import fra thailand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
easter
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009

import fra thailand

Indlæg af easter »

hej med jer...

har længe kikket efter steder på nettet hvor man kan købe fisk fra thailand, grunden der til er at jeg
kommer ret tit der til og i den forbindelse kunne det jo være lidt sjovt at have lidt fisk med hjem
dette skal selvfølige være lovligtm det vil sige med papir osv.

havde diskus for nogle år siden og der var der en i bangkok der opdrettet dem og sendte dem også
til europa... kunne det ikke tænkes at dette kunne være det same med saltvand fisk ???

hvis det bliver for besværligt, er der så nogle der har nogle steder til medimport ??

håber at i kan hjælpe mig lidt :P

Mvh Brian
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Roskilde

Re: import fra thailand

Indlæg af troels »

prøv at søge på medimport i forum - der er mange tråde om emnet, tror den korte konklusion er at det absolut ikke kan betale sig med alt besværet og risikoen.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Thailand er no go der kan vi ikke få noget fra og straffen er meget hård hvis vi prøver at smugle det selv. :-(
Ellers er der singapore eller balig, det kræver ikke det store for at få sendt fisk, anemoner og blødkoraller der fra ;-) Sps og Lps koraller der dog en anden sag.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Prøv og kontakt Moby! :)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Enig med Anders

- Moby er: http://www.deepocean.dk/

Også kaldet "med import", men dette uden at sammenligne med de skræk historier man har hørt om.

- Disse fisk leveres fra i min bog, den bedste grossist: http://www.dejongmarinelife.nl/website/ ... page=stock

Uden at have mistet en eneste fisk derfra kan jeg varmt anbefale Moby, og til de priser han holder er det ikke besværet værd at forsøge selv...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvam skrev:Thailand er no go der kan vi ikke få noget fra og straffen er meget hård hvis vi prøver at smugle det selv. :-(
Ellers er der singapore eller balig, det kræver ikke det store for at få sendt fisk, anemoner og blødkoraller der fra ;-) Sps og Lps koraller der dog en anden sag.
Det er nu ikke helt rigtigt det du skriver angående Thailand.

De exporter saltvandsfisk, og ikke andet. Koraller i alle former er som du skriver et "no go"

Hvis man selv skal forsøge sig med en import, så er Bali nok det bedste sted. Singapore er idag stort set kun reexport, og deres udvalg er normalt meget mere begrænset end det fra Bali.

Om man så kan finde en exportør der vil sende til en privat person er så næste problem.
Og kan det i hele taget svare sig?? En kasse med 10 kilo fisk koster langt mere pr. kilo end en sending på 500 kilo.
Dertil skal lægges alle mulige underlige afgifter.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Carsten skrev:
Hvam skrev:Thailand er no go der kan vi ikke få noget fra og straffen er meget hård hvis vi prøver at smugle det selv. :-(
Det er nu ikke helt rigtigt det du skriver angående Thailand.

De exporter saltvandsfisk, og ikke andet. Koraller i alle former er som du skriver et "no go"
Ok jeg har dog aldrig set en saltvandsliste eller hørt om import fra thailand!

Men det er rigtig som Carsten siger, der er formeget arbejde i at selv importere og mange steder er der et min på 8 kasser.
Hvis du vil benytte med import vil jeg stærkt fraråde at benytte Marty/ Martin fra Bording og jeg er ret sikker på der er min 100 andre der har samme holdning.
Men Moby og Ronny skulle være ok, hvis de stadig gør det
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Hvis du mener Ronny (Reeflife) så er han da så vidt jeg har hørt helt færdig, der har da været en del emner om ham, og hans manglende levering og tilbagebetaling.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Én kasse vil aldrig kunne betale sig - alene dyrlægeregningen i lufthavnen vil fordoble prisen for indholdet og som Carsten siger, så er fragtprisen urimelig i forhold til at tage et helt skab (eller hvad det nu er de kaldes de der fly paller).
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Helena skrev:Hvis du mener Ronny (Reeflife) så er han da så vidt jeg har hørt helt færdig, der har da været en del emner om ham, og hans manglende levering og tilbagebetaling.
Sorry.. Det har jeg overset!

Sjovt nok syntes jeg alle der laver med import ender sådan :wink:

Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvam skrev: Ok jeg har dog aldrig set en saltvandsliste eller hørt om import fra thailand!
Jeg har set lister fra ferskvands exportører hvor der var lidt saltvand på også.
Kunne forestille mig, at fordi de ikke må exportere andet end fisk, at en meget stor del af det som fanges derude, går videre til andre lande til reexport. Singapore er jo en nærliggende mulighed.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"