Jeg har haft Tunze 6055 på single kontroller og har nu en vortech mp10. Kan kun varmt anbefale mp10'eren til det formål som du skal bruge den til, altså til at lave flow i akvariet. En plus side ved vortechen er helt klart fordelingen af flowet, i forhold til 6055. Jeg har haft begge i mit meget lille
akvarie 35 L. og Tunzen kom med en alt for voldsom stråle, som jeg kun kunne have rettet ind imod min baggrund. Mens mp10 sidder præcis samme sted. men kan fordele flowet meget bedre end 6055 kunne.. Kontrolleren på Vortech pumperne fungerer 10 gange bedre en tunzes kontroller. Plus her behøver man ikke en ekstra sensor til at gå over på night mode.
Dog ville jeg tage en større model end mp10' eren, hvis den skal kører på fuld maks. det meste af tiden. Da den siger en del mere når den kører på maks. Ellers syndes jeg ikke støjniveauet er så højt. Jeg sover 3-4 meter fra mit
akvarie og jeg kan kun hører en lille vislen af propellen der kører rundt, når den er på night mode.
Som du nok kan hører går min stemme til Vortech. Når det drejer sig om at fordele flowet i akvariet.