sten
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: sten
Hvis det er efter "Normen": Tropisk Saltvand, så vil jeg ikke finde det passende. Men man kan...
- Er det derimod koldt saltvand, så et klart Ja.
- Er det derimod koldt saltvand, så et klart Ja.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Så ville jeg istedet efterfylde med lidt døde sten for "temaets" og ægthedens skyld!king skrev:det er et par stk,til at lave lidt fyld
Men for hvor vidt man kan, så er svaret Ja

/Flemming,

- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Men er det pengene værd?? Ved så godt at sten fra stranden kan hentes ganske gratis, men hjælper det dig i sidste ende...
Ikke efter min mening

Ikke efter min mening

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rudkøbing, Langeland
Tja, det hjælper vel heller ikke at sætte sten uden på cola kasser eller mælkekasser - det er jo blot for at give det noget fylde.
Du kan bruge stort set hvad som helst, en sten fra haven kan også bruges - kender en som brugte mursten til at starte med, indtil han skiftede dem ud med nogle døde levende sten. Vandværdierne så fine ud, han havde selvfølgelig skyllet stenene grundigt inden brug.
Du kan bruge stort set hvad som helst, en sten fra haven kan også bruges - kender en som brugte mursten til at starte med, indtil han skiftede dem ud med nogle døde levende sten. Vandværdierne så fine ud, han havde selvfølgelig skyllet stenene grundigt inden brug.

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Det vil jeg bestemt ikke give dig ret i! Du kan ikke bruge hvilke som helst sten da nogle sten afgiver diverse stoffer.Erathor skrev:Tja, det hjælper vel heller ikke at sætte sten uden på cola kasser eller mælkekasser - det er jo blot for at give det noget fylde.
Desuden er det meget mormal at bruge mælkekasser eller andet, ikke kun for at få fylde men også for nemmere at få cirkulation bag stensætninge
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Enig med MMartin 

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Noget andet er om man overhoved må tage sten fra vores natur....Ved man ikke må hente sand fra stranden, men om dette også gælder sten fra vores strande og havet omkring lille danmark??
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
hmm ved jeg faktisk heller ikke. Havde godt hørt den med sandet, men har heller aldrig hørt om det gælder sten også..
Men for at vende tilbage til om du kan smide strandsten i din balje, så tror jeg som sagt, stadigvæk ikke det hjælper dig til andet end at fylde og lave døde zoner.. Hvis det er fordi du gerne vil spare lidt kroner/øre mæssigt, så kan jeg sagtens forstå dig, men så ville jeg nok lave mælkekasse trikket eller lign. for netop at kunne skabe en god cirkulation i baljen og få mest muligt skidt kørt i overløbet/skummeren.
men jeg glæder mig da til at se hvad du finder på
Men for at vende tilbage til om du kan smide strandsten i din balje, så tror jeg som sagt, stadigvæk ikke det hjælper dig til andet end at fylde og lave døde zoner.. Hvis det er fordi du gerne vil spare lidt kroner/øre mæssigt, så kan jeg sagtens forstå dig, men så ville jeg nok lave mælkekasse trikket eller lign. for netop at kunne skabe en god cirkulation i baljen og få mest muligt skidt kørt i overløbet/skummeren.
men jeg glæder mig da til at se hvad du finder på

- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Jeg ville holde mig fra det! med mindre du naturligvis er ved at lave saltvand ala Vesterhavet,
for så har jeg nok et bildæk og en cykel du kan få deri!
Spøg til side, jeg ville ikke gøre det.
Hellere købe et par døde sten og lade dem gro til.
Har du et godt kørende akvarie, går der ikke lang tid, før der kommer diverse flotte
finurligheder på dem.
for så har jeg nok et bildæk og en cykel du kan få deri!

Spøg til side, jeg ville ikke gøre det.
Hellere købe et par døde sten og lade dem gro til.
Har du et godt kørende akvarie, går der ikke lang tid, før der kommer diverse flotte
finurligheder på dem.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Diverse sten fra naturen kan vel også afgive en masse stoffer vi ikke måler for og derfor er dødelige for alt levende i akvariet. Mursten lyder som en rigtig dårlig ide, og når mange sten fra naturen ikke går i et ferskvands akvarie så tror jeg bestemt heller ikke de går i saltvand
Køb hellere nogle kalksten, dem må du ihvertfald godt smide i baljen. Man kan få nogen der ligner LS rigtig meget. Om det kan betale sig tror jeg ikke da disse sten er ret dyre og tunge
Køb hellere nogle kalksten, dem må du ihvertfald godt smide i baljen. Man kan få nogen der ligner LS rigtig meget. Om det kan betale sig tror jeg ikke da disse sten er ret dyre og tunge