Kan gulvet holde?

Forum for generel snak omkring saltvand.
spdiving
Reactions:

Re: Kan gulvet holde?

Indlæg af spdiving »

ellers skild din ramme af og sav af alurørene så det kommer til at stå lige :sneaky2: :sneaky2:

Steen
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

Takker sten :GO

Det var også sådan jeg havde tænkt mig at gøre det. Det virker bare som en lidt besværlig opgave at skulle understøtte pladen over det hele. damn jeg er træt at mit alt for skæve gulv :G
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg havde samme problem og det blev løst med at jeg valgte selv at svejse et bord sammen på stedet så det blev lige.
Prisen på 40x40mm firkantrør koster 40kr meteren. og jeg brugte 18 til mit akvarie på 170x90 i bund flade.

Jeg gik ind til den lokale smed og købte jern og fik lov at bruge hans koldsav også til at skære det op så opgaven var ret nem.
Han fik dog lidt extra til kaffekassen så ialt blev det 1300 kr for 24meter jern.

Du kan se mit bor her.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=28949

Steen
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Så kom der langt om længe vand i baljen, dog kun en testfyldning med postevand. Akvariet står helt i vatter og er heldigvis tæt...... men som alle andre gange jeg har startet et nyt akvarie synes jeg det er ret så nervepirrende at have så meget vand stående i stuen. Frygten plejer dog at tage af i løbet af et par dage :hehe:
soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af soreng »

hej

Jeg bor i kolonihavehus, der står på sokkelsten, var selv bange i starten, lagde en 22 mm krydsfiner plade nederst, og jeg kan stå og hoppe ved siden af uden at der er det mindste bølgeskvulp at se i baljen.

Men kan følge dig, da jeg startede mit første ferskvand, sov jeg næsten ikke i en uge, ved hver lyd var jeg oppe at kigge.

Søren
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Er nået til stenopsætningen nu og den er mindst lige så nervepirrende og frygtindgydende (bare for at overdrive en smule) som da baljen skulle fyldes...... Og har da allerede fået smidt et par liter vand på gulvet da jeg skulle have lidt vand ud af baljen for at gøre plads til sten
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Billeder!!! :D
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

:) De skal nok komme snarest
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Arghh...... Jeg prøver og prøver at tage billeder af baljen, men de bliver virkelig dårlige. Enten overstyrer lyset eller også er de slørede. Mit kamera har 8 mega pixels så det burde da kunne tage nogle ok billeder. Jeg er nok bare en spade til det med fotos, men får da heldigvis snart besøg af Wolfgang Tillmans så må nok få ham til at tage nogle billeder af baljen
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

I butikken hos os har vi et 5000 liters akvarium, som "bare" er sat op, og gulvet har ikke givet sig en mm. Ejendommen er fra 1919.
VI har mange gange fået undersøgt den slags, og vi har stort set hver gang fået det svar at et normalt gulv kan klare 800 kg. pr. m2 i tryk, så vores "små" akvarier burde ikke spille nogen rolle.
Men som de andre skriver så stil akvariet på en palde, så fordeler du trykket.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Saltvand skrev:I butikken hos os har vi et 5000 liters akvarium, som "bare" er sat op, og gulvet har ikke givet sig en mm. Ejendommen er fra 1919.
VI har mange gange fået undersøgt den slags, og vi har stort set hver gang fået det svar at et normalt gulv kan klare 800 kg. pr. m2 i tryk, så vores "små" akvarier burde ikke spille nogen rolle.
Men som de andre skriver så stil akvariet på en palde, så fordeler du trykket.
Takker for go info! :GO

Akvariet er stillet på en plade og står 100% i vatter. Det har været fyldt nogle dage så er ikke så nervøs mere. Skal nok smide nogle billeder på når jeg engang får fotografen på besøg
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 2730 Herlev

Indlæg af JJ »

Da jeg fik mit nye 630 lt. akvarie hjem måtte jeg også lave om i stuen for bedre at fordele vægten på spærrene.

Ydermere satte jeg nogle ekspansionsbolte i væggen bag akvariet som jeg satte fast til akvarieskabet med beslag. Herved er der ingen bølgegang når man går forbi baljen.
Det kan anbefales!

Jeg har læst flere steder at gamle københavner lejligheder fra 20´erne, 30´erne er mere robust bygget da man brugte store kraftige spær dengang. Ofte på 8 x 8".
Det satte krigen desværre en stopper for og man begyndte at bruge knap så voldsomme materialer.

Ikke at lejligheder i dag ikke kan holde til vægten af meget tunge ting. Men at gamle lejligheder behøver man ikke kimse af.
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"