lave en pvc-rørføring til retur, der går op over akvariekanten fra sumpen - og hvis ja, hvordan får man så rørene fastgjort til akvariet?
detaljerede forslag til montering af pvc retur løb modtages med taknemmelighed, da jeg ikke er en udpræget gør det selv mand

På forhånd tak
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: hvilken returpumpe? til 250 liter med 80 liter sump

Indlæg af Marco R »

Jerslev skrev:Konen (som jo bestemmer alt) har set sig gal på min ellers driftsikre returpumpe en Eheim 1262 med 3500 liter/time - den larmer for meget siger hun, så mit spørgsmål er:

Hvilken returpumpe vil I foreslå - den skal være absolut lydløs og uden ræsonnans eller vibrationer til gulv med videre, når jeg ikke har rørgennemføring til retur? Pt har jeg et returløb via slange, der går over akvariekanten til en Eheim udstrømmer - en såkaldt spray - bar , der går langs bølgebryderen og er fastgjort med sugekopper.

Kan man lave en pvc-rørføring til retur, der går op over akvariekanten fra sumpen - og hvis ja, hvordan får man så rørene fastgjort til akvariet?
detaljerede forslag til montering af pvc retur løb modtages med taknemmelighed, da jeg ikke er en udpræget gør det selv mand

På forhånd tak
Hej Jerslev,

Jeg havde denne til mit 230L:

http://www.cichlidecentret.biz/product. ... duct=13198

En lille grov filtersvamp under, så høres den så godt som ikke :GO

Og brug stadig PVC-slange. Det brugte jeg også, da dette er med til at gøre, at der ikke kommer så meget resonans, som der ville gøre ved et PVC-rør

Håber, at det kan bruges :y Og du så får en glad kone igen :T
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af spax »

Jeg brugte en ocean runner 2500 i mit 190L og den er også så godt som næsten lydløs. Og det var en rigtigt god pumpe
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg har selv brugt en Tunze 1073.040 Silence og har været rigtig glad for den. Den er billig og den er lydløs under drift. Og den kommer tæt på de 3500L/h som du har nu da den yder 3000L/H

http://www.cichlidecentret.biz/product. ... duct=13353

Steen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"