tæst sæt. debat.
tæst sæt. debat.
nu har der været lidt kretik af sera test kit, hvilket jeg ikke helt kan følge men nok om det, men hvad er jeres mening om FX tetra test sæt, kom med en konstrugtiv mening.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Øhh 40-50 læsninger på det tidspunkt - ro påkimjessen skrev:ikke nogen kom.

Jeg ved ikke hvorfor helt præcis men Salifert er altså bare så meget mere lækkert - ganske enkelt !
Jeg finder dem for værende nemmere at aflæse og så syntes jeg der følger bedre gear med til at udføre præcise målinger(ikke noget dryp dryp system).
Jeg startede selv ud med Sera da de er billige men er aldrig skiftet tilbage, ellers har jeg prøvet Tropic Marin. Desværre aldrig Tetra !
Desuden så har Salifert jo også hele serien til saltvand, det har Tetra vist ikke eller hva ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Jeg bruger prodac, syntes de er ok men jeg har ikke prøvet andet
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Åååhh.. Der var engang en tysk test af test-kits og Salifert var rimeligt god, mens nogle af de andre var ubrugelige...
http://www.korallenriff.de/nitrat2004_english.html
http://www.korallenriff.de/nitrat2004_english.html
- kasper ibsø
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5471 Søndersø
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fyn
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan godt være at mit agument ikke er sagligt, men det stunt de lavede med tyskerne, gør at jeg på intet tidpunkt overhovedet har overvejet at købe nogle af dem. Den måde de reagerede på, minder meget om amerianske firmaers metoder.
Derud over har jeg ikke haft behov for at afprøve andre mærker, da jeg er meget tilfreds med Saliferts testsæt. Dog ville det virkelig hjælpe meget med en dansk oversættelse af brugsanvisningerne. Mener iøvrigt da også at man i følge loven skal have sådan en.
Derud over har jeg ikke haft behov for at afprøve andre mærker, da jeg er meget tilfreds med Saliferts testsæt. Dog ville det virkelig hjælpe meget med en dansk oversættelse af brugsanvisningerne. Mener iøvrigt da også at man i følge loven skal have sådan en.
Der mangler nogle af de elementære advarselsikoner på flaskerne når der for eksempel er saltsyre i, men nogen dansk brugsanvisning er ikke påkrævet.Carsten skrev:Det kan godt være at mit agument ikke er sagligt, men det stunt de lavede med tyskerne, gør at jeg på intet tidpunkt overhovedet har overvejet at købe nogle af dem. Den måde de reagerede på, minder meget om amerianske firmaers metoder.
Loven er sådan indrettet at hvis der ikke er en dansk brugsanvisning med, så tæller det som om der ingen brugsanvisning er med i forhold hvor det giver tvister mellem køber og sælger.
Hvis man for eksempel har brugt sin nye iPod til at røre rundt i kaffen med og man brokker sig over at den ikke virker, så er det altafgørende om der var en dansk brugsanvisning med produktet.
har sidet og kiget den test der igendem, det kan simpelt hændt ikke passe at der er så mange produgter som bliver tæstet og så er der kun 2 af dem der kommer så tæt på som de viser i tabellen, kunde tænke mig at lade det blive tæstet hos noget så usauligt som stains laboratorier for at få al tvivl rydet af vejen.
- Wande54
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Helsingør
- Kontakt:
Jeg brugte for nogle år siden Tetras sæt til ferskvand, og var såmænd tilfreds nok med det. Ligesom jeg også var med det Sera sæt jeg har for tiden.
Men uden at sammenligne med, så aner man jo ikke om det viser ret eller vrang!!
Nu har jeg købt en Hannah pH-tester, og den er 100% enig med Sera pH'en. Både i ferskvand og saltvand.
For at kunne udtale sig om nøjagtighed, så er man tvunget til at teste med flere forskellige mærker i det samme vand. Og hvem har lige mulighed for det??
Næste jeg køber bliver nok Salifert - udelukkende fordi der er så mange der anbefaler det.
Men uden at sammenligne med, så aner man jo ikke om det viser ret eller vrang!!
Nu har jeg købt en Hannah pH-tester, og den er 100% enig med Sera pH'en. Både i ferskvand og saltvand.
For at kunne udtale sig om nøjagtighed, så er man tvunget til at teste med flere forskellige mærker i det samme vand. Og hvem har lige mulighed for det??
Næste jeg køber bliver nok Salifert - udelukkende fordi der er så mange der anbefaler det.
Hilsen Steen
Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Geografisk sted: 7600 Struer
jeg har sera test kit, og syntes egentlig det er nemt nok at teste vandet, men om man kan regne med hvad man måler aner jeg ik. men du har ret kim, det ku faktisk være spændene at prøve at lade steins laboratorium måle vandet
900 L viewtopic.php?t=10798
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
[quote="kaan
Der mangler nogle af de elementære advarselsikoner på flaskerne når der for eksempel er saltsyre i, men nogen dansk brugsanvisning er ikke påkrævet.
Loven er sådan indrettet at hvis der ikke er en dansk brugsanvisning med, så tæller det som om der ingen brugsanvisning er med i forhold hvor det giver tvister mellem køber og sælger.
.[/quote]
Hvor har du det fra??
For nogle år siden skulle der da være mindst en nordisk sproget brugsanvisning med. Det vil jo med andre ord sige at der lige så godt kunne være en græsk eller tyrkisk brugsanvisning med.
Det kan ikke være rigtigt at man skal gætte sig til hvordan man bruger varen.
Der mangler nogle af de elementære advarselsikoner på flaskerne når der for eksempel er saltsyre i, men nogen dansk brugsanvisning er ikke påkrævet.
.[/quote]
Hvor har du det fra??
For nogle år siden skulle der da være mindst en nordisk sproget brugsanvisning med. Det vil jo med andre ord sige at der lige så godt kunne være en græsk eller tyrkisk brugsanvisning med.
Det kan ikke være rigtigt at man skal gætte sig til hvordan man bruger varen.