akvarie limning

Forum for generel snak omkring saltvand.
verup
Foxface
Foxface
Reactions: 0
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: akvarie limning

Indlæg af verup »

uha jeg er i vildrede :dizzy: ... kan ikke helt finde ud af om jeg skal tage chancen, jeg tror ikke jeg kommer til at skære det op og købe nye enderuder hvis det er, for det virker besværligt og så koster det jo også lidt, tror ikke det kan betale sig... så kunne jeg godt finde på at undersøge pris på nyt...

problemet er vel bare at når jeg selv siger at tage chancen, er jeg jo ikke vildt sikker, så må nok lige vente og tænke mig ordentligt om... det er bare vildt frustrerende, virker som en uendelig rejse bare at få startet et lille rev op :angry:
Brugeravatar
Renè Svenson
Palet kirurg
Palet kirurg
18
Postnummer: 7800 Skive
Geografisk sted: Skive jylland

Indlæg af Renè Svenson »

kan du ikke bare prøve at fylde den op ud på wcet og lad den stå et par dage og se hvordan det går??
Jeg har limet en del efterhånden og kan ikke se problemet med den måde den er limet på.
Er ved at samle sammen til et nyt saltvand....
720er ferskvand.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Er du usikker så tag og køb noget der holder... Det ville jeg selv gøre efter de oplevlser, jeg selv har haft. Det er IKKE pengene vær at prøve.

Mit 350L gik efter 2 år men det kom stadig bag på mig og jeg var ikke lige klar til at rede stumperne ud. Derfor vær 100% sikker et nyt akvarie i den størlse koster ikke ret meget og så er du 100% sikker på det holder. Jeg ville ikke tøve et sekundt.

Steen
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

spdiving skrev:Er du usikker så tag og køb noget der holder... Det ville jeg selv gøre efter de oplevlser, jeg selv har haft. Det er IKKE pengene vær at prøve.

Mit 350L gik efter 2 år men det kom stadig bag på mig og jeg var ikke lige klar til at rede stumperne ud. Derfor vær 100% sikker et nyt akvarie i den størlse koster ikke ret meget og så er du 100% sikker på det holder. Jeg ville ikke tøve et sekundt.

Steen
og nej det er du så ikke, et nyt akvarie kan ligeså vel gå i stykker, f.eks pga dårlige limninger.
har desværre selv haft den tvivlsomme fornøjelse at opleve dette, med 250 liter vand på gulvet til følge
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
spdiving

Indlæg af spdiving »

Brian det handler ikke om at nyt også kan gå i stykker ... MAN SOVER BEDST OM NATTEN HVIS MAN VED MAN HAR GJORT ALT FOR AT DET IKKE SKAL SKE.
Bruger han det gamle akvarie han ikke stoler på så forventer han hvær gang han går ind af døren der ligger vand på gulvet.

Steen
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Det SKAL stødes til bundglas... Ikke hvile på bundglas!! (efter afhærdning af denne fuge renskæres, renses af igen og skrå fuges.)

- Her Claus/TropeAkvarier i aktion:

Billede

Det som påvist af fagfolk kan ikke diskuteres hvorvidt mest holdbart eller ikke... De har prøvet og påvist dette som sikreste metode!!

- Jeg ville ikke betro min ellers gode nattesøvn til en flok amatører der har haft noget der holdt... Så nej, Jeg ville ikke "tage chancen" (!)

Akvariet som limes herover er på 5000 liter tilhørende Kattegat Centret, Grenaa.

God Week- End
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Erathor
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
16
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Geografisk sted: Rudkøbing, Langeland

Indlæg af Erathor »

StarF skrev:Har set en del akvarier der er lavet sådan der, de holder alle sammen fint. Som fiero er inde på, så er kontakt fladen jo den samme.
Det er meget muligt at kontakt fladen er den samme, men der er altså stor forskel på hvordan trykket bliver fordelt.

Det er langt nemmere at brække bunden i stykker, når siderne er limet på overfladen af bunden, hvis i kan forestille jer det. På den anden måde, bliver træk kræften fordelt over hele bunden, da det er limet på siderne af bund glasset.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Vandet presser udad mod alle glasflader. Derfor vil det intet betyde, for vandtrykket, hvordan sideglassene er anbragt i forhold til bundglasset.

Vi kan dog blive enige om, at et eventuelt pres ovenfra pga. lampetop, en akvarist der læner sig ind over akvariet og trykker på kanten eller andet, der giver tryk på denne måde, vil kunne give et problem med uens tryk på bundglasset med et muligt brud som følge.

Om det er et stort problem, vil jeg ikke gøre mig klog på.

/Kim
Brugeravatar
Renè Svenson
Palet kirurg
Palet kirurg
18

Indlæg af Renè Svenson »

William Jr skrev:Det SKAL stødes til bundglas... Ikke hvile på bundglas!! (efter afhærdning af denne fuge renskæres, renses af igen og skrå fuges.)

Billede

Det som påvist af fagfolk kan ikke diskuteres hvorvidt mest holdbart eller ikke... De har prøvet og påvist dette som sikreste metode!!

- Jeg ville ikke betro min ellers gode nattesøvn til en flok amatører der har haft noget der holdt... Så nej, Jeg ville ikke "tage chancen" (!)

Akvariet som limes herover er på 5000 liter tilhørende Kattegat Centret, Grenaa.

God Week- End

synes godt nok lige du er grov nok..... !!
720er ferskvand.
fiero
Dværg kejser
Dværg kejser
17
Postnummer: 6230 Rødekro

Indlæg af fiero »

William Jr skrev:Det SKAL stødes til bundglas... Ikke hvile på bundglas!! (efter afhærdning af denne fuge renskæres, renses af igen og skrå fuges.)

God Week- End
jeg har mange (rigtig mange) akvarier og har haft rigtig mange gennem 20-25år. ENESTE rude der nogensinde er gået for mig er BUNDGLASSET i en reol med helglas akvarier der er fuget på den måde han gør der, med bunden inderst.

tror nu bestemt ikke at de andre producenter der bl.a. laver akvarier med aluramme ville gøre det på den anden måde, hvis de var det mindste i tvivl om at det holdte.

ALLE de akvastabil akvarier jeg i tidens løb har fuget om er lavet med sideruderne ovenpå bunden!!!!!!!!!! men ja, der er en 2-3mm fuge imellem.
verup
Foxface
Foxface
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af verup »

jeg fik faktisk mail fra klaus igår... og han sagde at han altid fugede rundt om bunden, men at man sagtens kan fuge siderne ovenpå bunden, han gør det bare ikke grundet udseendet.... men han sagde også at det er vigtigt der er fuge imellem.... det er selvfølgelig klart, men hvor meget fuge skal der så være? for jeg kan ikke få en negl imellem
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Renè Svenson skrev:synes godt nok lige du er grov nok..... !!
Jeg havde skam ikke til hensigt at provokere nogen, blot for det faktum at en hver der ikke lever af det eller ikke har det som hverv. Er blot en glad amatør!

- "Har holdt" er ikke en ok margen, og derfor indsatte billede for ill. af fuge udført af professionel...

Det skal beklages at det ansås for hård kost, det var ikke til hensigt!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Renè Svenson
Palet kirurg
Palet kirurg
18

Indlæg af Renè Svenson »

William Jr skrev:
Renè Svenson skrev:synes godt nok lige du er grov nok..... !!
Jeg havde skam ikke til hensigt at provokere nogen, blot for det faktum at en hver der ikke lever af det eller ikke har det som hverv. Er blot en glad amatør!

- "Har holdt" er ikke en ok margen, og derfor indsatte billede for ill. af fuge udført af professionel...

Det skal beklages at det ansås for hård kost, det var ikke til hensigt!
det er helt ok.. :f1:
720er ferskvand.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"