Hammer koral der ikke kommer fram.
Hammer koral der ikke kommer fram.
Jeg købte forleden en akopora og en hammer koral, akoporaen har sine polyber ude men hammer koralen er fortsat truget til bage nu på 4 dag. er det normalt.
Skal de stå i strøm eller???.
Skal de stå i strøm eller???.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Min hammerkoral står i midten i forhold til højden, direkte under en 250w hqi, og har stået der i over 1 år. Den har faktisk vokset så meget at jeg lige har lavet et fragment (koral) på 12 hoveder uden at moderen er blivet mindre i forhold til da jeg fik den, tværtimod.
Den står i medium cirkulation.
Den står i medium cirkulation.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Det er meget normalt, at hammerkoraller først er folder sig 100% efter et par uger. Men jeg ville mene, at den så småt burde begynde af kravle frem, så noget tyder på, at den er generet af dit lys. Den vil ofte kræve en længere tilvendingsperiode, hvis den skal stå i meget stærkt lys, som du beskriver. Hammerkoraller trives fint med moderat lys og strøm.
jeg har søndagaften plaseret en plade hen over den så den stod i dembetlys, den kom nede fra etheg hvor jeg også fik en akopora, akoporaen har det fint, ser det ud til,den har polyberne uden heletiden. så det er vel ikke vandet der fejler noget??
Hos etheg stod den foldet ud men det var dog også kun 150W den stod under.
Hos etheg stod den foldet ud men det var dog også kun 150W den stod under.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Det lyder mest som en reaktion på høj lysintensistet, for sådan vill de reagere, hvis det er tilfældet. Selvom de kan tilvendes til stærk lys, er det ikke givet, at det lykkes. Det afhænger sandsynligvis af, hvor den kommer fra og hvordan den har stået i naturen.
Kan du komme til at flytte den længere ned mod bunden og gerne lidt væk fra lampen? Du vil sikkert kunne rykke den tilbage til, hvor den står nu, efterhånden som den falder til.
Kan du komme til at flytte den længere ned mod bunden og gerne lidt væk fra lampen? Du vil sikkert kunne rykke den tilbage til, hvor den står nu, efterhånden som den falder til.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet