Så kom der en lille video ud af mine optaglser i aftes selv om det var hunde slæde koldt og UNDSKYLD hvis kameraet ryster jeg har stadig ikke fået varmen...hehe
det er en af de fisk jeg godt kunne tænke mig at holde som små på et tidspunkt når man får et stort akvarie, de går så fint i en gruppe... hvor store var de der?? for de ser godt nok små ud
verup skrev:det er en af de fisk jeg godt kunne tænke mig at holde som små på et tidspunkt når man får et stort akvarie, de går så fint i en gruppe... hvor store var de der?? for de ser godt nok små ud
Ca. 2-4 cm. men men de bliver meget større .
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
hehe..ja RonniA købte en flok på 10 stk men de kræver ret meget foder for at ovleve mere end Antias.
De har dem inde i Tivoli i deres akvarie og der er de vel 50-60 cm. Men det tager langt tid før de bliver så store Ronni´s var ca samme størlse som dem Thomas har og ca 2 år efter var de voksede hos Ronni til ca 8 cm. Så det tager mange år før de ikke kan holdes i et akvarie på 500L men mindre plads bør man heller ikke give dem da de er meget svømme glade.
spdiving skrev:hehe..ja RonniA købte en flok på 10 stk men de kræver ret meget foder for at ovleve mere end Antias.
De har dem inde i Tivoli i deres akvarie og der er de vel 50-60 cm. Men det tager langt tid før de bliver så store Ronni´s var ca samme størlse som dem Thomas har og ca 2 år efter var de voksede hos Ronni til ca 8 cm. Så det tager mange år før de ikke kan holdes i et akvarie på 500L men mindre plads bør man heller ikke give dem da de er meget svømme glade.
Steen
Steen, Lasse som jo har ansvaret for akvariet i tivoli fortalte da ellers mig at dem som går inde i akvariet i tivoli var blivet denne størrelse på kun 2 år. Han havde netop købt disse i Klovnfisken i lille størrelse
spdiving skrev:hehe..ja RonniA købte en flok på 10 stk men de kræver ret meget foder for at ovleve mere end Antias.
Steen
Steen, Lasse som jo har ansvaret for akvariet i tivoli fortalte da ellers mig at dem som går inde i akvariet i tivoli var blivet denne størrelse på kun 2 år. Han havde netop købt disse i Klovnfisken i lille størrelse
Det er meget mugligt deres akvarie er også noget støre og de fodre en del mere i deres balje end vi gør. Jeg ved kun at dem RonniA havde ikke voksede så stærkt.
Steen
Det er meget mugligt deres akvarie er også noget støre og de fodre en del mere i deres balje end vi gør. Jeg ved kun at dem RonniA havde ikke voksede så stærkt.
Steen
Mht fodring i tivoli, så fortalte Lasse mig at de fodre med ca. 6kg om dagen
Ja det er helt vildt når de fodre stopper deres 2 kæmpe skummere de går helt i stå efter de fodre og ca 45 min efter går de helt amok igen..hehe...lidt vildt.
spdiving skrev:Ja det er helt vildt når de fodre stopper deres 2 kæmpe skummere de går helt i stå efter de fodre og ca 45 min efter går de helt amok igen..hehe...lidt vildt.
Steen
ja jeg så det godt da jeg var inde og besøge Lasse. På det tidspunkt svømmede der faktisk en guldmarkral rundt som manglede et kæmpe stykke af ryggen som var blivet taget af en haj
permadsen12 skrev:Tak for det Steen. Med det link kom der hul igennem
Er der ikke lidt "Pigen med svovlstikkerne" over det klip, hvor man kigger igennem baljen og ind i butikken ?
Sorry til dem som stod og frøs
Med venlig hilsen
Per Madsen
Det kan du have ret i Per...Det værste var at jeg frøs af HT og kæmpede med at holde kameraet stilde. Jeg var også meget tæt på at køre hjem igen men det var smader hygeligt at snakke med de andre i køen så det holdt modet oppe.
Jeg endlig kom ind i varmen og da det blev min tur var der ikke rigtig noget jeg stod og kunne bruge andet end Salt men desvære var der ikke lige tilbud på saltet i denne omgang sagde Thomas trods for at han havde skrevet det tidligere i en nydheds mail om køtilbudet.
Nu hvor jeg afligevel havde besluttet at tage der ind kunne jeg lige så godt bruge tiden fornuftigt derfor denne lille video dog tog det lidt tid i nat og klippe det sammen. Mens jeg stadig frøs...hehe