boyu 58L

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 2730 Herlev

boyu 58L

Indlæg af redek »

hey alle sammen nu har jeg haft mit boyu i et år og er ved at smide det ud af vinduet.

kan slet ikke få styr på min nitrat den svinger hele tiden og er ved at blive idiot af det så nu skal jeg lige høre jer andre der har sådan et.

1. de filter svampe i første rum har i dem nede i endnu ? og har i gjort noget ved den pumpe der sidder der nede ?

2. i skummer kammeret har jeg boret et hil i siden og indført en luft slange for at få mere luft ind.

3. i det sidste kammer hvor vandet kommer ud i baljen igen har i gjort noget der. har i de keramik pose sten der i endnu eller ? og har i sat en pumpe i det ene hul for at få mere tryk på vandet ?

4. har i gjort noget ved lyset ?

håber i kommer med nogle råd :)
boyu nano 58L

claus .p kbh
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Re: boyu 58L

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

redek skrev:hey alle sammen nu har jeg haft mit boyu i et år og er ved at smide det ud af vinduet.

kan slet ikke få styr på min nitrat den svinger hele tiden og er ved at blive idiot af det så nu skal jeg lige høre jer andre der har sådan et.

1. de filter svampe i første rum har i dem nede i endnu ? og har i gjort noget ved den pumpe der sidder der nede ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ingen filter svampe overhovdet...og jeg har skåret uv -lyset af så den kun suger luft ..så ingen uv

2. i skummer kammeret har jeg boret et hil i siden og indført en luft slange for at få mere luft ind.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
det har jeg ikk gjort da jeg ikk kan se nogen mening med det

3. i det sidste kammer hvor vandet kommer ud i baljen igen har i gjort noget der. har i de keramik pose sten der i endnu eller ? og har i sat en pumpe i det ene hul for at få mere tryk på vandet ?
--------------------------------------------------------------------------
og jeg har kun en 1200 l/t pumpe til at trække i det sidste kammer .....og det sidste kammer + det i mitten hvor varmlæmet sider er fyldt op med små Ls til ca 1-2cm fra kanten

4. har i gjort noget ved lyset ?
------------------------
nej
håber i kommer med nogle råd :)
--------------------------------------------
ja lad vær med at putte 10 fisk i det for det kan det ikk klare ..... :h
så hellere fylde det med koraller :y

min søn har et som han er super glad for :happy:
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af MAKRRO »

Jeg har ikke selv ´sådan et akvarie, men generelt er filtersvampe ikke er foretrække i denne hobby... De/den bliver til en nitratbombe...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
rønkel
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af rønkel »

hey har selv samme akvarie ha fjernet filterne i det første kammer pånær 1 af de sorte. så har jeg lukket alle indtagne pånær det øverste. har lukket det ekstra hul ved det sidste kammer kar stadig keramik pose sten i plus noget aktiv kul lys køre jeg std

for at dæmpe larm har jeg skiftet blæserne i låget med nogen støjsvage pc blæser håber du kan bruge det ellers send pm
Redsea max 260e
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af spax »

Hvad har du af cirkulation der i? bruger du osmosevand? Har du ikke en retur pumpe der i det sidste kammer?
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
rønkel
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15

Indlæg af rønkel »

hey jo har en new-jet 600 i det sidste kammer der blæser ud i et rør med huller i det er hva jeg har af cirkulation dog er ekstra pumpe til sidste kammer bestilt.

bruger helt alm postevand og har ingen nitratproblemer har 4 fisk en reje en krebs og koraller + en stor annemone i
Redsea max 260e
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af spax »

hehe nu var min besked henvist til Redek :) Glemte bare lige at trykke på citer :hehe:
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
rønkel
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15

Indlæg af rønkel »

sorry det er mig der sover haha DOOOOOH :oops:
Redsea max 260e
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af redek »

spax skrev:Hvad har du af cirkulation der i? bruger du osmosevand? Har du ikke en retur pumpe der i det sidste kammer?

jeg har en 600 L pumpe i det sidste kammer. og en 2500 L ude i akvariummet der bare cirkulere.

så har jeg fjerbet alle de filter svampe i det første kammer. og rykket mine sten lidt ud fra bagbeklædningen så der kan kommer god cirkulation rundt om så hvis d3et ikke hjælper ved jeg sku ikke

bruger osmose vand
boyu nano 58L

claus .p kbh
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af spax »

Har du lavet nogen vandskift på det? Det ville nok hjælpe en del. Fungere din skummer godt nok?
Mvh kim

redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af redek »

ja laver vand skift en gang hver månede ca. ja for har sat en extra luft slange nede under skummer skålen med en luft sten på så den skummer godt
boyu nano 58L

claus .p kbh
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

du skal da bare save det uv lys af lige der hvor den er samlet så do beholder luft indtaget :wink:
det har jeg gjort og virker super godt
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af redek »

har du så ikke noget uv lys i ?
boyu nano 58L

claus .p kbh