I mange år har det rumsteret for at komme igang igen - og nu gør det det igen

Jeg har derfor brugt dage og nætter den seneste tid på dette fremragende forum. Jeg har set masser af fantastisk flotte set-ups og kigget på en hel del af medlemmerenes akvarier. Det som så slår mig er at mange af disse opstartstråde holder ca. 1-2 år, så stopper de. Skyldes det at det baljen brænder sammen, eller er det simpelt hen fordi man mister interessen for at opdatere i tråden. Jeg kan godt se at mange efter en periode opgradere, men rigtig mange af dem sælger så lige pludselig.
Jeg vil ikke lave et 80ér projekt igen - kan et saltvandsakvarie kører 10 år i dag uden at skulle lægges om hvert 2.-3. år ?
Jeg ved selvfølgelig godt der er mange faktorer som spiller ind - herunder ikke mindst belastning.
Jeg påtænker at skulle have SPS og en del fisk, dog ikke specielt store.
Det som jeg lige nu har i tankerne er noget som minder om: 90 l x 60 d x 70 h (ved det - fede mål

Dejligt forum det her. Der er kun et problem. Når man søger på noget, så løber man ind i så mange andre spændende tråde, så man løber ud af en tangent

Lidt rodet det jeg fik strikket sammen her. Men lidt indledende strøtanker til mit måske kommende projekt. Input modtages

Hvor gamle er jeres baljer i nuværende setup ?
Venlig hilsen Per Madsen