Kardinaler med munden fuld!!! Hjælp
- 
				michael26
- Rev haj 
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: amager
Kardinaler med munden fuld!!! Hjælp
Hvordan få man lige de unger i sikkerhed, altså hvor længe går den med skuffe, skal man fange hunnen op så den spytter dem ud, eller hvad? Ved godt det først skal være når hun er lige op over!!

- Lord Mike
- Rev haj 
- Reactions: 1
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Kardinaler med munden fuld!!! Hjælp
Nu er det hannen som går med ungerne, men de slippes efter ca. 3 uger. det kan med fordel hvis ungerne skal leve isolere dem fra resten af akvariet evt. sammen med et søåindsvin eller ligende.

- Tom Ekelund
- Naso kirurg 
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
Du skal forvente at de første gange han går med æg vil han smide dem.
Jeg vil anbefale at du venter tiden af og skrive datoen ned da han går ca 30 dage med æggene,
når du er henne omkring de 20 dage skal du flytte ham over i et ca 30 liters akvarie som en form for børnehave og når han har smidt ungerne kan du sætte ham tilbage til magen.
Brug gerne det samme vand som de går i nu så slipper du for tilvænnning.
Foder:
Når de nu er ude så skal du ha foder klar og helst foder dem 3 -4 gange om dagen, du kan bruge bosmider, artiemia ny klækket og senere lidt størrer og der efter reje æg.

Held og lykke med det, vil da gerne høre fra dig hvordan det gå med evt. ungerne.
ps.
Går ud fra at det er Pterapogon kauderni du snakker om.
Dette var et svar til en anden bruger..

Jeg vil anbefale at du venter tiden af og skrive datoen ned da han går ca 30 dage med æggene,
når du er henne omkring de 20 dage skal du flytte ham over i et ca 30 liters akvarie som en form for børnehave og når han har smidt ungerne kan du sætte ham tilbage til magen.
Brug gerne det samme vand som de går i nu så slipper du for tilvænnning.
Foder:
Når de nu er ude så skal du ha foder klar og helst foder dem 3 -4 gange om dagen, du kan bruge bosmider, artiemia ny klækket og senere lidt størrer og der efter reje æg.
Held og lykke med det, vil da gerne høre fra dig hvordan det gå med evt. ungerne.
ps.
Går ud fra at det er Pterapogon kauderni du snakker om.
Dette var et svar til en anden bruger..
					Senest rettet af Tom Ekelund søn 8. nov 2009 21:22, rettet i alt 2 gange.

- Carsten
- Rev haj 
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Men hvilken fisk drejer det sig helt konkret om??
Mange af Apogonerne, får rigtigt mange unger, som er så små at de skal fodres med hjuldyr.
Og af den grund går de til. Kaudernii er derimod så store at de sagens kan tage nyklækkede artemia fra start af.

Mange af Apogonerne, får rigtigt mange unger, som er så små at de skal fodres med hjuldyr.
Og af den grund går de til. Kaudernii er derimod så store at de sagens kan tage nyklækkede artemia fra start af.
- 
				michael26
- Rev haj 
- 19
Kaudernii, hvis man lader dem være i akvariet dør alle ungerne så.

- 
				melau
- Kejser fisk 
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
mine har haft skuffen fuld et par gange og der er aldrig nogen af dem der er overlevet.. jeg har også haft held til at få ham fanget en enkelt gang og over i et andet akvarie..
men det der er det største problem er nemlig at fange ham, det hjælper ikke at logge med mad

men det der er det største problem er nemlig at fange ham, det hjælper ikke at logge med mad

- Carsten
- Rev haj 
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kommer helt an på mange andre ting. Men meget væsenligt, hvordan er akvariet indrettet og hvilke andre fisk er der.michael26 skrev:Kaudernii, hvis man lader dem være i akvariet dør alle ungerne så.
Jeg har selv haft unger som er vokset så store i akvariet, at de begyndte at svømme frit sammen med alle de andre fisk, de var vel op mod 2½-3 cm, og pludselig en dag var de begge væk. Hvorfor og hvad der skete aner jeg ikke.
muligvis er de blevet så store at de pludseligt er blevet en "trussel" mod forældrene, at de er blevet mobbet i hjel.
Jeg har også oplevet at en del unger er smuttet over i overløbet, hvor jeg fandt dem ved et tilfælde. De blev fisket op, og kom over i et akvarie.
Men en stor del af ungerne vil naturligt blive ædt.
Hvis du har eller kan få fingere i et af de langpiggede søpindsvin, så giver du ungerne en meget større overlevelses chance
- Tom Ekelund
- Naso kirurg 
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
Det jeg skrev er kun mine egne erfaringer og har da haft held med opdrædt flere gange......

- 
				michael26
- Rev haj 
- 19
Jeg har 2 nemo klovne, en scolas kirug (lille) intet andet, men jeg har 2 rejer ( dannebrosrejer) dem er jeg mere bange for!!! Men har masser af koraller som de kunne gemmes sig i

- Hvam
- Rev haj 
- 20
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
eller kan du læse lidt om opdrat her: http://www.marinebreeder.org/phpbb/viewforum.php?f=164

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935