2 snegle som bare er dukket op...
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3000 Helsingør
- Saltvand siden?: 2009
2 snegle som bare er dukket op...
Hej alle sammen.
Jeg ville bare lige høre om om de her to snegle, er skadelige eller hvad de er, måske et navn eller sådan noget så jeg kan finde noget om dem på nettet..
håber i kan hjælpe mig...
Jeg ville bare lige høre om om de her to snegle, er skadelige eller hvad de er, måske et navn eller sådan noget så jeg kan finde noget om dem på nettet..
håber i kan hjælpe mig...
Mvh
Mathias Heriba
Mathias Heriba
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Re: 2 snegle som bare er dukket op...
Ganske uskadelige Nassarius snegle, er gode at havde i sit cleanup crew.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
cool nu er mit clean op crew efterhånden kæmpe stort en dk reje 3 Eremitkrebs og 2 Nassarius snegle og 2 ander snegle, i et 58 L akvarium det sys jeg virker lidt overdrevet eller er det bare mig???
Mvh
Mathias Heriba
Mathias Heriba
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
3 Eremitter kan vise sig for meget. Dels ved indbyrdes kamp, og dels ved at vælte koraller som de tumler rundt...Heriba skrev:cool nu er mit clean op crew efterhånden kæmpe stort en dk reje 3 Eremitkrebs og 2 Nassarius snegle og 2 ander snegle, i et 58 L akvarium det sys jeg virker lidt overdrevet eller er det bare mig???
- Ellers ser det fint ud, og tillykke med dit fund. En af de sjove ting ved at holde saltvand!

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
tak tak William, ja det er en fantastisk verden jeg har rudet mig ud i hehe...
Jeg har også en halv stor krabbe som gemmer sig i stenen jeg kan ikke fange noget billede f den for den er virkelig sky, men jeg tror ikke den er skadelig for jeg har kun set den spise alger fra mit bundlag af...
Jeg kan dog stadig ikke fange den anden krabbe som er i den slemme ende pelskrabben den vokser med enorm hast og jeg er meget bange for den snart går amok på mine fisk og kroraller!!!
Jeg har også en halv stor krabbe som gemmer sig i stenen jeg kan ikke fange noget billede f den for den er virkelig sky, men jeg tror ikke den er skadelig for jeg har kun set den spise alger fra mit bundlag af...
Jeg kan dog stadig ikke fange den anden krabbe som er i den slemme ende pelskrabben den vokser med enorm hast og jeg er meget bange for den snart går amok på mine fisk og kroraller!!!
Mvh
Mathias Heriba
Mathias Heriba
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
sneglen er en Columbellid sp. ifølge andre og Dr.ron bliver de tit forvekslet med Strombus maculatus,men faktisk er det en columbellid i genus Euplica.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu er sneglene ikke så store, og deres effekt er stærkt begrænset, når der ikke er flere.
Du kan også risikere at en af krebsene snupper dem til frokost.
Du kan også risikere at en af krebsene snupper dem til frokost.