Jensens Giesemann 250L. Nye billeder 18/6-2011. side 12.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: amager
Re: Jensens Giesemann 250L. Nye billeder den 8.dec. side 8.
Hvad er prisen på sådan et akvarium
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Det eneste det kræver at få denne info er ganske enkelt bare at læse nogle få indlæg i denne tråd........og så endda på side 1....michael26 skrev:Hvad er prisen på sådan et akvarium
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
føj for satan
googede lige
Den vejledende udsalgspris for Canon EOS 5D Mark II kamerahus er 21.999 kr. EOS 5D Mark II sælges også med et 24-105 f/4 IS objektiv til en vejledende udsalgspris på 29.999 kr.
googede lige
Den vejledende udsalgspris for Canon EOS 5D Mark II kamerahus er 21.999 kr. EOS 5D Mark II sælges også med et 24-105 f/4 IS objektiv til en vejledende udsalgspris på 29.999 kr.
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Nu har jeg taget et par billeder af mine sten. Det er det tætteste jeg kan komme i øjeblikket, men her er både brunalger, grønalger og muligvis også lidt kalkalger.
Selv synes jeg det ser ret lovende ud. Billederne er taget i dag den 11. december 2009.
Selv synes jeg det ser ret lovende ud. Billederne er taget i dag den 11. december 2009.
- Vedhæftede filer
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2007
Re: Jensens Giesemann 250L. Nye billeder den 16. nov. side 5.
Ja jeg må jo nok bide ovenstående i mig igen.. For det ser jo ud til at gå.. Med mindre grunden til at du ikke har set de store problemer, er at der lige nu ophobes fosfat i stenene som så senere vil blive frigivet igen. Har ikke noget at have mine tanker i udover, jeg fik et boom af trådalger i mit 250L, efter det meget længe havde været rigtig pænt.. Jeg mener selv det skyldes at den overskydende fosfat i systemet længe blev absorberet af de levende sten + eventuel Calcium Carbonat udfældning. Indtil stenene var mættet og processen begyndte at gå den anden vej...Musiker skrev:Jeg tror du får problemer på sigt ved at starte så hurtigt op - Den biologiske balance må vippe på en knivsæg, kan ikke se hvordan du kan have biodiversitet nok til at sikre en balanceret nedbrydning - Jeg havde ikke gjort det, men der er jo mange veje til Rom og jeg kender ikke til anden end hvad der virker for mig..
Mht KH så holder jeg den på mellem 7-8 og en Ca omkring de 380-460 Hellere i den lave ende.. For at undgå der udfældes Calcium Karbonat som udover at se grimt ud også kan absorbere (og senere afgive) en mængde fosfat..
Jeg har gjort meget (sparsom belastning + aktiv fosfat reduktion i form af Zeovit) for at undgå noget lignende sker i mit nuværende og håber det lykkes.
Hvis ellers det går, skal dit akvarie nok blive rigtig flot efterhånden som det gror til!
/Henrik
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Re: Jensens Giesemann 250L. Nye billeder den 11.dec. side 9.
Hej Musiker
TAk for ordene. Der ER mange veje der føre til Rom, men jeg tror nu også en god procent fornuft og en del held er nogle af de ting der skal til for at få et sådant stykke mininatur til at fungere.
Jeg regner med at udvide bestanden en lille smule, så i morgen går turen til Decocean. Det bliver måske kun til lidt "windowshopping", men man kan jo aldrig vide, om man kan modstå fristelserne.
TAk for ordene. Der ER mange veje der føre til Rom, men jeg tror nu også en god procent fornuft og en del held er nogle af de ting der skal til for at få et sådant stykke mininatur til at fungere.
Jeg regner med at udvide bestanden en lille smule, så i morgen går turen til Decocean. Det bliver måske kun til lidt "windowshopping", men man kan jo aldrig vide, om man kan modstå fristelserne.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Stine
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2880 Bagsværd
- Geografisk sted: Bagsværd
Hejsa
Det ser jo super ud
Jeg har selv fået oprettet min balje med billeder på - efter 'kun' 1 år og 3 måneder ....... det går bare SÅ hurtigt hjemme hos mig.
Stine
Det ser jo super ud

Jeg har selv fået oprettet min balje med billeder på - efter 'kun' 1 år og 3 måneder ....... det går bare SÅ hurtigt hjemme hos mig.
Stine

Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:

Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Saltvand siden?: 2004
nesnej skrev:Så har jeg været på indkøb i Rødovre og fik en lille Paletkirurg og en Citrongoby med hjem til at underholde sig med de andre beboere i akvariet. De er lidt generte her i starten, men den blå kirurg har fundet sig en plads henne ved bagvæggen i nærheden af overløbet. Den er allerede i gang med at nippe lidt grønt af stenene og den har fået den kraftige blå farve der er så karakteristisk for denne art. Citrongobyen har jeg dog ikke set siden den blev puttet i baljen.Billeder vil der komme, når den første generthed har lagt sig.
Hey
Ja, så fik jeg sat et nyt ansigt på idag, så dig ude i rødovre.....det var mig i den grønne dun jakke

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Hej Thomas
Det er altid rart at få lidt ansigter på de folk man møder her på forum. Det er en lille Paletkirurg, det burde jeg jo have skrevet i mit indlæg, men det smuttede.
vi ses
Det er altid rart at få lidt ansigter på de folk man møder her på forum. Det er en lille Paletkirurg, det burde jeg jo have skrevet i mit indlæg, men det smuttede.
vi ses
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Så er der igen et par billeder fra akvariet. Jeg har ledt med lys og lygte efter min citrongoby, men har stadig ikke set skyggen af den siden den kom i baljen. Min lille Palet, har det til gengæld rigtig fint, den var lidt forskrækket den første times tid, men derefter har den bare svømmet rundt og hygget sig. Den spiste ikke rigtig foder de første dage, men efter i går morges hvor der var cyclops på menuen tog den i dag rigligt for sig af tørfoderet. - Så var jeg hos Decocean i går (lørdag). Jeg kunne ikke stå for fristelserne og fik mig et par små wurdemanirejer, en meget lille anemone, som allerede har gemt sig under en sten, men jeg kan da lige ane at den er der. Den fordriver tiden i en lille hule under en sten sammen med den ene reje. En lille Naso kunne jeg heller ikke stå for, så også den svømmer nu fornøjet rundt sammen med de andre beboere. Da jeg ikke har kunne finde min goby, bringer jeg her et billede af den mens den var i butikken i Rødovre. jeg har også uploadet mine vandmålinger.
- Vedhæftede filer
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
Re: Jensens Giesemann 250L. Nye billeder den 20.dec. side 9.
Hej Henning,
Jeg er meget interesseret i at se hvordan dine værdier holder sig de næste tre-fire uger, men tre kiruger i 250L. Jeg vil ikke blande mig i om det er for mange det er op til den enkelte selv at styre. men nu har jeg cirka 100L mere end dig og vil selv så fandens gerne have en enkelt eller to, så husk lige at poste dine værdier fra tid til anden
Jeg er meget interesseret i at se hvordan dine værdier holder sig de næste tre-fire uger, men tre kiruger i 250L. Jeg vil ikke blande mig i om det er for mange det er op til den enkelte selv at styre. men nu har jeg cirka 100L mere end dig og vil selv så fandens gerne have en enkelt eller to, så husk lige at poste dine værdier fra tid til anden

- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006

Senest rettet af rimini søn 20. dec 2009 17:24, rettet i alt 1 gang.
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
Nu er det jo ikke store kirurger der er i, men ungfisk, så tror ik de sviner så meget igen, på sigt er en naso på 26-28 cm dog nok ikke sagen i et 250L det er ret sikkert... men jeg synes også det bliver interessant at se mht værdier. Der er så småt ved at komme gang i algevæksten kan jeg se, og det er jo netop denne fase man skal have gennemgået inden diverse dyr normalt kommer i baljen

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Selvfølgelig vil jeg fortsætte med at uploade mine vandværdier. Det har jeg gjort lige fra starten af. Den største kirurg er min gamle gule, den er vel omkring 9 cm lang fra snude til halespids. Nasoen er næsten lige så stor. Paletten er cirka 6 cm. og klovnen ca. 4 cm. Gobyen som jeg ikke har set er vel omkring 5 cm lang. Kejseren er 4,5 cm. Rejerne er ca. 1 - 1,5 cm. Målene er forkromede øjemål og derfor med med en vis unøjagtighed.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Det ser godt ud Henning
Denne balje bliver bare smukkere og smukkere 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Jeg må efterhånden nok erkende, at min citrongoby er M.I.A. (missing in aquarium). Jeg har simpelthen ikke set den siden den kom i baljen. Ellers har alt og alle det godt. Min lille anemone og min ene wurdemanireje har fundet sammen under en sten. de er svære at se, men de er der. Den anden reje har jeg ikke set endnu. Den er også meget lille. Til gengæld får i lige et par billeder af min Palet og en enkelt koral.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
det ser da super godt ud henning er dog ikk ville med de masive sten du har kommer der i ....men flot ser det da ud
ellers et lækker akvarie du har fået købt dig

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Hej Nielsen Aalborg.
Tak for dine kommentare. Jeg er dog ikke klar over om du mener opsætningen er for massiv, eller om du mener stenene er for massive. Mht. stenenes kvalitet, kan jeg fortælle, at jeg finder dem meget porøse og lette, men plads til masser af liv. Opsætningen er jo en smags sag, men Carsten har opsat dem fantastisk med masser af skjulesteder og spændende svømmeruter for fiskene. Jeg er selv særdeles tilfreds med det hele. Ha en rigtig glædelig jul og et godt nytår.
Tak for dine kommentare. Jeg er dog ikke klar over om du mener opsætningen er for massiv, eller om du mener stenene er for massive. Mht. stenenes kvalitet, kan jeg fortælle, at jeg finder dem meget porøse og lette, men plads til masser af liv. Opsætningen er jo en smags sag, men Carsten har opsat dem fantastisk med masser af skjulesteder og spændende svømmeruter for fiskene. Jeg er selv særdeles tilfreds med det hele. Ha en rigtig glædelig jul og et godt nytår.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
det jeg mener henning er dine sten ser tunge og masive / faste ud ...men nej din stenopsætning ser da kanon ud og er da helt perfekt til det akvarie 

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Jamen de er alt andet end massive. De føles utrolig lette og porøse. Du kan læse lidt mere på nedenstående link.
http://www.aquaroche.fr/gb/actualites/comparatif.php
http://www.aquaroche.fr/gb/actualites/comparatif.php
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ok super
det ville jeg da lige gøre for jeg har jo også fået lov til et støre akvarie igen af fruen ....men tror der ligger lidt mere i det
...hæ hæ

det ville jeg da lige gøre for jeg har jo også fået lov til et støre akvarie igen af fruen ....men tror der ligger lidt mere i det

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Jeg håber du får lov til at opgradere, for det er bare så fedt. Jeg synes mit gamle RSM hurtigt blev for lille, og så støjede det jo noget mere end mit nye setup.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
mit det store på 660 liter hjørne blev også kun ned lagt da vi fik solgt vores hus på hun 14 dage og hade ikk både tid til at flytte både akvariet og alle vores ting så hurtig så det måtte bare sælges ...men har da 3 stk akvarier på hånden ved bare ikk lige hva for et det skal være ...men jeg er super glad for mit Rsm og den mindste af mine drenge får et boyu 58 l som en del af hans jule gave 

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Hej Nielsen
Du er jo en gammel rotte i faget kan jeg forstå. og resten af familien virker også lidt fortabt til denne hobby. Jeg er kun i gang med min balje nummer to når det gælder saltvand.
Forhåbentlig er der ikke vand i knægtens julegave mens den er under træet.
Du er jo en gammel rotte i faget kan jeg forstå. og resten af familien virker også lidt fortabt til denne hobby. Jeg er kun i gang med min balje nummer to når det gælder saltvand.
Forhåbentlig er der ikke vand i knægtens julegave mens den er under træet.

Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
hæ hæ nej der står 2 store dunke med saltvand som er rørt op lige til at hælde i akvariet
og ja nu du siger det ..gammel rotte
ja mit første saltvand blev startet i 1986 du
og jeg er holdt op med at tælle hvor mange det er blevet til 
og ja nu du siger det ..gammel rotte

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Sad lige IGEN og betragtede akvariet og ikke mindst min naso. Det er da et helt fantastisk dyr. Den skifter simpelthen farve fra sølv til nærmest sort med lyse pletter på et splitsekund, da den af en eller anden grund blev forskrækket. Ligeså hurtigt skiftede den tilbage til sin normale farve. Det er simpelthen en utrolig spændende hobby. Det kan godt være den er lidt dyr, men i forhold til de timer man bruger på, at nyde alt det der sker i denne lille biotop, så er det faktisk ikke så galt.
GLÆDELIG JUL
GLÆDELIG JUL

Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
har også haft en naso og ja må give dig ret den skifter farve, men nu har jeg en Ctenochaetus binotatus, den er mørk med lidt gule finnespidser, men når den så skal puste dig op over for andre fisk, særligt hugo, så forbliver den mørk i hovedet men resten af kroppen bliver gul-orange med lyse striber. og meget mere gult på finnerne.nesnej skrev:Sad lige IGEN og betragtede akvariet og ikke mindst min naso. Det er da et helt fantastisk dyr. Den skifter simpelthen farve fra sølv til nærmest sort med lyse pletter på et splitsekund, da den af en eller anden grund blev forskrækket. Ligeså hurtigt skiftede den tilbage til sin normale farve. Det er simpelthen en utrolig spændende hobby. Det kan godt være den er lidt dyr, men i forhold til de timer man bruger på, at nyde alt det der sker i denne lille biotop, så er det faktisk ikke så galt.
GLÆDELIG JUL
Mvh
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Her er så årets vandtestresultater og et forsinket billede af min julesøstjerne.
Rigtig godt nytår.
Rigtig godt nytår.

Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen