Hra lidt for højt nitrit niveau og havde phosphat problemer men har filter mod phospat nu.
Pleace help! mine koraller og kalkrørorm lider under det!
Takker ydmygt for dem/den der kan hjælpe

MVH. Brab
Istedet for at proppe mere i vandet , så kommer du længerer med jævnlige vandskift med osmosevand.brab skrev:tror den eneste løsning zeobak og koralsnow.
Tester mine vandværdier en af de kommende dage og skriver dem ind i et indlæg, så er i ellers velkommen til at kommentere!
https://wwws.aquaterrashop.de/meerwasse ... ts_id/2310trolle skrev:Kan i sige noget mere om algeX...kan ikke lige finde info om det
Mvh
Troels
Hej Henrik,Musiker skrev:Jeg ville ikke tøve med at skifte 25% et par gange om ugen. Du skal blot sørge for at temperaturen og saliniteten er i perfekt + at vandet lige har reageret færdigt. Nyblandet saltvand kan være ret agressivt..
Her kan du se hvor mange vandskift der skal til:
http://www.reefs.org/library/article/t_ ... ll_wc.html
/Henrik
Hvor længe havde akvariet stået inden du kom noget i det??claus_th skrev:Hej
Jeg er også ret i ny i saltvandsverdenen, og har også et rsm 130 liters med lidt samme problem som her, og jeg kan ikke rigtig komme af med mine brune alger. Men min algevækst startede godt nok som brune slim alger, og efter jeg tog en prøve og smed i lidt ferskvand, var jeg sikker på det var cyano, da vandet havde fået lidt lyserød/lilla farve dagen efter....samtidig testede jeg også for meget fosfat i vandet, så regnede med det var grunden til algerne.
Så derefter købte jeg fosfat filter materiale og smed det i før pumperne, skiftede ca. 20% vand og tilføje en ekstra cirkulationspumpe og nedsætte fodringen fra 1 gang frost om dagen til fodring hver 3. dage skiftevis mellem flagfoder og frost.
Efterfølgende er algerne gået fra at være slimagler, til alger som mine turbo snegle spiser....Men de kan slet ikke holde det nede, så overvejer en søhare, men ville hellere finde kilden til problemet.
Så kunne det være Dinoflagalger, hvordan konstatere man det...???
Jeg bruger altid vand fra vandhanen, kan det være et problem...??
mvh
Claus