Jeg har fået brune alger på min læderkoral. Den har set sådan ud (billede) i ca. tre dage nu, og vil ikke folde sig ud. Det kan umuligt være noget den har godt af... Er det mon bare forbipasserende eller skal der gøres noget drastisk ?

/Kaspar
Hej Carsten,Carsten skrev:Der er intet unormalt i at en blødkoral har nogle "offdage" den skal nok komme igen.
Det er først når den begynder at blive slatten og gå i opløsning at der er fare på fære.
Med hensyn til algerne, så kunne det tyde på at du har nogle værdier der ikke er som de bør være. Sagt på en anden måde du har nok nitrat eller fosfat i akvariet.
5-7 ppm er det FOR højt, eller? Synes bare, at der er flere, som bare ligger der omkring uden problemer??kschauby skrev:Hej Carsten,Carsten skrev:Der er intet unormalt i at en blødkoral har nogle "offdage" den skal nok komme igen.
Det er først når den begynder at blive slatten og gå i opløsning at der er fare på fære.
Med hensyn til algerne, så kunne det tyde på at du har nogle værdier der ikke er som de bør være. Sagt på en anden måde du har nok nitrat eller fosfat i akvariet.
Tak - Den ser faktisk ud til at have det bedre her til morgenJeg checkede nitrat i går, og ganske som du siger, var den for høj (5-7 ppm.). Jeg er nok kommet til at fodre for meget de seneste par dage.
/Kaspar
Okay mente jeg nok. TakkerCarsten skrev:Optimalt skal den ligge på 0, men det er nok de færreste der har et no3 på 0. Det er også derfor at jeg spørger til po4
Jeg har ikke et PO4 testsæt endnu. Men det får jeg imorgen !Carsten skrev:Hvad siger Po4 så??
Så køb et ordenligt et. Ikke Salifert eller de andre billige. Brug resten af månedslønnen og køb et Rowa.kschauby skrev:Jeg har ikke et PO4 testsæt endnu. Men det får jeg imorgen !Carsten skrev:Hvad siger Po4 så??![]()
/Kaspar