Apogon leptacanthus

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Apogon leptacanthus

Indlæg af Lord Mike »

Hej forum

Jeg tilsatte igår en ny flok på 6 stk Apogon leptacanthus til min i forvejen flok på 6 stk i akvariet. Og i denne forbindelse vil jeg lige høre om der er andre her på forum som har prøvet at tilsætte en ny flok til en allerede eksisterende flok. Her da lyset tændte var der kun en af de nye fremme sammen med den gamle flok, de andre står inde bag selve stenopsætningen (kan dog ses fra bagsiden af akvariet). Selvom de står og gemmer sig ser de forbavset godt ud, dog ikke sammen med den gamle flok.

Så hvis der er nogle som har erfaringer med at tilsætte en ny flok til en eksisterende må man gerne komme med sine erfaringer heraf :y
Senest rettet af Lord Mike søn 17. jan 2010 15:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Apogon leptacanthus

Indlæg af Brian C »

ja det har jeg. to gange endda. det gik ok. Begge gange var der lidt fnidder istarten, men iløbet af ca 14 dage var der ro imellem dem, og de begyndte at gå sammen i flok
dog mistede jeg en enkelt første gang, den blev nærmest bidt i småstykker, men jeg har min daværende fløjlsklovn stærkt mistænkt for det
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Brian C skrev:ja det har jeg. to gange endda. det gik ok. Begge gange var der lidt fnidder istarten, men iløbet af ca 14 dage var der ro imellem dem, og de begyndte at gå sammen i flok
dog mistede jeg en enkelt første gang, den blev nærmest bidt i småstykker, men jeg har min daværende fløjlsklovn stærkt mistænkt for det
Ja du har nok ret Brian, jeg skal bare have lidt tålmodighed ligesom så meget andet i denne hobby :wink:

Men mit indtryk af denne fisk er at de som ikke finder sammen i par blivet dræbt af de andre, så i mit tilfælde bliver de spændene at se om det er 3 par som jeg har fået dog forventer jeg ikke mere end 2 par, så jeg derved har 5par gående.

Men i øvrig en alt for overset fisk :y
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Så er de kommet frem og stimer flot :y
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

De billeder på wiki, er det fra dit akvarie?

Hvad udmærker dem siden du mener de er stærkt overset? (Kender dem slet ikke) :)
Brugeravatar
julle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: fredericia

Indlæg af julle »

Hva prisleje ligger de i ???
Mvh
Martin Juhl
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

AndersNT skrev:De billeder på wiki, er det fra dit akvarie?

Hvad udmærker dem siden du mener de er stærkt overset? (Kender dem slet ikke) :)
Det er som regel nogle af de sidste fisk som bliver solgt hos forhandlerne når div. sendinger kommer hjem. Dette skyldes nok at de ikke ser så flotte ud som de gør når de er blivet akvarie tilvendt.
De er nemme at få til trives og hvis arlv ønskes kan dette også nemt gøres, de de har samme avlspleje som kauderni som de er i familie med.

Dette billed er fra mit akvarie:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

julle skrev:Hva prisleje ligger de i ???
I den billige ende :GO
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Grattis lord Mike :hehe: selv om jeg er lidt missunnelig på dig også da.. :y
Har prøvet å få tak i en fin stim af disse selv i rundt ett år nu,men her er det tydeligvis ingen forhandlere som tager inn slige..
Ellers er det lav efterspørsel.. hved ikke egentligt hva som er det rigtige..
Synes de er fine jig,og så jo dine ,den gang jig var på besøg hos dig,he-he.
Men.. haver good tid,når det gelder fisk,så får vel tag i ett lite dusin..før eller siden,regner jig med.. :GO
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:Grattis lord Mike :hehe: selv om jeg er lidt missunnelig på dig også da.. :y
Har prøvet å få tak i en fin stim af disse selv i rundt ett år nu,men her er det tydeligvis ingen forhandlere som tager inn slige..
Ellers er det lav efterspørsel.. hved ikke egentligt hva som er det rigtige..
Synes de er fine jig,og så jo dine ,den gang jig var på besøg hos dig,he-he.
Men.. haver good tid,når det gelder fisk,så får vel tag i ett lite dusin..før eller siden,regner jig med.. :GO
Knut-Arne har du ikke mulighed for at bestille dem hos din lokale forhandler?
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Har faktiskt prøvd ett par plasser..
Hos den ene, hørte jig ikke mere til den sagen,og hos den andre hvet jig at han bestilte utifra sin liste 50 stk. hjem,men han fikk ingen av de,når fiskesendingen hans kom..
Nu er det jo ikke hvær dag forhandlerne her hjemme tager fiskesendinger hjem,men trøster mig til at før eller siden,er det vel min tur også,he-he...
Så faktiskt en forhandler i Oslo(500 kilometer fra mig!),på norske krøtterstier å køre :rolleyes: (tager 9 timer med bil), og nu midt på vinteren,med gode minusgrader/stengte fjeldoverganger,så tager jig ikke sjangsen på postsending over fjeldene :rolleyes:
Men som jig nevnte.. jeg er da en tolmodig gammel mand,så vi får se ved vårløsningen.. :hehe:
Bliver vel en tur nedover til DK i sommer også eventult,men er ikke sikkert de haver disse inne der heller,midt på sommerhalvåret,så får gamble på det løser sig,før d4en tid Lord Mike. :GO
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:Har faktiskt prøvd ett par plasser..
Hos den ene, hørte jig ikke mere til den sagen,og hos den andre hvet jig at han bestilte utifra sin liste 50 stk. hjem,men han fikk ingen av de,når fiskesendingen hans kom..
Nu er det jo ikke hvær dag forhandlerne her hjemme tager fiskesendinger hjem,men trøster mig til at før eller siden,er det vel min tur også,he-he...
Så faktiskt en forhandler i Oslo(500 kilometer fra mig!),på norske krøtterstier å køre :rolleyes: (tager 9 timer med bil), og nu midt på vinteren,med gode minusgrader/stengte fjeldoverganger,så tager jig ikke sjangsen på postsending over fjeldene :rolleyes:
Men som jig nevnte.. jeg er da en tolmodig gammel mand,så vi får se ved vårløsningen.. :hehe:
Bliver vel en tur nedover til DK i sommer også eventult,men er ikke sikkert de haver disse inne der heller,midt på sommerhalvåret,så får gamble på det løser sig,før d4en tid Lord Mike. :GO
Knut-Arne hvis du ønsker så skal jeg gøre hvad jeg kan for at få fat i disse fisk til dig når du kommer til københavn igen. Hvis du ønsker dette skal du bare sige til mht ankomst mm. Derudover er det muligt at jeg selv er kommet igang med arlv på disse fisk og hvis dette er tilfældet er du velkommen til at købe en stime af mig :wink:
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af AndersNT »

Lyder spændende! Hvor meget vand kræver de? :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

AndersNT skrev:Lyder spændende! Hvor meget vand kræver de? :)
Anders samlign dem med kauderni, altså en fisk som ikke har den store svømme lyst.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af AndersNT »

Okay.

Lyder spændende nok. Men svømmer de slet ikke rundt, står de "bare" stille i stime hele tiden?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

AndersNT skrev:Okay.

Lyder spændende nok. Men svømmer de slet ikke rundt, står de "bare" stille i stime hele tiden?
De pisker rundt når der fodres, men hvis du kender kauderni's svømme-mønster så har deres adfærd der.

[video][/video]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Lord Mike skrev:
AndersNT skrev:Okay.

De pisker rundt når der fodres, men hvis du kender kauderni's svømme-mønster så har deres adfærd der.

[video][/video]
jeg kan ikke være mere enig :)
de står oftest stille midt i vandet og ser flotte ud med deres vildt blå øjne (billeder yder slet ikke retfærdighed)
ved fodring tjah, små mini piranhaer
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af AndersNT »

Spændende! :D

Dem skulle man måske overveje.

Tak for video! :)
Brugeravatar
julle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: fredericia

Indlæg af julle »

Nogen som kender et sted hvor de er til salg pt. ????
Mvh
Martin Juhl
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Lord Mike skrev:
Knut-Arne hvis du ønsker så skal jeg gøre hvad jeg kan for at få fat i disse fisk til dig når du kommer til københavn igen. Hvis du ønsker dette skal du bare sige til mht ankomst mm. Derudover er det muligt at jeg selv er kommet igang med arlv på disse fisk og hvis dette er tilfældet er du velkommen til at købe en stime af mig :wink:
Obs.. så ikke indlegget ditt før nu Michael,så beklager sent svar :oops:

Takker, for din omtanke,og ja.. du sla aldrig si aldrig,for at jig kansje kommer til å benytte mig av ditt mer end generøse tilbud her.. :happy:
Har nu i efterkant,ymtet frempå igjen til min lokale "fiskepusher" her,og han har lovet å gøre hva han kan for å ta hjem en stim til mig,kommer de på listen igjen,og han får tag i de,men vi får se..
Har jo ventet lenger end lengst allerede da.. :rolleyes:

Regner foresten med forøvrigt at jig kommer på dine trakter igjen til sommeren ja,så du skal ikke se det som helt usansynligt at jig tager en tur ind på besøg til dig igjen ja,da jig hved jig skal indom på besøg til Ole,efter ett par KZ lamper,blandt annet,jig har liggende der på vent til den tid.. :hehe:
Håber det denne gang klaffer bedre med tanke på å få min gode venn Flemming med denne gang også da,(det er sørre muligheder denne gang,forhåbentligvis,da jig kommer uden familie til dk,og har rigtigt tenkt å plage Flemming denne gangen,uten tanke på min familie :T :hehe: :grouphug:
Har planer om å shoppe med mig litt fint innen SPS,gjærne noe acans også denne gang,men vi får se.. sommer er jo ikke "riktig tid",med tanke på udvalg av sligt i dk heller,så her må det sikkert litt detektiv arbeid til for å sjekke opp tilgang på slikt :GO

Ellers er jo ditt akvarie som alltid en like stor fornøyelse å beskue,og følger som alltid godt med her i tråden din ja Michael :happy:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Du og Flemming skal være velkommen, men det ved i begge jo trods alt også :wink:

Som skrevet tidligere så siger du bare til hvis jeg skal hjælpe med at få fat i en stime Apogon'er :) Men håber bestemt for dig at din forhandler kan få den til dig, da det trods alt er meget nemmere, da de så ikke skal den lange vej tilbage til Norge.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af AndersNT »

Knut-Arne Berg skrev:
Lord Mike skrev:
Obs.. så ikke indlegget ditt før nu Michael,så beklager sent svar :oops:

Takker, for din omtanke,og ja.. du sla aldrig si aldrig,for at jig kansje kommer til å benytte mig av ditt mer end generøse tilbud her.. :happy:
Har nu i efterkant,ymtet frempå igjen til min lokale "fiskepusher" her,og han har lovet å gøre hva han kan for å ta hjem en stim til mig,kommer de på listen igjen,og han får tag i de,men vi får se..
Har jo ventet lenger end lengst allerede da.. :rolleyes:

Regner foresten med forøvrigt at jig kommer på dine trakter igjen til sommeren ja,så du skal ikke se det som helt usansynligt at jig tager en tur ind på besøg til dig igjen ja,da jig hved jig skal indom på besøg til Ole,efter ett par KZ lamper,blandt annet,jig har liggende der på vent til den tid.. :hehe:
Håber det denne gang klaffer bedre med tanke på å få min gode venn Flemming med denne gang også da,(det er sørre muligheder denne gang,forhåbentligvis,da jig kommer uden familie til dk,og har rigtigt tenkt å plage Flemming denne gangen,uten tanke på min familie :T :hehe: :grouphug:
Har planer om å shoppe med mig litt fint innen SPS,gjærne noe acans også denne gang,men vi får se.. sommer er jo ikke "riktig tid",med tanke på udvalg av sligt i dk heller,så her må det sikkert litt detektiv arbeid til for å sjekke opp tilgang på slikt :GO

Ellers er jo ditt akvarie som alltid en like stor fornøyelse å beskue,og følger som alltid godt med her i tråden din ja Michael :happy:
Hvis du bestiller i god tid ved Moby er jeg da overbevist om at de kan stå i hans koral ø og vente på dig :)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Ja,kjenner godt til Moby,AndersNt :biggrin:
Han har hjulpet meg med både koraller,og ikke mindst i forbindelse med anskaffelse av en større RD pumpe,Norske forhandlere påsto de ikke kunne skaffe hjem inden tidligst 6. mnd.fra bestillingsdato.
Husker jig fikk ut denne pumpen fra Moby,UTEN å betale for den ved afhenting,privat hos han,da Visa banksystemet i dk,hadde kolapset totalt,da jig var der for å hente denne pumpen till 6400dkr ud..,og bankene ikke visste når systemet kom opp å gå igjen..kunde ta dager sa de..
Så all honør til Moby i den sagen,som tilbød å gi ud en så dyr pumpe til en langveisfarendes mand udenfor det danske kongerigets grenser. :GO
Men dette er jo lidt "udenfor"tråden til Michael,så håber han unskylder mig nu,at jig nevnte dette,siden du kom ind på Moby, Anders.. :oops: :Peace:
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"