og man må sige efter meget læsning er det åbenbart REGEL nr 1 : HA TÅLMODIGHED !

det har jeg da maaaassser af tænkte jeg ,, solgte/Byttede/forærede ferskvandgrej væk ..
tilbage stod jeg nu med en 530 liters akvarie med tilhørende sump på et par hundrede liter eller der omkring ...
TÅLMODIGHED ,,, TÅLMODIGHED .. jaja men man skal vel ha vand i først ik ? ?? ( JO IFØLGE DIVERSE FORUMS )
ok,ok , SÅ fylder jeg sumpen med lidt biobolde . en skummer . en retur pumpe ,
I MED SALTVAND . SAND . ET PAR PUMPER . OG 1 Sten en kammerat har fanget

NÅ men så skal der vel DØDE STEN I ,, langsom komme igang og TÅLMODIGHED ? ? ??
jo jaah nu kommer de delte meninger jo væltende DØDE STEN ? nej LEVENDE STEN ? osv osv osv
MEN så langt nåede jeg ikke helt i min ellers så TÅLMODIGE PLAN . .,. ( det skal lige siges jeg har haft akvariet stående tomt , for at finde GREJ og ikke mindst INFO , i omkring et ½ år .OG så med vand og sand og den ene skide sten i næsten 2 måneder )
Men øøøøøøh så faldt jeg over noget

Og jeg kunne jo ikke rigtigt sige nej

Så fra den ene dag til den anden .

Skal jeg gøre noget nu HVOR REGLER ER BRUDT ?

Eller er det ok med TÅLMODIGHEDEN indtil videre ?

Af oplysninger er der vel alt i alt PT omkring 12.000 liter cirkulation , 160 watt t5 . 1 skummer ,
90 kilo levende sten , 2 fisk og 3 dyr , - no2 - no3 -ph - kh er inden for grænserne idag . ( dag sex

Håber på gode ideer / eller spørgsmål . og hvis der er nogen der kan kende noget på billederne ( IKKE SÆLEN ! )
Må i meget gerne sige hvad det er , for jeg aner ikke hvad jeg selv har i bajlen nu

OG TAK FOR MANGE GODE TIMERS LÆSNING HERINDE ( selv om jeg har brudt reglerne

og ikke mindst TAK til jer der har pløjet jer igennem denne tråd bare for at se en tosse som fik travlt i en fart da det rigtige tilbud poppede frem , håber læsningen var god om ikke andet

Med Salte Hilsner Jesper .