håber at kunne få nogle gode svar da jeg har standset projektet for tør ikke at risikere 375L saltvand ud på gulvtæppet
akvarie limning
-
verup
- Foxface

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
akvarie limning
jeg har egentligt næsten været klar til at starte op men bliver så gjort opmærksom på at mit akvarium er limet lidt mærkeligt. de 4 sideruder er limet ovenpå bundpladen og ikke rundt om bundpladen, er dette holdbart??
håber at kunne få nogle gode svar da jeg har standset projektet for tør ikke at risikere 375L saltvand ud på gulvtæppet

- TorbenC
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Re: akvarie limning
Det har jeg nu godt nok aldrig set.Stefan skrev:Sådan gør man da "normalt"! Tror ikke du behøver at bekymre dig.
- Stefan
- Rev haj

- Reactions: 52
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Nej, det er da også mig, som husker forkert!
Jeg har selv lavet min sump ved at klaske dem ovenpå. Det har der aldrig været nogen problemer med.
Jeg har selv lavet min sump ved at klaske dem ovenpå. Det har der aldrig været nogen problemer med.
-
verup
- Foxface

- 16
nej vel? men kan det så holde til de 375L?? eller kan man gøre noget for at styrke det foreksempel en ramme af en slags? eler må jeg bar ud og finde et nytTorbenC skrev:Det har jeg nu godt nok aldrig set.Stefan skrev:Sådan gør man da "normalt"! Tror ikke du behøver at bekymre dig.
-
verup
- Foxface

- 16
Stefan skrev:Nej, det er da også mig, som husker forkert!
lyder da rigtig godt, men hvor høj er din vandstand i sumpen så??
- Stefan
- Rev haj

- 19
- Kontakt:
Den er jo ret lav sammenlignet med et akvarie på 375L. Den varierer mellem 18 og 25cm eller noget i den dur.
Har du nogen idé om, hvem eller hvor akvariet er lavet?
Har du nogen idé om, hvem eller hvor akvariet er lavet?
-
verup
- Foxface

- 16
jeg købte det privat virkelig billigt men har nok været for billigt
ligner helt sikkert noget hjemmebiks 
- Stefan
- Rev haj

- 19
- Kontakt:
Ellers er problemet vel ikke større, end at du kan skære det op og bruge glasset alligevel. Så skal der jo bare to nye "endestykker" til (hvis det er lavet som jeg tror).
- Peters1
- Rev haj

- 21
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Har det ikke stået med vand før hos den tid tidligere ejer?
Det lyder da godt nok ærgerligt hvis du har købt en balje hvor der ikke kan være vand. Håber det bedste for dig
Det lyder da godt nok ærgerligt hvis du har købt en balje hvor der ikke kan være vand. Håber det bedste for dig
RSM130 kan følges her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=1199
-
verup
- Foxface

- 16
det stod desværre udenfor og var halv fuldt med regnvand og han sagde det var 100% tæt det ser nu også sådan ud, men bare ikke sikker på om det kan klare trykket i længden
- Peters1
- Rev haj

- 21
Tror det er umuligt at sige om det kan holde til trykket over længere tid.. Hvis det var mig ville jeg evt. prøve at kontakte nogle af dem der producere baljer for at høre en profs mening om det. Evt. tropeakvarier, men hvis det ikke er limet, som man gør det, så bliver det nok svært at finde en der kan "garantere" at det holder 
-
verup
- Foxface

- 16
ja tænkte jeg også så smed ham en mail for et par dage siden, men eftersom der jo ingen form for forretning er i at besvare alverdens folks spørgsmål for ham, regner jeg ikke med at få noget svar desværre...
- Peters1
- Rev haj

- 21
Nej det er jo rigtig, men han plejer nu at være en rar mand og der kan jo være en forretning i at give god service, så håber da du får svar 
- Nicki Henriksen
- Rev haj

- Reactions: 19
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
skal ikke kunne sige det men kunne man evt ikke sætte noget bølgebryder og afstiver på for af holde det sammen?
Nicki
Mit nye reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=85430" onclick="window.open(this.href);return false;
360L rumdeler HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=33857" onclick="window.open(this.href);return false;
120L Mixed reef HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=54207" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit nye reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 27&t=85430" onclick="window.open(this.href);return false;
360L rumdeler HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=33857" onclick="window.open(this.href);return false;
120L Mixed reef HTTP://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=54207" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
hva hjælper det når det er i bundenNicki Henriksen skrev:skal ikke kunne sige det men kunne man evt ikke sætte noget bølgebryder og afstiver på for af holde det sammen?
- Brian C
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
man kunne evt lime en ekstra glasskinne fast til side og bund, hele vejen rundtNielsen'sbilplejeAalborg skrev:hva hjælper det når det er i bundenNicki Henriksen skrev:skal ikke kunne sige det men kunne man evt ikke sætte noget bølgebryder og afstiver på for af holde det sammen?
så er der en ekstra stor limflade til at holde det sammen, men bortset fra det så tvivler jeg lidt på at det bliver et problem, hvis ellers limningerne er gjort ordentligt, lige på nær, placeringen af bundglasset
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
verup
- Foxface

- 16
tusind tak for jeres fine svar
der er faktisk allerede bølgebrydere i hele vejen rundt og de er rimelig kraftige, men ikke kønne
glas listen hele vejen rundt er ikke en dårlig ide, den vil jeg have i baghånden
jeg håber da også at tropeakvarier svarer, men det kræver jo nok en del arbejdstimer at skulle svare alle der bare lige skal prøve at sende en mail så.... men vi får se
tror måske jeg bare prøver at fylde vand i lidt af gangen og så se om der sker noget

der er faktisk allerede bølgebrydere i hele vejen rundt og de er rimelig kraftige, men ikke kønne
glas listen hele vejen rundt er ikke en dårlig ide, den vil jeg have i baghånden
jeg håber da også at tropeakvarier svarer, men det kræver jo nok en del arbejdstimer at skulle svare alle der bare lige skal prøve at sende en mail så.... men vi får se
tror måske jeg bare prøver at fylde vand i lidt af gangen og så se om der sker noget
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
Ellers så prøv at ring til ham. Han tager den stort set altidverup skrev:tusind tak for jeres fine svar![]()
![]()
der er faktisk allerede bølgebrydere i hele vejen rundt og de er rimelig kraftige, men ikke kønne![]()
glas listen hele vejen rundt er ikke en dårlig ide, den vil jeg have i baghånden![]()
jeg håber da også at tropeakvarier svarer, men det kræver jo nok en del arbejdstimer at skulle svare alle der bare lige skal prøve at sende en mail så.... men vi får se![]()
tror måske jeg bare prøver at fylde vand i lidt af gangen og så se om der sker noget![]()
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
-
spdiving
Nu vil jeg sige på den måde jeg har prøvet at have et 350L som sprang læg i siliconen og det er ikke akvariet der var dyrt og afligevel et meget dumt sted at spare. Koraller og fisk gik tabt og det kostede langt mere. Så tænk dig om før du kommer for godt igang der er nemere nu hvor det er tomt eller bare bliver tomt over en nat.
Steen
Steen
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
Uha det lyder squ da godt nok ikke sjovt det der steenspdiving skrev:Nu vil jeg sige på den måde jeg har prøvet at have et 350L som sprang læg i siliconen og det er ikke akvariet der var dyrt og afligevel et meget dumt sted at spare. Koraller og fisk gik tabt og det kostede langt mere. Så tænk dig om før du kommer for godt igang der er nemere nu hvor det er tomt eller bare bliver tomt over en nat.![]()
Steen
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Peters1
- Rev haj

- 21
God pointe Steen. Det er ikke selve baljen der er den dyreste i denne hobby og det ville satme være ærgerligt med mistede fisk og koraller osv... Men jeg har absolut ingen forstand på hvordan sådanne baljer skal fuges, så der må jeg stå over.. Men du ved ikke om tidligere ejer har haft vand i baljen igennem længere tid? Det lyder jo som om det er godt brugt? Eller har jeg misforstået?
Mvh Peter
Mvh Peter
- m.larsen78
- Dværg kejser

- 16
- Postnummer: 9700 Brønderslev
Jeg ville helt sikkert skærer akvariet op og få fat i to nye endestykker, ved godt det er noget af et arbejde, med det ville sku være ærgligt at få det hele startet op, og så det hele ender på gulvet
-
spdiving
Et nyt 325L koster kun 1600 kr ( 1100 kr da jeg hørte på prisen for 2 mdr siden dog uden overløb ) hos Decocean så mon ikke det bedre kan betale sig at købe et nyt akvarie.
Vi var på skiferie da akvariet slap i siliconen og 200L vand manglede og dem der passede baljen hvise ikke hvad de skulle gøre og kom ferskvand i baljen for at der stadig skulle være vand i. Med det resultat at alt indhold døde. Jeg mistede alt også modet og solgte det hele til ingen penge Carsten købte de lev sten for 1000 kr ( ca 100Kg ) som jeg havde i akvariet og sump og jeg droppede salvand i 5-6 år. Men som de fleste vil give mig ret i har man først prøvet saltvand vender man altid tilbage igen...hehe
Mit nye akvarie som jeg har idag fik jeg leveret af Klovnfisken mål 170x90x65cm bunden var delt i 2 stykker og de var skævt limet sammen og siderne der var fugen 1cm i bunden og i toppen var der kun 4mm fuge. Jeg snakkede med Thomas og akvariet blev leveret tilbage på firmaes regning og et nyt akvarie blev leveret fra Geis i tyskland istedet for. Så ja jeg tager ingen chancer mere heller vente end at resikere et uheld med at midste indholdet i baljen .. Der kan jo være for rigtig mange penge i selv en lille balje.
Steen
Vi var på skiferie da akvariet slap i siliconen og 200L vand manglede og dem der passede baljen hvise ikke hvad de skulle gøre og kom ferskvand i baljen for at der stadig skulle være vand i. Med det resultat at alt indhold døde. Jeg mistede alt også modet og solgte det hele til ingen penge Carsten købte de lev sten for 1000 kr ( ca 100Kg ) som jeg havde i akvariet og sump og jeg droppede salvand i 5-6 år. Men som de fleste vil give mig ret i har man først prøvet saltvand vender man altid tilbage igen...hehe
Mit nye akvarie som jeg har idag fik jeg leveret af Klovnfisken mål 170x90x65cm bunden var delt i 2 stykker og de var skævt limet sammen og siderne der var fugen 1cm i bunden og i toppen var der kun 4mm fuge. Jeg snakkede med Thomas og akvariet blev leveret tilbage på firmaes regning og et nyt akvarie blev leveret fra Geis i tyskland istedet for. Så ja jeg tager ingen chancer mere heller vente end at resikere et uheld med at midste indholdet i baljen .. Der kan jo være for rigtig mange penge i selv en lille balje.
Steen
-
fiero
- Dværg kejser

- 17
- Postnummer: 6230 Rødekro
hvor mange af jeg har prøvet at skille et akvarie med (alu)ramme af? der er bundglasset i bunden og alle sider er limet OVENPÅ.... tror ganske enkelt det er pga at det ser væsentlig pænere ud når vi snakker helglas at bunden er inderst med siderne udvendig.
har lige lavet et hurtigt paint billede.... jeg vil mene kontaktfladen mellem glas og silikone er den samme på begge måder.
HC
har lige lavet et hurtigt paint billede.... jeg vil mene kontaktfladen mellem glas og silikone er den samme på begge måder.
HC
- røntved
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Hvis dine limninger ser grimme og trælse ud, ville jeg lave dem om-alle sammen. Hvis du køber et nyt, kan du jo skære det gamle om til en fin sump. Mener ikke det er styrken der er forskellen, men at bunden revner nemmere når siderne står på bunden.
http://www.mittlapp.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Har set en del akvarier der er lavet sådan der, de holder alle sammen fint. Som fiero er inde på, så er kontakt fladen jo den samme.
SPS = Stability Provides Succes
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;