Lidt opdatering, det går stadig super med nigri'en den er ikke så tynd mere, den spiser godt har ikke haft pletter siden de pletter den fik på tredie dagen, de var væk få dage efter, og er ikke vendt tilbage siden
Men nu har jeg så haft en hvidbrystet gående i karatæne i en månedstid, hvor den har gået fint.
Jeg har derfor besluttet mig for at indtroducere den og nigri'en for hinanden, velvidende at det med stor sandsynlighed vil give ballade
derfor har jeg også gjort det lidt i trin.
det første trin var karantænen i et andet
akvarie, der dog var tilkoblet samme
sump som hovedakvariet.
så de har kunne lugte hinanden, og ingen tvivl om at de kunne det. inden for 5 minutter efter den hvidbrystede kom i karantæneakvariet, reagerede fiskene i hovedtanken på dens tilstedeværelse. de stressede fuldkommen ud, formodentligt pga frigivne stresshormoner (eller hvad det nu kaldes) fra den nye
fisk.
det andet trin er at indsætte en 37 liters fishbox i hovedtanken hvor den hvidbrystede nu går sammen med en C. tominiensis. Der får de lov til at gå et par døgn, så de kan lugte og SE hinanden, men ikke gøre skade , og kan jeg se at det ikke går, ja så er det let at få den op igen
jeg har taget lidt billeder, de kommer lige på senere
tredie trin.
ja enten slippes den løs, eller også må den tilbage til det
akvarie den kommer fra, jeg håber det bedste