nu har den desværre gemt sig igen mellem stenene dumme anemone

Enig, det med at proppe dem med rejer er den sikre metode til overfodring !Bosse skrev:Efter min mening så, nej den SKAL ikke fodres.
det tillader jeg mig at stille mig skeptisk overfor, da jeg så ikke rigtig kan se formålet med at dens tentakler er så effektive fangstredskaber, det er lidt den samme med koraller der "kun" behøver lysStarF skrev:Den skal ikke fodres, den får sit behov dækket af lyset. Hvis man syntes, det er sjovt, kan man give den en frossen reje ind imellem. Men det er ikke noget den behøver. Jo mere i fodre den, jo mere sviner den vandet til.
den skal nok fange noget når der bliver fodret til fiskene. Der er igen grund til at fodre dem frossen rejer, med mindre det er "show" der imod sviner de bare mere!Brian C skrev:det tillader jeg mig at stille mig skeptisk overfor, da jeg så ikke rigtig kan se formålet med at dens tentakler er så effektive fangstredskaber, det er lidt den samme med koraller der "kun" behøver lysStarF skrev:Den skal ikke fodres, den får sit behov dækket af lyset. Hvis man syntes, det er sjovt, kan man give den en frossen reje ind imellem. Men det er ikke noget den behøver. Jo mere i fodre den, jo mere sviner den vandet til.
jeg er enig i, at de ikke skal overfodres, men derfra og så til at de kun lever af lys
jeg vil hellere omformulere den lidt de kan overleve kun ved hjælp af lys, men at overleve behøver ikke betyde at de trives så optimalt, som det nu engang er muligt i et akvarie, hvilket må være målet når vi vælger at anskaffe dem