hvilken spæding skal der kunne måles på en hqi
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
hvilken spæding skal der kunne måles på en hqi
hvilken spænding skal jeg kunne måle på udgangene af min elektroninske 250w hqi balastere?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: hvilken spæding skal der kunne måles på en hqi
Det afhænger meget af, om den er ved at tænde brænderen eller om den ér tændt. Her er det hhv. "et par tusinde" volt og ca. 90V.
Hvis du måler uden en brænder koblet på, kan du formodentlig ikke måle ret meget - jeg har ikke prøvet men de færreste elektroniske ballaster "starter op", når der ingen belastning er koblet på.
En magnetisk ballast vil muligvis give et output alligevel.
/Kim
Hvis du måler uden en brænder koblet på, kan du formodentlig ikke måle ret meget - jeg har ikke prøvet men de færreste elektroniske ballaster "starter op", når der ingen belastning er koblet på.
En magnetisk ballast vil muligvis give et output alligevel.
/Kim
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7000
Re: hvilken spæding skal der kunne måles på en hqi
som nolan skrive.
Jeg kan tilføje linket
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_halide_lamp
Interessant udsnit:
"...to generate a high-voltage (1-5Kv on cold-strike, 30 and more Kv on hot restrike) pulse to start the arc."
Når den starter ioniserer den gas molekylerne i pæren, eller med andre ord den laver et lille lyn. 1-5 tusind volt når pæren er kold og 30 plus når den er varm. Det forklarer så (formodentligt) hvorfor hqier normalt skal køle af før de kan genantændes.
Jeg kan tilføje linket
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_halide_lamp
Interessant udsnit:
"...to generate a high-voltage (1-5Kv on cold-strike, 30 and more Kv on hot restrike) pulse to start the arc."
Når den starter ioniserer den gas molekylerne i pæren, eller med andre ord den laver et lille lyn. 1-5 tusind volt når pæren er kold og 30 plus når den er varm. Det forklarer så (formodentligt) hvorfor hqier normalt skal køle af før de kan genantændes.
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”