spørgsmål om alge overflade

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 2730 Herlev

spørgsmål om alge overflade

Indlæg af redek »

hey alle sammen

jeg har lovet en god ven at spørger her inde om hvorfor han har sådan en masiv alge over flade.

akvariummet er et år gammelt og på 58 L.

harn har følgene i.

2 klovn fisk.
2 gule gylter.
1 Nemateleotris decora

1 kenya træ
2 små hammer koraller
10 kg sten.

jeg har selv tænkt på at det sikkert er fordi der er for mange fisk i sådan et lille akvarium men er ikke lige frem den store ekspert da jeg selv kun har haft saltvand i et år. det skal dog lige siges at da han havde en luft sten nede i selve akvariummet var der ikke dette problem men han vil ikke have den mere da alt salten så sætter sig oppe i lys kassen.

håber i kan hjælpe min ven og gøre mig endnu kloger :)
boyu nano 58L

claus .p kbh
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: spørgsmål om alge overflade

Indlæg af herzberg »

Kan du komme det lidt nærmere hvad der menes med en alge overflade? Det lyder som om at algerne vokser i vandoverfladen? det har jeg personligt aldrig hørt eller set før. Men hvis det er tilfældet så tror jeg bestemt at mere bevægelse i overfladen vil afhjælpe det (som det med luftstenen også tyder på).

Hvis det er alger på stenene, så er det formentlig fordi han har fået meget nitrat og/eller fosfat i vandet.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Alge overflade?
Mener du paa vand overfladen?
Billede
martin L
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
15
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af martin L »

har i købt det samme akvarie på samme tid eller er din ven i virkeligheden dig selv :rolleyes:
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 2730 Herlev

Indlæg af redek »

nej vi startede op på samme tid og vi har de samme akvariummer. så er ikke mig selv hehe har haft mine problemer med mit også men mit er der kommet styr på med hjlp fra carsten :D

men de vokser ikke på overfladen men der ligger sådan et tyndt lag skind af en art som er lidt grøndt og der er kommet nogle bobler der også er grønne. men er det kun pga af der er for lidt cirkulation. for jeg har det ikke men har heller ikke nær så mange fisk i mit. jeg har kun 2 klovne og en gul gylte
boyu nano 58L

claus .p kbh
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"