Så jeg nøjes med at sige tillykke med det

Det bliver bedre og bedre og det akvarie

Skal se om jeg ikke snart kan lokke min gamle mand til staden, han skylder en meget god middag på et af de bedre steder

Hougaard skrev:Ihh.. Du er så kreativ
Hej Steen,spdiving skrev:Formålet med Phytoplanktonen var at jeg ville opdrætte Artemia i mit lille 54L akvarie.
Så en lille video af dem også....Sorry hvis filmen ikke er helt skarp. De små bæster er sgu svære at filme med manuel fokus. De er jo kun 2-4mm store.
[video][/video]
Steen
Jeg synes nu, at det er godt filmet, men kan da sagten se dem svømme rundtspdiving skrev:Tak Ole.
Men desvære går det ikke så godt med mine Artemia. De er begyndt at dø igen for mig. Hvad grunden er fatter jeg ikke.
Steen
Haha god humor alligevel selvom at det er tristspdiving skrev:Ja men desvære ligger de døde i overfladen i samlet flok... Men så er de også nemere at filme![]()
Steen
Nej det er lige det, som jeg selv tænkerspdiving skrev:Jeg har ingen ide om hvad der kan være oversagen. Jeg har fuldt Brians måde 100%
Denne gang havde jeg tømt baljen helt og rengjort den. Brugt nyt salt blandet med osmosvand kommet Plankton i vandet 3 dage før dyerne kom i.
Jeg syndes også selv at det lyder vildt at de ikke kan leve i 54L vand. Så store er de sgu heller ikke.
Steen
Ja det var det, som jeg tænkte. For de bliver vel ikke slået ihjel af boblerne? Jeg vil have det sådan, at man kan se, at vandet blevet cirkuleret lidt af boblerne.spdiving skrev:Jeg bruger kun luft lige som alle de andre der opdrætter dem.
Jeg har prøvet med luftsten hvor der kom meget luft og hvor der kom mindre luft og denne gang har jeg pillet luftstenen af og prøvet dette.
Men det kunne være jeg skulle prøve at skruge mere op for luften så de får kraftigere cirkulation. Det er da værd at prøve.
Steen
Nej det vil jeg heller ikke sige, men det skal jo også betale sig. Det er jo heller ikke fedt skulle gå længere og længere ned i antal?spdiving skrev:Jo jeg kender skam godt bundfilteret har selv kørt med det i mit første saltvandsakvarie i 1988 den gang mente man at dette var en rigtig god ide.![]()
Så vidt jeg kan forstå skal man ikke have for små bobler da dette kan slå de små Artemia ihjæl. Derfor fjernede jeg også ludtstenen.
Jeg tror at jeg vil prøve at rengøre akvariet igen og starte forfra. Denne gang med endnu fære nyklægede Artemia og mere luft fra slangen så der kommer mere cirk.
Nå antalet af Artemia er få kan de sgu ikke forene vandet så helveds meget.
Steen
Jeg krydser fingre for, at det lykkedes bedre denne gangspdiving skrev:Så har jeg fået skiftet den døde plankton kultur ud med en ny omgang og håber den vil komme sig lige så godt som den der køre.
Jeg fik også lige skiftet vandet på mit Artemia akvarie og sat en ny omgang Artemia igang i min klægger.
Jeg fant også ud af at saltindholdet lå på 1026 i det lille Artemia akvarie og dette liger nu på 1023 istedet for. Jeg har også sat mere gang i luften. Så nu håber jeg sgu at det lykkes for ellers er jeg total tom for idéer.
Denne gang prøver jeg også med meget få nyklægget Artemia så foreningen ikke skal ske hurtigt om det hjælper må tiden så vise.
Om det kan betale sig at opdrætte dem selv er jeg lidt ligeglad med. Jeg gør det kun pga. jeg syndes det kunne være sjovt hvis det lykkes.
Det næste jeg skal prøve er zooplankton, Tetraselmis og Isochrysis plankton. Hvis det lykkes mig at holde liv i mit Nannochloropsis Phytoplankton som jeg har købt af Brian C.
Steen