Gino´s akvarie(billede update s.6 og 8)

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Gino´s akvarie(billede update s.6)

Indlæg af Peters1 »

Gode billeder og nogle lækre koraller du har samlet dig efterhånden :y
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Dan-P skrev:ser godt ud Gino. Hvad skal du lørdag/søndag? så kan jeg jo evt. komme forbi og se det der som vi har snakket om nogen gange nu :)
Hej Dan.

Uha jeg er meget presset men i næste evt tirdag kan du bare kigge forbi:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Peters1 skrev:Gode billeder og nogle lækre koraller du har samlet dig efterhånden :y
Hej Peter.

Tak:-)

Ja jeg syntes selv det begynder at ligne noget bare en smule:-) bare også lidt tid på at hitte nogle gode koraller..

Ja billéderne er tage med det nye sony spejlreflex(kan ikk huske navnet) men det funker:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Sylvest »

Billederne er bare rigtig flotte og det samme er dine koraller :GO
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Tak sylvester:-)

Det er nu også sjovt at rende rundt i forskellige butikker på koraljagt:-)

MVH
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Gino skrev:Kan du godt lide søjlerne ? jeg ville bare prøve noget man ikk lige ser i hvert akvarie med de traditionelle opbygninger:-)
Der er da et par stykker efterhånden der har sendt en pb og spurgt hvordan jeg har gjort... meget sjovt :beer:

MVH

Ja helt bestemt og når du for en baggrund på så er jeg sikker på at dine søjler kommer til at give en masse dybte i akvariet. Men naturligvis er det jo altid smag og behag "heldigvis" :wink:

Kom endelig med flere gode billeder :GO
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Lord Mike skrev:
Gino skrev:Kan du godt lide søjlerne ? jeg ville bare prøve noget man ikk lige ser i hvert akvarie med de traditionelle opbygninger:-)
Der er da et par stykker efterhånden der har sendt en pb og spurgt hvordan jeg har gjort... meget sjovt :beer:

MVH

Ja helt bestemt og når du for en baggrund på så er jeg sikker på at dine søjler kommer til at give en masse dybte i akvariet. Men naturligvis er det jo altid smag og behag "heldigvis" :wink:

Kom endelig med flere gode billeder :GO
Hej Lord:-)

Jamen det har du ret i.. og tror det bliver noget ala den baggrund du har.. smart det med den kan vendes efter humør:-)

Tror også det vil give lidt mere dybde og kontrast, så det ser jeg frem til!

Jamen der kommer lidt flere billeder her en af dagene:-)

Tænkte på den blå søstjerne du har i dit akvarie, er den ikk skadelig på nogen måde?

MVH
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Den blå søstjerne jeg har i mit akvarie har jeg ikke observeret lave noget den ikke må. Udover denne så købte jeg på samme tid en mindre i orange, den har ikke overlevet da den langsomt begyndte at svinde ind og til sidst måtte jeg aflive den. Men den blå er dog vokset og ser ud til at trives ganske fint...
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Lord Mike skrev:Den blå søstjerne jeg har i mit akvarie har jeg ikke observeret lave noget den ikke må. Udover denne så købte jeg på samme tid en mindre i orange, den har ikke overlevet da den langsomt begyndte at svinde ind og til sidst måtte jeg aflive den. Men den blå er dog vokset og ser ud til at trives ganske fint...
Ok.. jamen det lyder da godt.. er selv meget intresseret i at få fingrene i en flot søstjerne men har læst de næsten altid er nogle bæster hvis de er flotte:-)

Har du nogen forslag en en flot art som kan holdes om så ikk "nakker" fisk om natten osv:-)

Den blå du har dig der.. kravler den rundt på die koraller osv?

MVH
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Gino skrev:Har du nogen forslag en en flot art som kan holdes om så ikk "nakker" fisk om natten osv:-)

MVH
Nu har jeg ikke den store erfaring i søstjerner, så den må jeg lader andre om. Men den blå søstjerne har som skrevet ikke gjort noget den ikke må, og har derfor ej heller set den kravle rundt på mine koraller.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Lord Mike skrev:
Gino skrev:Har du nogen forslag en en flot art som kan holdes om så ikk "nakker" fisk om natten osv:-)

MVH
Nu har jeg ikke den store erfaring i søstjerner, så den må jeg lader andre om. Men den blå søstjerne har som skrevet ikke gjort noget den ikke må, og har derfor ej heller set den kravle rundt på mine koraller.
Nå ok.. Jamen jeg vil læse lidt mere om søstjerner på nettet da jeg vældigt gerne vil have en flot farvestrålende en men uden den sulter ihjel osv:-)

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Tak Gino. (jf. din kommentar på forrige side) :wink:

Billede

"Lækker" fisk! :GO

- Selv er jeg fra på Lørdag på vej over i "Kirurg mix", istedet for kun Acanthurus...

Går det fortsat godt med din hvidbrystede?
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:Tak Gino. (jf. din kommentar på forrige side) :wink:

Billede

"Lækker" fisk! :GO

- Selv er jeg fra på Lørdag på vej over i "Kirurg mix", istedet for kun Acanthurus...

Går det fortsat godt med din hvidbrystede?
Hej

Er ikk helt med? den med det hvide bryst?

Jamen hva får du da på lørdag??

Ja det stadig godt med den lille hvidbrystede :-) Det er en lille fighter i den forstand den er ikk bange for at lægge sig ude med mindst dobbelt så store fisk.. ser sjovt ud:-)

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Du er ikk helt med... Og dog alligevel besvarer du mit spørgsmål, he- he. Takker :hehe:
:T

Jeg har solgt achilles og lineatus, og får istedet hawaiiensis som første fisk for at gå over i mix kirurg. Herefter lidt "sejlfinner", eks. som din ovenfor og den klassiske gule

:f3:
/Flemming,

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:- Du er ikk helt med... Og dog alligevel besvarer du mit spørgsmål, he- he. Takker :hehe:
:T

Jeg har solgt achilles og lineatus, og får istedet hawaiiensis som første fisk for at gå over i mix kirurg. Herefter lidt "sejlfinner", eks. som din ovenfor og den klassiske gule

:f3:
Ok.. Jamen hvordan kan de være at du har solgt din achilles?

Jamen så en Hawaiiensis og zebrasoma pryder jo også et hvert akvarie:-)

Håber snart jeg kommer over på den anden side af broen så bliver jeg aktså nød til lige at dumpe kort ind forbi dig:-)

En sjov men meget gængse er Dorit (Hepatus) .. den er altså sjov at kigge på.. dens åndsvage måde at svømme på osv:-)

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Det er faktisk en lidt pinlig affære med achilles, og en "tung kamel" at sluge...

Historien er at jeg altid har holdt achilles for at være den flotteste, og fruen altid har holdt nigricans for at være den flotteste.

- Da valget så endte med achilles skyldes det at jeg blev tilbudt et akklimatiseret og håndtamt individ, men nu har jeg efter at have holdt den måtte give fruen ret og holder nigricans for at være den flotteste...

Men det er jo en smagssag, dog stadig en lidt pinlig indrømmelse... Til glæde for ny ejer som jeg ved har drømt om denne fisk, og derfor fik budet først!

- Du er altid velkommen. :beer:
/Flemming,

Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:- Det er faktisk en lidt pinlig affære med achilles, og en "tung kamel" at sluge...

Historien er at jeg altid har holdt achilles for at være den flotteste, og fruen altid har holdt nigricans for at være den flotteste.

- Da valget så endte med achilles skyldes det at jeg blev tilbudt et akklimatiseret og håndtamt individ, men nu har jeg efter at have holdt den måtte give fruen ret og holder nigricans for at være den flotteste...

Men det er jo en smagssag, dog stadig en lidt pinlig indrømmelse... Til glæde for ny ejer som jeg ved har drømt om denne fisk, og derfor fik budet først!

- Du er altid velkommen. :beer:
Hahah man kan goodt hører hvem der har bukserne på derhjemme.(spøg til side)

Nå jamen hvorfor ikk bare have dem begge!! noget møg jeg ikk har et større akvarie, da jeg har drømt og den fisk siden jeg har knægt samt en dragefisk! der var jeg ikk ret gammelinden jeg sagde sådan en vil jeg have og inden længe går den drøm da nok i opfyldelse.-)

Den Acanthurus nigricans er den lige så træls som Achilles . nej vel?

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Den dag jeg kommer i tanke om at holde nigricans og achilles sammen må blive den dag jeg glemt at gøre brug af mine fulde 5... Jeg ville kalde det en umulig opgave, dertil ligner de for meget hinanden!

Afsløret på kropsform har den nært slægtskab med eks. din hvidbrystede: leucosternon, og disse har sværhedsgrader i faldende orden kunne man sige. Hvilket leder til dit spørgsmål om nigricans er lige så svær...

Jo, det er tæt på!

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at prøve kræfter med denne fisk... Jeg gjorde det udelukkende kun for det faktum at denne var håndtam, ellers havde jeg end ikke turdet tænke tanken. At kunne tænke sig, og drømme om det er en anden snak!

Baseret på min egen lille lomme filosofi vil jeg inddele i sværhed således:

achilles
nigricans
japonicus
leucosternon
_____

Hvis du insisterer på at prøve kræfter med nigricans, og dette tæller også for et godt råd til køber som er deltagende i din tråd... :wink:

- Så vil jeg anbefale karantæne, jeg ved at køber gør dette... Men i meget dæmpet lys, eks: "Månelys", og hertil meget ilt rigt vand!
______

Når jeg er fortaler for meget kraftigt flow= ilt optagelse, så er dette også baseret på lomme filosofi. Men for at betragte hvor fisken træffes, så er her meget højt ilt indhold.
Og aftagende des dybere vi kommer ned, eks: nogle Bristtletooth Kirurger som træffes på 40- 60 meter. Og herfor tror jeg at vi ser forskellig sværheds grad i Kirurger baseret på tolerance og grænse værdier indhold af mængde ilt i vandet.

Men det er bare mig...

- Beklager tekstlængden da jeg vist lod mig rive lidt med... :wink:
/Flemming,

Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af MAKRRO »

Out of topic - Det er altid så rart at læse Flemmings indlæg, man kan virkelig mærke du brænder for den her slags fisk :)
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

MAKRRO skrev:Out of topic - Det er altid så rart at læse Flemmings indlæg, man kan virkelig mærke du brænder for den her slags fisk :)
Tusind tak.

- Ud i det ekstreme findes der med mit snævre syn, i min bog ikke andre fisk! :wink:

Tak for komplimentet. :happy:
/Flemming,

Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:- Den dag jeg kommer i tanke om at holde nigricans og achilles sammen må blive den dag jeg glemt at gøre brug af mine fulde 5... Jeg ville kalde det en umulig opgave, dertil ligner de for meget hinanden!

Afsløret på kropsform har den nært slægtskab med eks. din hvidbrystede: leucosternon, og disse har sværhedsgrader i faldende orden kunne man sige. Hvilket leder til dit spørgsmål om nigricans er lige så svær...

Jo, det er tæt på!

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at prøve kræfter med denne fisk... Jeg gjorde det udelukkende kun for det faktum at denne var håndtam, ellers havde jeg end ikke turdet tænke tanken. At kunne tænke sig, og drømme om det er en anden snak!

achilles
nigricans
japonicus
leucosternon
_____

Hvis du insisterer på at prøve kræfter med nigricans, og dette tæller også for et godt råd til køber som er deltagende i din tråd... :wink:

- Så vil jeg anbefale karantæne, jeg ved at køber gør dette... Men i meget dæmpet lys, eks: "Månelys", og hertil meget ilt rigt vand!
______

Når jeg er fortaler for meget kraftigt flow= ilt optagelse, så er dette også baseret på lomme filosofi. Men for at betragte hvor fisken træffes, så er her meget højt ilt indhold.
Og aftagende des dybere vi kommer ned, eks: nogle Bristtletooth Kirurger som træffes på 40- 60 meter. Og herfor tror jeg at vi ser forskellig sværheds grad i Kirurger baseret på tolerance og grænse værdier indhold af mængde ilt i vandet.

Men det er bare mig...

Jamen det var da en god forklaring på mit spørgsmål:-)

Jamen du har da haft achilles og hvidbrystet gående sammen har du ikk? så i teorien kunne det andet måske godt lade sig gøre?

Jeg er til dels MEGET enig med dig og er en fiske ELSKER som ikk ønsker at se nogle fisk eller dyr i det hele taget have det skidt!
Mht hva der er svært så kan man godt sige hvilke der er svære men tror det har lige som meget at sige hvem der køber dem, hva ved de om fisken, får den ro i noget tid(evt karantæne akvarie af god str), hvordan er deres vandkvalitet, ilt indhold som du selv så fint er inde på:-)
Hvis disse parametre er opfyldt mener jeg der på nogle af de lidt svære fisk er større sandsynlighed for at de overlever!?
Jeg har i mange år prøvet lidt krafter af med mange forskeliige dyre arter men mest inden for ferskvand! Alt fra cichlider, ferskvands barracudaer, slangehovedfisk, og så godt som alle slags Discus arter og ynglet dem osv osv! Discus fisk kræver også sin man hvis de ska blive store og flotte og have det godt osv:-)

Jeg går MEGET op i mine ting og gør ja alt hva jeg kan få at mine dyr trives så godt som muligt og gør man det helhjertet så tror jeg også at man kommer lidt længere med tingene:-)
Tag f.eks den hvidbrystede, jeg ved ikk hvor mange der sagde at den ville dø men nu var den i butikken og jeg tog chancen og den har hos mig vist ikk at være mere svær end nogle af de andre, beginners luck maybe :T

PT har jeg også et plante akvarie kørende som jeg også er lidt glad for, det er et 350 L Juwel Trigon..

Men ja det med at lade hver med at købe en bestemt fisk er jo en god ide hvis den er dødsdømt på forhånd (så orhandler ikk bliver ved med at bestille den hjem) men når jeg så ser den i butikken i forfærdelig stand så forbarmer jeg mig over den og køber den i håb om at få den på højkant igen! og så kører karusellen:-)

Kan du følge mig lidt?

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Her er lige et billede af mit plante akvarie.. der er nogle måneder gammelt og er groet noget mere til nu:-)
og ja akvariet er ridset!! en dum brugt handel!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Gino skrev:
William Jr skrev:- Den dag jeg kommer i tanke om at holde nigricans og achilles sammen må blive den dag jeg glemt at gøre brug af mine fulde 5... Jeg ville kalde det en umulig opgave, dertil ligner de for meget hinanden!

Jo, det er tæt på!

achilles
nigricans
japonicus
leucosternon
_____

______

Men det er bare mig...

Jamen du har da haft achilles og hvidbrystet gående sammen har du ikk? så i teorien kunne det andet måske godt lade sig gøre?

Men ja det med at lade hver med at købe en bestemt fisk er jo en god ide hvis den er dødsdømt på forhånd (så orhandler ikk bliver ved med at bestille den hjem) men når jeg så ser den i butikken i forfærdelig stand så forbarmer jeg mig over den og køber den i håb om at få den på højkant igen! og så kører karusellen:-)

Kan du følge mig lidt?

MVH
Jeg har tilladt mig at sakse lidt for at afkorte...

- Nej, jeg følger dig desværre ikke. Beklager!

Der er flere grunde:

Min leucosternon er på str. med en 5´er, og var der først. Og achilles er så stor at den end ikke ænser den lille fyr...
Billede

- Dertil er de forskellige i farvedragt. Det kan man ikke sige om nigricans og achilles, desuden vil jeg betegne leucosternon som langt den letteste at have med at gøre af de omtalte og herfor ingen rimelig sammenligning. Derfor, et nej!!
______

Samme går for at forbarme sig... Der er kun een vinder: Forhandler!

- Desuden risikerer du sygdom ved at bringe en svækket fisk hjem.

:Peace:
/Flemming,

Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:
Gino skrev:

Jo, det er tæt på!

achilles
nigricans
japonicus
leucosternon
_____

______

Men det er bare mig...

Kan du følge mig lidt?

MVH
Jeg har tilladt mig at sakse lidt for at afkorte...

- Nej, jeg følger dig desværre ikke. Beklager!

Der er flere grunde:

Min leucosternon er på str. med en 5´er, og var der først. Og achilles er så stor at den end ikke ænser den lille fyr...
Billede

- Dertil er de forskellige i farvedragt. Det kan man ikke sige om nigricans og achilles, desuden vil jeg betegne leucosternon som langt den letteste at have med at gøre af de omtalte og herfor ingen rimelig sammenligning. Derfor, et nej!!
______

Samme går for at forbarme sig... Der er kun een vinder: Forhandler!

- Desuden risikerer du sygdom ved at bringe en svækket fisk hjem.

:Peace:
Hej igen:-)

Nå ok:-) Her ved mig er det ikk str det kommer an på:-) den lille prøver konstant på at få overtaget i akvariet og pirre min store palet men den er sta´dig herskeren:-)
Din kloning var den samme str?

Men kan godt se nu jeg tænker over det at den ligner en del achilles!

Jamen ved sådan set godt at det er butikken der vinder men hvis jeg får den til at overleve så har jeg jo reddet den enkelte fisk.. lige indtil der bliver bestilt flere hjem af butikken fordi de sælger godt:-)
Ja der kan godt komme sygdom men det er derfor man hgar karantæne akvarie men selvfølgeligt er det ikk alle der har det.

Du vil heller ikk give mig bare lidt ret i det med fiskens chancer osv mht til vand kvalitet, omgivelser osv osv?
Dermed sagt er det slet ikk sådan at jeg mener at man bare ska prøve sig af med de forskellige fisk såsom morish idol, achilles, er megt imod at købe fisk der er dødsdømt på forhånd!

Som sagt har jeg en hvidbrystet, pudsefisk, mandarin, og de 2 sidst nævnte har nok gået i baljen i 3 mdr og de har det godt:-) alle 3 skulle have været lidt svære men ikk her hos mig:-)

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Jeg forstår hvad du siger, Jeg deler bare ikke dit synspunkt hvad angår syge fisk... Men det er klart at god vandkvalitet bedrer deres chancer!

Hvad angår hvidbrystede vs. palet gætter jeg på at den må have et mildere temper, end de har som min svømmer med. Jeg ønskede med indsatte billede at vise at den ikke er meget større end dråben på halerod ved achilles, det ville herfor være tabt på forhånd at give sig i kamp... Størrelse har i denne henseende alt at sige, det er kun almindeligt at jævnbyrdige individer som giver sig i lag med kamp med tro på at den kan vindes.
At din så har denne tro... Det gætter jeg på går over!

Min "klon" (!), som ikke er en klon, men et kryds imellem hvidbrystet og nigricans. Den forsøgte på dag 1 og vise at den var der først og herfor gjorde krav på sin rang, det er den færdig med og måtte se sin plads forskubbet!
Den er næst mindste...

Jeg ser kun meget sjældent at plads/ rang søges skubbet i form af kamp...
/Flemming,

Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:Jeg forstår hvad du siger, Jeg deler bare ikke dit synspunkt hvad angår syge fisk... Men det er klart at god vandkvalitet bedrer deres chancer!

Hvad angår hvidbrystede vs. palet gætter jeg på at den må have et mildere temper, end de har som min svømmer med. Jeg ønskede med indsatte billede at vise at den ikke er meget større end dråben på halerod ved achilles, det ville herfor være tabt på forhånd at give sig i kamp... Størrelse har i denne henseende alt at sige, det er kun almindeligt at jævnbyrdige individer som giver sig i lag med kamp med tro på at den kan vindes.
At din så har denne tro... Det gætter jeg på går over!

Min "klon" (!), som ikke er en klon, men et kryds imellem hvidbrystet og nigricans. Den forsøgte på dag 1 og vise at den var der først og herfor gjorde krav på sin rang, det er den færdig med og måtte se sin plads forskubbet!
Den er næst mindste...

Jeg ser kun meget sjældent at plads/ rang søges skubbet i form af kamp...
Haha jeg tænkte nok at jeg ville få en over nakken over at skrive klon.. hah.. jamen så kryds da:-) ej det er en flot fisk du har dig der:-)

Ok.. dem der bokser mest i mit akvarie er paletten og min foxface og man kan jo ikk just sige de ligner hinanden:-)

Nå glæder mig til at se billeder af de nye fisk du får i weekenden, har du det som jeg har det når jeg ska have nye, det kan ikk gå stærkt nok når man endelig har besluttet sig:-)

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Ja så blev det tiden til en lille update!

Har fået mig et par nye koraller og fisk:

Trachyphyllia geoffroyi 2 stk
En Vidunderkoral en lille:-)
Tridacna Maxima
Acanthestrea Lord.
CTENOCHEATUS STRIGOSUS
Euphyllia Parancora

Nå nu til et par billeder:

Billede
ovenfra
Billede

Vidunderkoralleen
Billede

Trachyphyllia geoffroyi
Billede

Stylopora pink
Billede
Billede
Caulestrea
Billede

Et billede med mindre iso:-)
Billede
Billede

Min Cola kirug:-)
Billede

Euphyllia Parancora
Billede

Trachyphyllia geoffroyi
Billede
Billede

Acan. lord (man kan desværre ikk se dens flotte farve!)
Billede

Tridacna Maxima(skod billede!)
Billede
Billede

Ja det var så det for denne omgang:-)

Er det ok koraller?

MVH
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Re: Gino´s akvarie(billede update s.6 og 8)

Indlæg af Musiker »

Flotte koraller og akvarie!
Hvor stor er din musling? Den ser dælme lidt lille ud? Såvidt jeg skal forstå skal de helst være større end 4-5 cm før de kan få det meste næring fra lyset?
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hej Musiker.

Tak:-) rart at hører.

Jamen den er ca 6cm og har gået ved mig over en måned og den ser sund ud.-) den bliver også fodret med lidt phytoplankton:-)hvis du ser billede nr 1 ovenfra så kan mna måske bedre fornemme det.

Det er bare mine store Acan der får den til at se lille ud:-) ej men hva 6 cm er heller ikk stort:-)

Lader du forresten bare dine kalkalger fylde din bagrund? eller renser du den af og til?

MVH
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

6cm var cirka samme størrelse som mine da jeg fik dem :GO - Mine har jeg aldrig fodret, så det skal nok gå - Fin Acan må jeg sige, hvis muslingen er 6cm :K
Mht bagrunden så var planen at jeg ville holde den ren, men det kniber med at få gjort det. Så lige pt er det et stykke tid siden jeg har renset den.. I løbet af et par måneder efter afrensning er den totalt fyldt igen.. som man måske kan ane på mit signatur billede
Senest rettet af Musiker lør 21. nov 2009 11:22, rettet i alt 1 gang.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"