Alternativt medie til nitratfilter.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Alternativt medie til nitratfilter.

Indlæg af bio »

Er der nogen der har en ide til et alternativt medie til et nitratfilter? Jeg er ved at lave et DIY filter (der kommer nok nogle billeder engang :wink: ) det bliver en meter langt og har en indre diameter på 45 mm., dvs. at disse filter-dimser ( http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=414 ) passer faktisk perfekt i, så det havde jeg lidt tænkt mig at prøve, men jeg vil gerne høre om der er andre bud...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Re: Alternativt medie til nitratfilter.

Indlæg af bio »

Det skal da lige siges, at filteret skal sættes i forlængelse af mit nuværende svovlbaserede nitratfilter, som desværre er for lille...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mon ikke de er lige så effektive som det der Symbiont?? Og det var der vist ingen der havde succes med.
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af bio »

Symbiont virker bare meget mere kompakte end disse. Jeg tror heller ikke på Symbiont, men det er primært pga. strukturen der virker for kompakt. Er der andre muligheder? Jeg har også kigget på noget der hedder GlaFoam, det virker også lovende, men det er jo også lidt et spørgsmål om prisen. Der er ikke meget ved at prøve noget nyt hvis det er dyrere end svovlkuglerne, som jo virker fint...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af bio »

Der er også sådan noget som det her http://www.akvarieforretningen.dk/produ ... oduct=3859
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

bio skrev:Der er også sådan noget som det her http://www.akvarieforretningen.dk/produ ... oduct=3859
"Filterbims", det MÅ jeg bare ha i mit akvarie :T Sorry couldn't help myself.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Det letteste ville da være at opgradere dit svovlbaserede nitratfilter, der er jævnt tit store modeller til salg herinde eller på tyske ebay.
Jeg købte en brugt kalkreaktor og byggede om til nitratfilter - det var der ikke mange ben i..
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af bio »

Uanset næsten hvor brugt ting er, så koster de langt mere end jeg typisk mener de er værd. Jeg tror at en af grundene til at ting til saltvendsakvarier koster så meget er at forbrugerne ikke er videre kritiske i forhold til hvad de betaler for tingene, man betaler bare det butikkerne siger det koster, og så bilder de ellers bare sig selv ind at man bare må betale hvad det koster og ellers finde en anden hobby...

Det filter jeg er ved at lave nu får et volumen på i alt næsten 3 liter (uden mit gamle filter) og det har indtil nu kostet 86 kr. (prisen er uden filtermedie)...

Mange løsninger i mit akvarie er hjemmelavede og fungere rigtig godt, og så har de kostet meget meget mindre end hvad jeg skulle betale for et færdigt produkt.
Det skal så også siges, at jeg synes det er sjovt at lave tingene selv, og når jeg samtidig sparer penge og får tingene nøjagtig som jeg vil have dem, så er jeg glad...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"