Opstart af boyu 58l nano

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
lillebror
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: hmm...

Opstart af boyu 58l nano

Indlæg af lillebror »

Hejsa på siden.

Har lige fået et boyu akvarie som jeg vil starte med.
Ved godt at det sku være nemmere jo større det er, og ved godt der sikkert ikke går længe før man vil have noget andet!
Men lige nu er det hvad økonomien tillader,og hvis ikke saltvand fanger mig som jeg håber det gør, er det surt at have brugt 10000 kr på det.

Har set der er en masse gode tråde herinde omkring netop dette akvarie, og har da også fået nogle gode ideer fra de sider.

Det jeg vil med denne tråd, er at samle alle de gode råd og ideer på 1 side som jeg så kan kigge på de næste par dage når det hele skal laves og startes op.
Det vil gøre det nemmere og mere overskueligt for mig. Det er første gang med saltvand, så succes vil helt sikkert føre til mere saltvand :f2:

Har her nogle billeder af mit boyu lige efter åbning. Havde tænkt mig at stille mine spørgsmål efter disse billeder da nogle spørgsmål går på setuppet.
Hvordan flytter man skummeren? har bestilt en boyu 308, men det virker som om den sidder fast på bunden?? Skal der noget andet i det første rum end sort filter??
Hvordan flytter man skummeren? har bestilt en boyu 308, men det virker som om den sidder fast på bunden?? Skal der noget andet i det første rum end sort filter??
Har købt en new jet 600 som ekstra pumpe. stiller man den bare på bunden i samme kammer og så fører et rør ind som med den deer sidder der fra start?
Har købt en new jet 600 som ekstra pumpe. stiller man den bare på bunden i samme kammer og så fører et rør ind som med den deer sidder der fra start?
Hvordan lukker man alle riste undtagen den øverste helt tæt?? (skulle være bedst?)
Hvordan lukker man alle riste undtagen den øverste helt tæt?? (skulle være bedst?)

Håber det er til at overskue...

Kan man evt male baggrunden indvendigt med noget blå maling? (findes der akvarie maling?)

Jeg er som sagt helt ny i faget og dette er første akvarie så modtager alle gode råd og ris/ros.

Kommer med billeder løbende under opstart!!!

Tak for hjælpen

Thomas
Boyu 58l.... indtil videre...
Og nu også 396 ltr under opbygning!!!
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Re: Opstart af boyu 58l nano

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

tillykke med det ...sådan et har min dreng også fået i jule gave
ang skummeren den er da fin nok
selve skummeren sider fast med en plastik møtrik og alt hva der heder filter materailer væk med dem brug kun det øverste fangst net

ang din bag væg så tag en akrylplade i målet og hæld noget pu lim på og mogle døde LS og korall grus :wink:
og så får du også lukket alle de indsuning's huller

mvh per
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Kirling »

tillykke med det thomas.. så må vi bare få lavet en god stensætning ;)

ps.. velkommen til forum ;) ved der er en masse information og flinke mennesker klar til at hjælpe :h
lillebror
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15

Indlæg af lillebror »

Hey...
Tak for jeres svar. Tror jeg vil skaffe noget akrylplade til den bagvæk så. Nogen ide til hvor jeg kan få det??

Og hey kirling,,, tak for velkomsten. Kigger ind i weekenden!
Boyu 58l.... indtil videre...
Og nu også 396 ltr under opbygning!!!
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

ja silvan de kan skære det på målet da de har eget savværk :GO det koster vel 30 kr og en tupe pu lim til 70 kr + lidt LS og korall grus ......så er den sku i vinkel :h
mvh per
lillebror
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15

Indlæg af lillebror »

Tak for det... må en tur i silvan så:-)