Nyt Salifert KH testsæt problem.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Nyt Salifert KH testsæt problem.

Indlæg af nesnej »

Så har jeg lige taget hul på et nyt KH testkit fra Salifert, og det er anderledes end det gamle. der er kun en væske til den lille målesprøjte, og ikke mere den beholder man skal tilføre to dråber af. Problemet er, at jeg har det meget svært med at aflæse resultatet. Farveændringen er for lille til mine øjne. Er der nogen der har de samme erfaringer. Er der andre fabrikater der er nemmere at aflæse og lige så præcise som mit gamle Salifert testsæt. Bliver i dag nød til at få lavet en KH test af vandet hos Decocean fordi mit eget måleresultat simpelthen er for unøjagtigt.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Nyt Salifert KH testsæt problem.

Indlæg af StarF »

Elos er et langt bedre testsæt. Det er letter at bruge, og farve ændringen går fra blå til gul, så det er lettere at se. Der ud over er det mere præcist.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Nyt Salifert KH testsæt problem.

Indlæg af nesnej »

Jeg fik byttet testsættet til et af de "gammeldags" fra Salifert. Det skal dog siges, at Carsten fra Decocean godt kunne få det nye til at virke, dog skifter farven til gul når KH værdien er nået og ikke den farve der står i brugsanvisningen. meeen jeg er glad for at få den gamle model.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"