i mit kommende setup bliver min skummer fødet med vand direkte fra nedløbsrøret. Den er opgivet til at sku fødes med 800L i timen.
Når jeg gør det på denne måde skal jeg vel bare indstille min kuglehane på returrøret til at skyde samme mængde vand op i tanken igen ikke ?
kan man ikke godt gøre det på den måde?
føde skummer direkte fra nedløbet.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: føde skummer direkte fra nedløbet.
Jo, sådan kan du gøre det, men du kan også sætte et T-stykke på og så lade returpumpen give alt det den kan og så blot regulere på afløbet hvor meget der skal i skumeren. Det er ikke alle pumper der er glade for at blive begrænset i flowet.Ninjaboy skrev:i mit kommende setup bliver min skummer fødet med vand direkte fra nedløbsrøret. Den er opgivet til at sku fødes med 800L i timen.
Når jeg gør det på denne måde skal jeg vel bare indstille min kuglehane på returrøret til at skyde samme mængde vand op i tanken igen ikke ?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: føde skummer direkte fra nedløbet.
Eller sætte et y stykke på et af dine nedløbsrør og føde det ind i skummeren. Du skal så blot have en kuglehane på alle rør, også det som går til skummeren. På den måde kan du styre hvor meget vand der skal i skummeren og resten løber så bare ud i sumpen. Så behøver du ikke at begrænse din retur.Ninjaboy skrev:i mit kommende setup bliver min skummer fødet med vand direkte fra nedløbsrøret. Den er opgivet til at sku fødes med 800L i timen.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421