Kalkreactor.
- FrederikT
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Skanderborg
Kalkreactor.
Kan en kalkreactor virke uden co2. Har set en Aqualight kalkreactor ved en forhandler der skulle virke uden co2.
Synes jeg har hørt at de ikke skulle virke uden co2.
Nogen der ved noget om det??
Hilsen Frederik T
Synes jeg har hørt at de ikke skulle virke uden co2.
Nogen der ved noget om det??
Hilsen Frederik T
- Stefan
- Rev haj

- Reactions: 52
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: Kalkreactor.
Mediet bliver først opløst ved lavere PH end vi har i vores akvarier, så PH-værdien skal sænkes på en eller anden måde. Jeg har ikke umiddelbart hørt om alternativer, som skulle være bedre eller nemmere at have med at gøre end CO2. Noget af det eneste jeg ellers har set var et kombineret nitratfilter med svovlkugler, som sænker PH-værdien. Men om det virker i praksis skal jeg ikke gøre mig klog på.
- herzberg
- Rev haj

- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... 579d1433a0
hvordan den virker har jeg dog ingen anelse om. Prøv at spørge forhandleren eller skriv til producenten. Ellers prøv at søge på den på Google. Der må være nogen som har erfaring med den.
hvordan den virker har jeg dog ingen anelse om. Prøv at spørge forhandleren eller skriv til producenten. Ellers prøv at søge på den på Google. Der må være nogen som har erfaring med den.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Den er da nice nok.. Nogen som har erfaring med denne??herzberg skrev:http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... 579d1433a0
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- S1m0n
- Rev haj

- Reactions: 35
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Ja det ku jeg os godt tænke mig at vide 
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
den der nitrat + kalkreactor virker ikke i virkligheden, tvivler på at phén falder langt nok ned til at mediet opløses, der ud over er det jo umuligt at justere hvor meget kalk den i så falde vil tilsætte. og til den pris af 800kr, så syntes jeg det er meget at smide ud, på noget der ikke virker.
- FrederikT
- Palet kirurg

- 16
Det er også den jeg har set på men tror ikke at den virker ordenligt. ville ellers være lækkert hvis den gjorde.herzberg skrev:http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... 579d1433a0
- FrederikT
- Palet kirurg

- 16
Det vil jo så sige at hvis man skal have en kalkreactor så skal det være med co2.StarF skrev:den der nitrat + kalkreactor virker ikke i virkligheden, tvivler på at phén falder langt nok ned til at mediet opløses, der ud over er det jo umuligt at justere hvor meget kalk den i så falde vil tilsætte. og til den pris af 800kr, så syntes jeg det er meget at smide ud, på noget der ikke virker.