fragment akvarie.
-
b2t
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
fragment akvarie.
Jeg har tænkt mig at lave et fragment akvarie.. jeg har et150 ltr helglas og et 56 ltr. Men har tænkt på og man behøver sump. har alle rør og det men gider næsten bare ikke til at bore i det og det.. men man kan vel ikke undgå at have skummer på hvis man ikke skifter vand 1 gang i ugen. og har en 70 wat hqi akvariet er ikke højre end 35 cm. så den kan vel godt klare det.? hvis jeg løfter de der fragmenter op.?
nå men det jeg gerne ville have lidt indput om er det med skummer og sump.. mangler kun en skummer og ja den skal jo ikke være stor har tænkt lidt på en luftskummer. Det er vel ok til det jeg har gang i nu.?
nå men det jeg gerne ville have lidt indput om er det med skummer og sump.. mangler kun en skummer og ja den skal jo ikke være stor har tænkt lidt på en luftskummer. Det er vel ok til det jeg har gang i nu.?
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
-
nielsk
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk

- Reactions: 379
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: fragment akvarie.
Det bedste er altid at koble det på hovedtanken...
Jeg ville ALDRIG køre uden skummer, men det min mening. Du holder meget mere stabil iltkoncentration og stabilt redox hvis du kører 24/7 med skummer.
Så kan du også fodre din koraller - og ALLE koraller vil gerne fodres, især hvis de er små fragmenter.
Held og lykke med projektet. Jeg er selv vildt glad for min fragtank på 250 L.
Jeg ville ALDRIG køre uden skummer, men det min mening. Du holder meget mere stabil iltkoncentration og stabilt redox hvis du kører 24/7 med skummer.
Så kan du også fodre din koraller - og ALLE koraller vil gerne fodres, især hvis de er små fragmenter.
Held og lykke med projektet. Jeg er selv vildt glad for min fragtank på 250 L.
SPS : Stability provides succes
-
b2t
- Palet kirurg

- 16
Jamen hvis jeg kunne ville jeg også gerne koble det på mit andet akvarie.. men det kommet til at stå i et andet værelse så det dur ikke.. men ja det er rigtig det køre mere stabilt med en skummer..
Skummer køre nu også hele tiden på det andet akvarie.. og har nu ikke planer om at lave det om..
Redox har jeg slet ikke sat mig ind i.. så hvad det er og hvad det gør ved jeg ikke noget om..
Hvad med det lys jeg vil bruge er det nok.?
Skummer køre nu også hele tiden på det andet akvarie.. og har nu ikke planer om at lave det om..
Redox har jeg slet ikke sat mig ind i.. så hvad det er og hvad det gør ved jeg ikke noget om..
Hvad med det lys jeg vil bruge er det nok.?
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
70 watt er fint til det akvarie på 56 liter, men helt til grin på det større.
Kan kun anbefale at det kommer til at køre som et rigtigt system, altså med sump og skummer.
Du vil blive overrasket over hvor meget skidt der kommer alligevel selvom det kun er koraller der er i akvariet
Kan kun anbefale at det kommer til at køre som et rigtigt system, altså med sump og skummer.
Du vil blive overrasket over hvor meget skidt der kommer alligevel selvom det kun er koraller der er i akvariet
-
b2t
- Palet kirurg

- 16
sump kommer der også på og skummer.. det er kun skummer jeg mangler.. Så dumt ikke at gøre det og de der luft skummer er til at købe for penge.. men hvor meget lys skal jeg så op på.. 150 watt.? det bliver kun hqi.. gider ikke til at begynde med t5 også.. det er ikke et akvarie jeg kommer til at kigge på.. eller se kun når jeg hænger vasketøj op.. 
-
b2t
- Palet kirurg

- 16
så må jeg have fat i sådan en.. men nu er der huller til overløb.. så ja det bliver med sump og skummer..