ang overløb

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

ang overløb

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

nu skal det lige siges at jeg har ikk det ville forstand på sump selvom jeg har haft akvarie siden jeg var 8 år og startet saltvand op første gang i 1991 har jeg aldrig bøvlet med sunp .............men nu må det prøves :wink: så jeg har købt et brugt akvarie + sump :pray: men jeg har et 50 mm overløb's rør + et 20mm inderrør i det og en 20mm retur rør men ville det ikk bare være nok at ha et 50 mm rør og droppe det lille rør eller hva .....det vil lige siges at jeg nok sætter nye genneminføring i da jeg ikk stoler helt på det der er lavet fra tidliger ejer selv om han siger det er tæt .. da jeg vil bare vil ha det 100 % tæt når akvariet bliver sat op ....

eller hva vil i gøre

mvh per
Vedhæftede filer
den tegning er fra den tidlig ejer
den tegning er fra den tidlig ejer
tegningjpg.jpg (10.24 KiB) Vist 278 gange
overløb1.JPG
overløb.JPG
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17
Postnummer: 8981 Spentrup
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Gassum, Randers

Re: ang overløb

Indlæg af laursen »

Det er jo noget man har lavet i stedet for at have lavet et ekstra sikkerheds overløb som jeg nødig selv ville undvære. Men er det vanskeligt at genbruge det gamle system med sikkerheds overløb i midten?
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
18

ja men det kan jeg godt følge men det er en muffe + rør og en muffe der er sat/ limet sammen i stedet for en rigtig gevind gennemføring ..dims
mvh per
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Du kan bruge 50mm til nedløb uden inderrør og den ud have forstillet dig som retur(20mm) kan du bruge som sikkerheds rør. Du kan så lave en ny retur uden på akvariet!

Har du ellers tænkt på hvordan du vil trække dine ledninger???
Jeg har ført dem igennem mit sikkerheds rør inde i akvariet for at undgå ledninger uden på.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
18

ja men så skal jeg jo til at lave et nyt hul i akvariet ....uha uha så langt er jeg slet ikk nået at tænke på ...og angående ledningerne tror jeg bare at de bliver smidt over kanten i den bagerste rude ...tror jeg ...jeg syntes bare lige man godt kunne bruge et par andre akvarist øjne mere til at se på det man har gang i så man ikk får lavet en ordenlig kvajer :( men måske kunne få et godt fif eller sådan noget .....for det er jo ikk til at tænke på alt

men det bliver nok bare bygget op som en rumdeler .....men det var endelig ikk planen fra starten :(

Og så kunne jeg endelig godt finne på at starte en akvarie kaffe klub :wink: for at få noget mere indpudt ...for gode ider /fif...for der er jo flere og flere der har fået saltvand i nordjylland og ikk som da jeg startede + man kunde komme til nogle gode frakmenter -fisk og så videre

MVH PER
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"