Så er det snart tid til at komme noget vand i akvariet og i den forbindelse vill jeg høre om der var nogle der havde nogle tips til hvor det er billigst at købe testsæt. Og måske også hvilke der er nødvendige til at starte op med
Ja nu venter jeg spændt på min red sea berlin airlift 60 derfra, og det er det første og sidste jeg har bestilt hos dem For det var godt nok dårlig service, og er stadig.
Hougaard skrev:Køb salifert, NO2 og NO3 som de to første til opstart. Derefter skal du købe PO4, Ca, KH.
sammen med po4, ca og kh, bør du nok også kigge på et ph sæt.
Når man tester ca, så vil jeg da også mene, at man også skal have mg-testsættet. For ca er vel ikke nødvendig før, at der skal koraller i, det samme med mg, eller har jeg misforstået?
Jeg har igår testet med et salifert ca test sæt og der lå Ca på 395 kom lidt ca buffer i vandet og i dag testede jeg så igen og nu lå ca på 380. Hmm...tænkte jeg og testede igen men med et Elos ca test sæt og her lå den så på 450. Så husk dine test sæt er kun vejledne og de kan blive for gamle.
Ved køb at PO4 Phosfat test sæt så køb det fra ROWA jeg ved godt det koster en del men du kan bedre stole på det du måler.
Hougaard skrev:Køb salifert, NO2 og NO3 som de to første til opstart. Derefter skal du købe PO4, Ca, KH.
Når man tester ca, så vil jeg da også mene, at man også skal have mg-testsættet. For ca er vel ikke nødvendig før, at der skal koraller i, det samme med mg, eller har jeg misforstået?
Jeg kan godt følge dig i din tanke gang, og ville også selv købe begge ting samtidigt, men vil nu nok alligevel men at et Mg sæt kommer i 3 omgang. Korallerne kan godt vokse selv om Mg er lavt, men de vokser ikke hvis Ca er lavt og Mg højt.
Jeg kan godt følge dig i din tanke gang, og ville også selv købe begge ting samtidigt, men vil nu nok alligevel men at et Mg sæt kommer i 3 omgang. Korallerne kan godt vokse selv om Mg er lavt, men de vokser ikke hvis Ca er lavt og Mg højt.
Arg okay det vidste jeg ikke, takker Så blev jeg også ldit klogere i dag
Ud over salt er magnesium det der også skal tilsættes meget af før det kan måles. Så køber man en bøtte magnesium og læser hvor meget det hæver er det ikke unaturligt at man føler der skal en del til før man rammer den ønskede værdi.
Jeg har hældt 6lit i min balje for at få Mg op og ramme 1350. Dette var under indkøringsfasen hvor der kun var lev. sten i baljen.
Efter følgene har jeg kommet noget ligene det samme i for at hæve MG en lille smugle.
spdiving skrev:Jeg har hældt 6lit i min balje for at få Mg op og ramme 1350. Dette var under indkøringsfasen hvor der kun var lev. sten i baljen.
Efter følgene har jeg kommet noget ligene det samme i for at hæve MG en lille smugle.
Steen
Det var ligegodt en del. Hvor tit gør du så dette i dit akvarie?