Må vi få?
- mestermc
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Må vi få?
Hejsa.
Jeg tænkte på om vi må få et RSM forum herinde, jeg ved der er et nano forum, men det er jo ikk' helt det samme, i min mening.
Jeg er sikker på at der er nok som har et, og så kan de nye/gamle som får et lettere finde tråde om RSM, og nu er der jo også 2 typer af det. Og så har vi jo en del ældre tråde som kunne blive samle der.
Michael
Jeg tænkte på om vi må få et RSM forum herinde, jeg ved der er et nano forum, men det er jo ikk' helt det samme, i min mening.
Jeg er sikker på at der er nok som har et, og så kan de nye/gamle som får et lettere finde tråde om RSM, og nu er der jo også 2 typer af det. Og så har vi jo en del ældre tråde som kunne blive samle der.
Michael
Nu med RSM130
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Må vi få?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Jeg trode det var under SALG.AndersGS skrev:Det findes da allerede!?
DIY - Gør det selv:
http://www.saltvandsforum.dk/viewforum.php?f=8
![]()
![]()

Steen
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Gnæk gnæk gnæk... 

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- mestermc
- Foxface
- Reactions:
- 17
*skriver i den sorte bog* Nåååårh også dig, aha! 
Det er fandens så smart i er, hva??
http://www.nano-reef.com/forums/index.p ... pic=131416
Kig der og kom så lige igen.

Nu med RSM130
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
RSM er måske lige snæver nok som kategori. Det bør nok udvides til at indeholde alle færdige akvariesystemer, hvis Brian skal overveje at lave det. 

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Just proves my point!mestermc skrev:*skriver i den sorte bog* Nåååårh også dig, aha!
Er alt ikke skiftet ud eller modificeret i det akvarie??

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
Re: Må vi få RSM kategori
Jeg synes også det ville være smart med en RSM kategori - en for 130 og en for 250 .... og så vil jeg lige påpege at RSM bestemt ikke er at sammenligne med en kinesisk nanobalje
Fordelen ved RSM er jo klart at det er noget man kan holde ud og se på istedet for baljer med åbne toppe, sumpe der måske stinker, grimme silikonesamlinger, slanger, ledninger og stik, spånpladehylder osv osv - det er samtidig et superflot møbel der passer ind i de fleste danske hjem med stil
Med de nye skimmerpumper der ikke larmer osv er RSM250 eksempelvis et kanon alternativ til et stort hobbyprojekt i stuen, så man stadig kan være gode venner med konen.

Fordelen ved RSM er jo klart at det er noget man kan holde ud og se på istedet for baljer med åbne toppe, sumpe der måske stinker, grimme silikonesamlinger, slanger, ledninger og stik, spånpladehylder osv osv - det er samtidig et superflot møbel der passer ind i de fleste danske hjem med stil

Med de nye skimmerpumper der ikke larmer osv er RSM250 eksempelvis et kanon alternativ til et stort hobbyprojekt i stuen, så man stadig kan være gode venner med konen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Re: Må vi få RSM kategori
Vil nu mene at der findes akvarier der ude som er flotte og passer ind i stuen, selvom de ikke er RSM akvarier!rimini skrev:Jeg synes også det ville være smart med en RSM kategori - en for 130 og en for 250 .... og så vil jeg lige påpege at RSM bestemt ikke er at sammenligne med en kinesisk nanobalje![]()
Fordelen ved RSM er jo klart at det er noget man kan holde ud og se på istedet for baljer med åbne toppe, sumpe der måske stinker, grimme silikonesamlinger, slanger, ledninger og stik, spånpladehylder osv osv - det er samtidig et superflot møbel der passer ind i de fleste danske hjem med stil![]()
Og jeg kan nu også godt holde ud at se på akvarier med åbne toppe, og en sump stinker nu ikke. Havde du en så var du klar over det!
- mestermc
- Foxface
- Reactions:
- 17
Ja, vi har jo alle vores meninger om hvad er flot og grimt.
Men jeg mener stadig der er nok derude der har RSM specifikt til at lave sådan en kategori, også mere for at "vi" kan nørde med hinanden og lumre den lidt der, uden dem uden RSM blander sig så meget
Men jeg mener stadig der er nok derude der har RSM specifikt til at lave sådan en kategori, også mere for at "vi" kan nørde med hinanden og lumre den lidt der, uden dem uden RSM blander sig så meget

Nu med RSM130
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det kan i da, vi prøver gerne nye ting af 
http://www.saltvandsforum.dk/viewforum.php?f=127
Men men, syntes selv den er lidt tynd, så hvis det sygner hen flytter jeg alle indlæg til Nano fora og lukker det igen.
Vi køre det helst KISS - overblikket skal være der og det betyder at der ikke skal være 200 under foraer som man ser på andre sider
God fornøjelse med foraet og tak for indsparket !

http://www.saltvandsforum.dk/viewforum.php?f=127
Men men, syntes selv den er lidt tynd, så hvis det sygner hen flytter jeg alle indlæg til Nano fora og lukker det igen.
Vi køre det helst KISS - overblikket skal være der og det betyder at der ikke skal være 200 under foraer som man ser på andre sider

God fornøjelse med foraet og tak for indsparket !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- mestermc
- Foxface
- Reactions:
- 17
super, og fair at hvis det bliver en døds sejler at det bliver droppet, og enig med KISS.
Taxa ^^
Taxa ^^
Nu med RSM130
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
@Anders: Naturligvis er der også SUPERFLOTTE custom made akvarier med sumpe der ikke stinker osv ... enig - men det er et stort arbejde at lave et sådan - det var mest her jeg ville hen.
@Brian: Super for tiltaget! Kan vi mon flytte de eksisterende "store" tråde over i denne kategori med det samme - eks RSM 250 tråden og andre af de vigtige ?
@Brian: Super for tiltaget! Kan vi mon flytte de eksisterende "store" tråde over i denne kategori med det samme - eks RSM 250 tråden og andre af de vigtige ?
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Er så småt begyndt at flytte relevante rsm tråde til deres nye fora, så ovenstående tråd er hermed flyttet 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Det er kool !!! Men kan forummet ikke flyttes ud til indexet istedet for at det er underforum til nanoreefs ? RSL250 er jo ik et nano heller vel, og RSM130 er vel på grænsen hvad man kan kalde "nano" ?
Folk har vist desuden lidt svært ved at finde det ...
Folk har vist desuden lidt svært ved at finde det ...
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Nemlig det er osse hvad jeg hører ... så hvad siger du administrator ?
Tror der er nok til at det skulle la gi sig
Tror der er nok til at det skulle la gi sig