Har et JBL måletsæt, men det er jo totalt ubrugeligt når skalaen starterpå 0,25ppm.....!!

Hvad kan anbefales?
Har kigget lidt på http://petsupply.dk/product_info.php?products_id=6724 ,er det brugbart?
Hilsen Mathias
At det er så upræcist, selvom det efter brugsanvisningen måler så langt ned.mathiaskehlet skrev:Jeg synes det er problematis at JBL laver et testsæt hvor man min kan måle 0.25ppm....
men hvad er problemet med Salifert hvis det kan måle ned til 0.01mg/l??
Det kunne være spændene med en sammenligning af resultaterne mellem de to sæt, har du stadig sættet fra salifert, Olsen - kunne du jo prøve at måle dem op mod hinanden, og skrive resultatet her i trådenOlsen skrev:Jeg har lige fået fat i Rowa's fosfat teststæt. Det skulle være meget nøjagtigt og koster så også en ok bunke penge (ca. 450 kr. ).
Har længe følt at jeg ikke har kunne bruge Saliferts fosfat testsæt til noget særligt. Glæder mig til endelig at kunne måle fosfat
Det JBL jeg bruger kan måle ned til 0,02 men er også deres "PO4 sensitive", så kunne tyde på at de har lavet forskellige testsæt med hver deres nedre grænse..mathiaskehlet skrev:Jeg synes det er problematis at JBL laver et testsæt hvor man min kan måle 0.25ppm....
men hvad er problemet med Salifert hvis det kan måle ned til 0.01mg/l??
Jeps, og hvis temperaturen er for høj, jeg oplever det jævnligt om sommeren, når akvariet gennemsnits temperatur går lidt opnesnej skrev: Men cyano udvikler sig så vidt jeg ved også hvis der ikke er nok bevægelse i vandet. Jeg havde Cyano i mit tidligere RSM 130 og der var intet målbart Po4.
Næ, det kan jeg heller ikke finde.MAKRRO skrev:Hmmm kan ikke rigtig finde det inde på deres hjemmeside... :S