Klovnfisk er nuttede

Ja det var enlig en mulighed, med en rist i bunde så snavs kan falde igennem, så der ikke er så meget arbejde med dem.Hougaard skrev:Det bedste ville næsten være at få et ekstra akvarie koblet til sumpen på det eksisterende ?
De fødes som intetkøn når de som prøver at komme ind i en koloni forbliver de intetkøn indtil den mandlige plads er ledig. Dør Hunnen skifter hannen køn til hun og en ny kan tage pladsen som han.palamo123 skrev:Det er for fedt det dertillykke!
Hvordan er det med kønnet på sådan nogle klovne?
Hvam skrev:De fødes som intetkøn når de så bliver en vis alder danner den mest domminerende sig til en Hun og den næst mest domminerende sig til en Han. når de først har dannet køn kan de ikke skiftepalamo123 skrev:Det er for fedt det dertillykke!
http://en.wikipedia.org/wiki/ClownfishClownfish live in small groups inhabiting a single anemone. The group consists of a breeding pair, which cohabit with a few non-reproductive, "pre-pubescent", and smaller male clownfish. When the female dies, the dominant male changes sex and becomes the female.[2] This life history strategy is known as sequential hermaphroditism. Because clownfish are all born as males, they are protandrous hermaphrodites (pro=first; androus=male).[3] This is in contrast with another form of hermaphroditism, known as protogyny, in which all fish are born as females but can change to males later.
Jeg fandt lige bogen frem og rette mit indlæg lidt.MAKRRO skrev:Hvam skrev:De fødes som intetkøn når de så bliver en vis alder danner den mest domminerende sig til en Hun og den næst mest domminerende sig til en Han. når de først har dannet køn kan de ikke skiftepalamo123 skrev:Det er for fedt det dertillykke!
Det er ikke korrekt ifølge wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/ClownfishClownfish live in small groups inhabiting a single anemone. The group consists of a breeding pair, which cohabit with a few non-reproductive, "pre-pubescent", and smaller male clownfish. When the female dies, the dominant male changes sex and becomes the female.[2] This life history strategy is known as sequential hermaphroditism. Because clownfish are all born as males, they are protandrous hermaphrodites (pro=first; androus=male).[3] This is in contrast with another form of hermaphroditism, known as protogyny, in which all fish are born as females but can change to males later.
EDIT: Og så læser jeg lige igen hvad du egentlig skriver, og du har ret, de kan jo ikke hoppe frem og tilbage mellem køn... Once you go female, you never go back... eller
Jeg kender den godt, men der mangler nogle grundlæggende gode artikler, men kan vel kalde det for udgivet niveau. men der er samlet en liste over links omhandlende det grundlæggendeStine skrev:Hej igen
Fandt denne MEGA nørdeside for marinebreeders - ved siden af dem er vi andre lysår bagefter, men der er mange tips og tricks.
http://www.mofib.com
Hov hov, ---Lars M skrev:Jesper hvad ville du have gjort med den bog, hvis du ikke havde fået den i julegave, vil jeg da så godt lige vide.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
de mindste nok 12mm og de største 27mm så om et par uger er de første nok klar til at flyve fra redenCarsten skrev:Hvor store er de blevet??
Naaar... jeg har nu ikke tænkt på at starte med et nyt kuld, måske til efteråret igen!Stine skrev:Det ser bare SÅ godt ud![]()
![]()
![]()
Jeg kan godt forstår, at det bliver svært at skulle lade dem flytte hjemmefra, men nu kommer de jo snart flere babyer