Kan dette kamera bruges???

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Kan dette kamera bruges???

Indlæg af Hofmann »

Jeg skal ud og købe mig et nyt kamera og ville lige høre om der er nogle af de skarpe her inde der kan fortælle mig om dette kamera kan bruges til at tage nogle ordenlige billeder af baljen :)

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Fi ... sp?specs=1
keanu
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2400 København NV
Geografisk sted: København NV

Re: Kan dette kamera bruges???

Indlæg af keanu »

Uden at skulle gøre mig overdrevet klog på DSLR kameraer, så vil jeg mene at det i høj grad afhænger af hvad du skruer på af linse, og lige så vigtigt, filter. Når man tager billeder af saltvands akavarier så tager du også billeder af lyset, det forstyrrer billedet en del, derfor skal du have et filter på linsen.

Du skal også beslutte dig for om du vil have meget closeup billeder af fiskene, eller du vil have helhedsbilleder. Jeg vil umiddelbart tro af canon 450D er et ret godt kamera til opgaven, men mit råd vil helt sikkert være at gå ned til en forhandler, en rigtig fotohandler, og rådfør dig der. Det er en halvstor investering, ikke bare kameraet, men også linser, så køb det rigtige førstegang :)

my 50 cent
Billede
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg har et 450D helt std. Du kan se billeder fra mit akvarie i min akvarietråd. Jeg har dog også tænkt mig at købe flere objektiver, men det der følger med var fint nok for mig :)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det er et fint kamera - se denne her:

http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Hvorda ... variefotos
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Valget af selve huset er ikke så vigtigt det er mere valget af objektiver der gør forskælden. Jo bedre objektiv jo bedre billeder.

Til Macro billeder ville jeg vælge i den billige ende TAMRON SP AF 90mm F/2,8 Di MACRO 1:1 Pris ca 3200 kr eller hvis du heller ville have Canon CANON EF 100MM F/2.8 USM MACRO pris ca. 3600 kr.
Jeg har prøvet begge objektiver og de tager rigtig gode billeder begge to så jeg endte selv op med at købe en brugt Tamron som jeg stadig bruger på mit 7D.

I den helt dyre ende af prof serien er der så lige kommet denne Canon EF 100mm f/2.8L IS USM Makro pris ca. 6800 kr. Jeg har ikke prøvet den så jeg ved ikke om den er pengene værd men ville bare lige nævne den også.

Jeg kender flere der har Canon 450D og det er et ude mærket kamerahus. Du ville ikke tage bedre billeder end du har forstand på at indstilde kameraet og udnytte dens funksioner fuldt ud. Så køb efter behov. Det er bare et godt råd.

Steen
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af KimJ »

Ethvert DSLR kamera, også med det evt. medfølgende kit-objektiv, er i stand til at tage udmærkede billeder, så det EOS 450 vil virke fint!

Når det er sagt, er det måske værd at tænke lidt på fremtiden; Et kamerahus er en del af et system, og det er værd at betragte HELE systemet inden man
vælger et umiddelbart godt tilbud, da udskifteligheden mellem de forskellige mærker er tæt på 0.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Jeg har for nyligt selv købt kamera og kiggede også på et 450.

Efter et besøg ved en fotohandler, var jeg dog slet ikke i tvivl om at jeg ville have et nikon D80/90. Det lå ganske simpelt meget bedre i mine hænder. Tror ikke der er den helt store forskel i kvalitet/ydelse på Nikon/Canon i dag.

Jeg er klar over at et D80 er semi-prof, og derfor ikke direkte kan sammenlignes med et 450. Men jeg gik 100% efter hvad jeg følte lå bedst i mine hænder, og valgte grundet økonomien et brugt D80 frem for et nyt D90!
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af Hofmann »

Tak for svarene, har set billeder taget med dette kamera og de er rigtig flotte men jeg har ikke set akvarie billeder fra dette kamera og der er en stor forskæld på billeder af bilen børnene og så akvarie billeder...
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Alle moderne DsLR kan tage fine akvariebilleder. Det afhænger meget af manden som tager dem. Formår du ikke at indstille dit kamera rigtigt, vælge det rigtige objektiv osv. så får du ikke gode billeder. Dermed sagt, at det er lidt ligemeget hvilket et du vælger i forhold til billed kvaliteten (selvfølgelig ikke helt, er klar over der er stor forskel på et til 2000 og et til 20000). Der i mod er det vigtigt, at du syntes det er et kamera som er lækkert at holde, og som ligger godt i dine hænder. Om du vælger et Nikon D60, 5000 / Canon D450 / Olympus / Sony eller andet er altså næsten lige meget for billedkvaliteten!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hofmann skrev:Tak for svarene, har set billeder taget med dette kamera og de er rigtig flotte men jeg har ikke set akvarie billeder fra dette kamera og der er en stor forskæld på billeder af bilen børnene og så akvarie billeder...
Nej, der er ingen forskel i om kameraet er godt til akvariebilleder - alle dslr kameraer er super til det - visse objektiver er bedre til at lave makrobilleder med - men ellers er det lige gyldigt.

Men læs wiki artiklen, der står hvordan det skal gøres.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

jeg er enig med det meste der bliver sagt, dog er jeg uenig i at filtre er nødvendige, men det er en anden snak

til gengæld, så vil jeg råde dig til at gå et sted hen hvor du kan få lov at "lege" lidt med kameraerne, for på den måde at finde det kamera der som nævnt ligger bedst i dine hænder, og har det menusystem du bedst kan forliges med
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17