Litteratur/info på australske koraller/fisk?
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
Litteratur/info på australske koraller/fisk?
Hej Alle,
Well efter mit besøg hos Thomas i dag så kan jeg efterhånden se at jeg nok ender med udelukkens australske koraller, så kunne det jo være skægt at prøve at lave et rent australsk sætup. Men er der nogen der ved om der eksistere børger eller anden info (muligvis databaser) over dyr fra dette område?
Well efter mit besøg hos Thomas i dag så kan jeg efterhånden se at jeg nok ender med udelukkens australske koraller, så kunne det jo være skægt at prøve at lave et rent australsk sætup. Men er der nogen der ved om der eksistere børger eller anden info (muligvis databaser) over dyr fra dette område?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Re: Litteratur/info på australske koraller/fisk?
Hej Ole, har været inde og kigge lidt, og er normalt ikke helt fatsvag med hjemme sider, men jeg ved de har en database, men kan ikke finde den derinde?
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9520 Skørping
God ide..Lohse skrev:Hej Ole, har været inde og kigge lidt, og er normalt ikke helt fatsvag med hjemme sider, men jeg ved de har en database, men kan ikke finde den derinde?
Fandt link her http://www.aims.gov.au/pages/research/s ... als00.html
http://www.aims.gov.au/pages/research/s ... -atlas.zip
---------------------------------------
viewtopic.php?f=92&t=21410&start=0&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=92&t=21410&start=0&st=0&sk=t&sd=a
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
hej lohse.prøv at klik på online data - reef state også reef monitering
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De har haft en side om stenkoraller generelt, med billeder und der ganze sweineri.
Simpelthen en online udgave af det store værk "corals of the World" men af ukendte årsager er det ikke online mere.
Simpelthen en online udgave af det store værk "corals of the World" men af ukendte årsager er det ikke online mere.
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Lækkert, så kan jeg få en bedre oversigt over hvad er købt og hvad der skal købes 
Super gutter, tak for hjælpen

Super gutter, tak for hjælpen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
hmmm,noget af det virker,men i går jeg i familierne står det siden er under construction
http://data.aims.gov.au/coralpages/html ... ges/35.htm
http://data.aims.gov.au/coralpages/html ... ges/35.htm
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Ja jeg syntes også der er en smule problemer med flere af undersiderne.
Nåh, jeg må google noget mere. Vil bare gerne have andre ting end scloymia 'er og Acans.
EDIT. Sludder, dem kan man aldrig få for mange af, bare der er variation i farverne
Nåh, jeg må google noget mere. Vil bare gerne have andre ting end scloymia 'er og Acans.
EDIT. Sludder, dem kan man aldrig få for mange af, bare der er variation i farverne

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Lohse skrev: Vil bare gerne have andre ting end scloymia 'er og Acans.
Men det bliver utroligt kedeligt at se på trods de mange farver.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Hype hype hype 
Gu er de smukke, men ALT for dyrer for mig
Og ja et saltvandsakvarie skal indeholde alle slags koraller, bløde som hårde

Gu er de smukke, men ALT for dyrer for mig

Og ja et saltvandsakvarie skal indeholde alle slags koraller, bløde som hårde

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Foxface
- Reactions:
- 15
tja, jeg har 5 scolys og 4 acans australis jeg er ikke ked af mine.
Man kan vel vende den og sige det samme om acropora, det kommer vel an på smag og behag.
For mig er farverne det der er det vigtigeste.
Dog er er den store platygyra jeg købte hos Thomas i dag, nok den flotteste australis hvis man ser på form alene.
Man kan vel vende den og sige det samme om acropora, det kommer vel an på smag og behag.
Dog er er den store platygyra jeg købte hos Thomas i dag, nok den flotteste australis hvis man ser på form alene.
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
Bare sådan af rent nysgerrighed....Lohse skrev:tja, jeg har 5 scolys og 4 acans australis jeg er ikke ked af mine.

Hvorfor bliver du ved at købe koraller, når du endnu ikke har et akvarie?
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
Kan være hun skal joine AKK - Anonyme Koral Købere 

Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
jeg tror sq Lohse bliver ked af at du kalder ham for hunMAKRRO skrev:Kan være hun skal joine AKK - Anonyme Koral Købere

jeg klager ikke over det, at han køber dem, for lige nu kan jeg gå og nyde synet af de "fesne" koraller i min tank

men det kunne evt have noget med at gøre, at han gerne ville have fat på dem når muligheden er der, der er jo ingen garanti for at det er muligt at få de samme farver mm, og nogle måneder, bare et gæt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Bingo Brian.
Mest af alt, fordi at hvis det er de har de farve kombinationer jeg gerne vil have så køber jeg dem når chancen byder sig, det er jo ikke fordi der ligefrem er mange australis koraller i omløb.
Og sidst men ikke mindt, så afholder det mig fra at blive sindsyg over at mit akvarie er blevet forsinket så meget som det er
Mest af alt, fordi at hvis det er de har de farve kombinationer jeg gerne vil have så køber jeg dem når chancen byder sig, det er jo ikke fordi der ligefrem er mange australis koraller i omløb.
Og sidst men ikke mindt, så afholder det mig fra at blive sindsyg over at mit akvarie er blevet forsinket så meget som det er

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Syntes helt klart det lyder spændene med et biotop-akvarie fra denne verdens-del. Dog skal det siges at mange arter som kommer fra sendinger fra Australien uden problemer kan fåes fra sendinger fra bla. Indonesien eller for den sags skyld andre steder hvor vores forhandlere indkøber deres koraller. Den store forskel er helt klart priserne som er skyhøje ifh til hvis de kom fra en andens verdens del, dog er der for nogle koral-arter mere farve på men bestemt ikke alle.
Mon ikke det er som så meget andet lidt et spørgsmål om mode som vi også ser/så ved ricordea og acan mm.
Men Lohse, nu må du altså snart få sat det akvarie op så vi kan se de fine koraller som er indkøbt (tillykke med disse
), det ville da være utrolig ærgelig hvis nogle gik til inden de kom hjem....
Har du været en tur forbi Klovnfisken?? Hvis ja, så skulle du da have været en tur forbi her også, som vi havde snakket om
Men det kan jo naturligvis nåes ved næste besøg her på øen 
Mon ikke det er som så meget andet lidt et spørgsmål om mode som vi også ser/så ved ricordea og acan mm.
Men Lohse, nu må du altså snart få sat det akvarie op så vi kan se de fine koraller som er indkøbt (tillykke med disse

Har du været en tur forbi Klovnfisken?? Hvis ja, så skulle du da have været en tur forbi her også, som vi havde snakket om

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Der findes omkring 200 arter Acropora, og måske 100 forskellige vækstformer, hvorimod de andre er der kun en af per slægt. Derfor er et akvarie med Acropora langt mere forskelligt end et fyldt med AchanstreaLohse skrev:tja, jeg har 5 scolys og 4 acans australis jeg er ikke ked af mine.
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Hej Michael,
Ja jeg var herovre i går morges, mig og Thomas snakkede faktisk også om det, altså at komme en smuttur forbi
Men jeg var lidt presset med tid. Nu bekymre jeg mig ikke om korallernes helbred. Hvis folk ikke har set det, så syntes jeg man skal tag og få en snak med Brian C og se hans akvarie. Det står helt suverænt.
Men ja hvis alt går godt så kommer det op og køre i næste uge, alt udstyr inkl. bord til akvarie samt Giesemann Matrix lampen er kommet. Det der mangler af refugia, sump og akvarie samt reol til refugia og sump.
Ja jeg var herovre i går morges, mig og Thomas snakkede faktisk også om det, altså at komme en smuttur forbi

Men ja hvis alt går godt så kommer det op og køre i næste uge, alt udstyr inkl. bord til akvarie samt Giesemann Matrix lampen er kommet. Det der mangler af refugia, sump og akvarie samt reol til refugia og sump.
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Jamen Carsten, mit bliver heller ikke fyldt med acans, der er nok flere af dem end i de fleste akvarier. Men jeg leder også efter dem så har den største variation i farverne (dvs. 4-5-6 farvet), der kommer da nok helt sikkert også en acropora eller to i 
MEN, jeg er ked af at må sige det, min personlige holdning er at en balje fyldt med acropora er ikke voldsomt flottere end så meget andet. Selvom det er 10 gange sværer at holde end en flok kedelige australske LPS'er

MEN, jeg er ked af at må sige det, min personlige holdning er at en balje fyldt med acropora er ikke voldsomt flottere end så meget andet. Selvom det er 10 gange sværer at holde end en flok kedelige australske LPS'er

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jep, der er billeder her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... &start=105Lohse skrev:Hej Michael,
Ja jeg var herovre i går morges, mig og Thomas snakkede faktisk også om det, altså at komme en smuttur forbiMen jeg var lidt presset med tid. Nu bekymre jeg mig ikke om korallernes helbred. Hvis folk ikke har set det, så syntes jeg man skal tag og få en snak med Brian C og se hans akvarie. Det står helt suverænt.
de nye skal nok blive lagt op, når de er faldet lidt til
Mvh. Brian
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Ja det er sgu nogle flotte koraller, men er billederne ikke meget mørke ifh til når man står foran og kigger på akvariet?Brian C skrev:jep, der er billeder her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... &start=105Lohse skrev:Hej Michael,
Ja jeg var herovre i går morges, mig og Thomas snakkede faktisk også om det, altså at komme en smuttur forbiMen jeg var lidt presset med tid. Nu bekymre jeg mig ikke om korallernes helbred. Hvis folk ikke har set det, så syntes jeg man skal tag og få en snak med Brian C og se hans akvarie. Det står helt suverænt.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jo en lille smule, men du skal da også hænge dig i detaljerLord Mike skrev:Ja det er sgu nogle flotte koraller, men er billederne ikke meget mørke ifh til når man står foran og kigger på akvariet?Brian C skrev:jep, der er billeder her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... &start=105Lohse skrev:Hej Michael,

og så var det iøvrigt taget under de gamle fish-street pærer, der er lidt mere smæk på de nye, set med det blotte øje
så jeg er nok snart nødt til at tage nogle nye
Mvh. Brian